Pět a půl roku po nehodě na přejezdu ve Studénce vybrala Správa železnic projektanta podjezdu
Vizualizace podjezdu ve Studénce. Foto: Správa železnic
Aktuální plán počítá se zahájením stavby podjezdu v roce 2022.
Aktuální plán počítá se zahájením stavby podjezdu v roce 2022.
Rikal jsem si, ze tentokrat je cena docela nizka. Ale nevsiml jsem si, ze to neni cena za tu vybagrovanou diru. To se vazne da utopit tolik penez v podjezdu? Pokud jo, tak mi hned statni dluh nepripada tak velky.
Budou ty demontovany zavory brany na protiucet? To by taky mohlo par milionu usetrit.
Je potřeba se omluvit Portugalsku,řidič který celou tragédii zavinil by ze sousedního Polska.
Čtěte pořádně.
Je vůbec nějaký důvod, proč se drží to bývalé místní nádraží na snímku vlevo vzadu? Nikam nevede, jen tam stojí nepotřebné vozy a pokud by se tam místo toho třeba postavily byty nebo prosto vyčistil a vznikl tam parčík, bylo by to rozhodně lépe využité místo, než dnes… a podjezd by mohl být kratší.
Je. Ve Studénce moc koleji pro nákladní vozy není.
A celkem dost se používá.
Vím o prostoru na opačném zhlaví, směrem na Štramberk. Tak pak teda dobře, jako bych nic nepsal. 🙂 Studénku dobře znám a přišlo mi, že tam stojí stále ty samé vozy pro nadbytečnost, čekající na zrušení.
V pohodě, zeptal jste se, za to se nešetřili
V původním plánu to už bylo.Jeden ministr ušetřil peníze,ale nesmí se to říkat veřejně!!!!!!!!!!!!
to je tempo… nahradit jeden přejezd podjezdem… a to tehdy bylo spoustu velkohubých prohlášení …
Jenže v tom je ten problém. Prázdnými řečmi se maximálně ohřejeme (když si s nimi zatopíme v kamnech), ale bezpečnost dopravy se nezvedne.
Kolik je z České Třebové do Návsí přejezdů?
Jenom samotného zhotovitele hledají pět let! Teda, to je rychlost! A není těch 700 mil. Kč nejak málo? Rovnou to mohli zaokrouhlit na celou miliardu, ne?
Stanoviště RZP nejblíž je v Bílovci, tak už vůbec nechápu tu potřebu průjezdu RZP podjezdem – když pojedou za koleje, tak stejně posvišti po nadjezdu.
A není to moc brzo?
Než se to postaví tak to Polák si může dát 2 kolo 😀
To je fofr…………..
No, dobrá práce!
Jo, jak to napsat, aby to dostal SUDOP…
Hurá 5,5 let trvá výběr projektanta, pak 1 až 2 roky projekt, poté 1 až 2 roky studie proveditelnosti, poté 1 rok výběr firmy pak se někdo odvolá a zase znova. Tak do 20 let tam bude podjezd.
A nebude to moc brzo? 🙂
loni na podzim zastupitelé Studénky schválili změnu územního plánu, která stavbu umožní. … tedy na výběr projektanta z té dlouhé doby nejvýš něco přes rok.
a co bránilo zastupitelstvu o tom rozhodnout dříve?
Takže za 5 let se na přejezd skoro nesáhlo? To je na potlesk pro SŽ, doufám, že uvidíme zase všechny manažery kvality s krumpáči a hesly jak moc jim jde o bezpečnost
No ja doufal, ze prejezd nakonec zrusi a max. se postavi podchod…
Chybu hledejte jinde než u SŽ:
„Příprava nabrala značné zpoždění, loni na podzim zastupitelé Studénky schválili změnu územního plánu, která stavbu umožní.“
Je k dispozici nějaký Gant s rozpisem prací, nebo nějaký postup v projektu? předpokládám, že ne, protože by to jen odhalilo, neschopnost všech, kteří za tento stav mohou. Nechce se mi věřit, že zastupitelé schvalují změnu územního rozhodnutí skoro 5 let.
A může SŽ stavět bez územního plánu? Ne.
Mě by zajímalo, co by se dělo, kdyby obec ten územní plán nezměnila?
To by stejně byla vinna u Správy železnice, protože ta může za vše.
No, to by se někteří museli naučit číst, význam slov a vět.
700 milionů za podejzd pro osobní auta na silnici 3. třídy (nejbližší most je 1,5 km) je prostě šílenost. Bylo by lepší přejezd prostě zrušit.
Čert vzal auta (i ta osobní), ale bude to zároveň podchod pro pěší a podjezd pro cyklisty (vedoucí k nádraží), a to ten nadjezd vzdálený více než kilometr rozhodně nemůže kvalifikovaně nenahradit.
da sa suhlasit ..prejazd zrusit a kvalitnejsia bezbarierova lavka ponad trat…
Ono se dokonce da projit myslim pod nadrazim, takze ani to neni uplne nutne, ale stacila by lavka…
Myslím, že se o výběru vhodné varianty dohadovali dost dlouho …
Me je to jasne, jen mi to prijde zde uplne zbytecne, prejezd je sice velmi frekventovany, ale jen proto, ze si nechce nikdo zajizdet na obchvat a take pro kamiony, kteri se chteji vyhnout placene dalnici, chybi nova komunikace do Prum. arealu, ta je nutna… ale jinak nedava smysl, kdyby jej zrusili, tak nahrada existuje, ale podchod i pro kola by nebyl od veci…
No, neni to tolik penez jak bych ocekaval, tak budou mit dve komunikace, kolem arealu a jeste pod kolejemi…
Když o tom nic nevíte, tak proč tu o tom vůbec píšete? Včetně plusařů.
Už jen žádné Lávky prosím, ta doba je pryč. Dneska už vám na lávku přes koleje nikdo ne vleze, bo není čas.
Světlá výjimka je Bohumín, bo tam nejsou koleje 2 ale spíš 20.
Tam je podchod…
pod nadrazim se da taky projit…
Jako nadsázka super. Leč, si myslím že to za 700 myslíte vážně.
Pro porovnání, ŘSD nedaleko nedávno otevřelo část obchvatu města Příbor – 3 km silnice I. třídy, včetně hloubeného tunelu (150 m) a 4 mostů za 440 mil. Kč bez DPH.
Naprosto souhlasím. Autobusy mohou zajíždět z druhé strany k Bíloveckému mini terminálu.
Obyvatelé Studénky budou ze začátku trošku naštvaní za objížďku, ale nakonec si každý zvykne.
Místo 1 km kilometrů 5? Sorry, to si nezvykne nikdo.
Snad se hned nenajde nějaký nějaký trouba, který poveze nadrozměrný náklad, bude slepě věřit navigaci, kamionem vezoucí třeba kombajn do nadjezdu bouchne a bude se moct celý nadjezd kvůli narušené konstrukci nákladně předělávat.
To se řeší traverzou, jako tady: https://www.youtube.com/user/yovo68
Pravda, ne vždy to most uchrání od nějaké té rány.
Super video ukazuje, že idioti nejsou jenom v Čechách. Značka, traverza, dokonce nápis který svítí že má vysokou výšku, občas i červená…..nic je nezastaví, teda až na ten viadukt. Takže nová břevna s blikačkami (známe ze 70 let), červená světla, kamery – vše marno….
A řekl bych, že by nepomohla ani cedule s nápisem „Stůj pyčo!“.
Bohuzial ked sa najdu truby co po lavke pre pesich idu autom..potom musia cuvat nakoniec…tak sa najde truba aj na toto…. preto by bolo lepsie ten prejazd komplet vymazat s povrchu zemskeho
A když někdo sedne za volant pod vlivem alkoholu, tak vymaže z povrchu zemského auta nebo alkohol? : – D
Spíš by nebylo od věci přechodně (od 1 do 20 let podle okolností) vymazat ze světa toho opilého řidiče.
Obecně jsem pro rušení přejezdů, ale v tomto případě si nemyslím, že jsou to účelně vynaložené peníze. Nákladní vjezd z druhé strany do MSV metal je v pořádku, odkloní se kamiony, kterých tam jezdí docela dost. Ale stavba podjezdu v tomto místě mi přijde přehnaná. Stačilo by pomocí retardérů zabránit vjezdu velkých aut a přejezd nechat jen pro místní obsluhu. Jednak stavba přinese obrovské komplikace s propustností koridoru a jednak v tomto místě budou neustálé problémy se spodní vodou. Takže nemalé náklady spolkne nejen stavba, ale i údržba podjezdu.
Přesně, kromě toho, že u závor nebudou čekat osobaky, cyklisti a chodci to přinese jen vámi zmíněné problémy … Jenže politický se vyhlásilo že to bude a blíží se volby tak už to prostě bude (teda aspoň projekt).
Na co retardéry zdržující IZS? Raději bych zákaz vjezdu (mimo dopravní obsluhy) následovaný kamerou.
Klasický retardér bude potíž i pro IZS, ale současné elektronické retardéry jsou na toto připraveny.
Na koridor patří jen mimoúrovňové křížení a bylo velkou chybou, že se nerealizovalo při stavbě koridoru. už tam bych hledal zodpovědnost.
Zrovna tento prejezd slouzi jen ke zkracovani cesty, na hlavni silnici je nadjezd prakticky jen cca 1-2km daleko, stacila by zde jen lavka pro pesi nebo cyklisty, ev. podchod…
Na opravdový koridor určitě, ale tohle je trať, co tam stojí 150 let a před dvaceti lety ji někdo trochu více opravil a řekl teď je to koridor. A ikdyby se ta koridorizace provadela dneska a bylo to zas jen na 160, tak zrušit všechny přejezdy je stejně nereálné. A toto konkrétní místo je toho důkazem. Za 700mil. Kč!!! Nedostaneme nic, jak tady někdo napsal stačila by lávka pro pěší a cyklisty. Ten kamion který tak zesílil tu touhu po podjezdu tím podjezdem stejně nebude moct …
Před 150 lety byl provoz oproti dnešku nula nula prd. Kdyby se dělal koridor dneska, tak by se zase počítalo jinak. A klidně by se mohl stavět na 200, takže bez přejezdů.
Proč by měl být koridor bez přejezdů nereálný?
Právě, že je tu trať 150 let, tak lávka nestačí, podle mě by hodně přetrhala vazby.
Já nijak neporovnával provoz před 150 lety a dnes. Když už tak provoz zažíval svůj vrchol tak před 30 – 40 lety, to se přes ten přejezd prakticky nedalo autem přejet. Já psal o tom, kdyby se koridor stavil na 160, při 200 už ani úrovňové křížení není možné. Jenže při rychlosti 200 by trať nemohla vést ve stávající stopě (např. v místě toho přejezdu je tuším jen 140 nebo 150) a tudíž by se trať řešila komplexně a ne jen jako „výměna kolejí“ a to by sebou neslo vyšší náklady. No podívejte se do mapy 10km na obě strany… Číst vice »
To si myslíte, že ten podjezd stojí 700 mil Kč? Ten bude levnější, ale něco bude stát i ty cesty pro napojení okolo.
Bude to stát peníze, ale stále nechápu, proč je to nereálné?
Klidne se mohl postavit na 200, klopidla to zvladnou, a prejezd by nejspise byl tehdy zrusen, ta silnice je opravdu jen zkratka, hlavni tah je pres most smerem k dalnici…
Klidně se to mohlo postavit na 200 … to je jen takové plácnutí do větru. V té době se evidentně o vyšší rychlosti moc neuvažovalo a patrně by rostly i náklady s tím, jak by se nedalo všude jet v původní stopě a každý přejezd by se musel nějak řešit (nadjezdem, podjezdem, zrušením). O 20 let později už se zvýšení rychlosti neřeší a plánuje se VRT na druhé straně Studénky. A to těch 7 klopidel nás jako má vytrhnout nebo co tím vlastně chcete říct? A ta silnice je zkratka jen pro ty co jedou z prům. zóny k dálnici… Číst vice »
Neni to placnuti do vetru, neuvazovalo se, nebot tehdy by naklady byly uplne jinde,.. Jasne je, ze by se vsude v puvodni stope stavet nedalo, ale ani na 160 to neslo bez prelozek a dodatecnych uprav… Analogicky trat do budejovic, kterou ted za chodu prestavuji na 200 pro klopidla, coz stoji naklady navic… Nejvetsimi problemy jsou stanice a zastavky na trati, ktere na to musi byt pripravene + prejezdy, ktere by se musely zrusit a postavit mimourovnove, trat n 160 nebo na 200 (klopidla) uz neni takovy problem, ten rozdil neni velky v trati nebo v obloucich, kdyz stejnou trat… Číst vice »
V článku se jasně píše že podjezd bude stát 700mil Kč. A nevím o jakých silnicích mluvíte, cesta k podjezdu z obou stran zůstane stejná.
Tak pokud to berete tak že peníze nejsou problém, tak pak to určitě reálné je a máte pravdu. Škoda jen že prostě ty miliardy na to vyčleněné nejsou ….
Já jsem se díval na video a cenu beru jako celkovou za všechny stavby co s touhle náhradou souvisí. Takže tam je i nová obslužní komunikace podél nádraží z ulice Butovická a úpravy ulice 2. května.
Pokud se vana podjezdu udělá bez závad, tak se bude odčerpávat voda jen co napršela a co nanesla auta.
Komplikace s propustností? Jen při stavbě. To se dá přežít, nebo ne?
Úrovňové křížení na koridoru nemá co dělat! Když někteří takyřidiči nerespektují červené světlo, závory, tak budou respektovat zákazovou značku? Neblbněte. NEBUDOU!
Někteří takéřidiči by začali respektovat přejezdy jedině v případě, že by hned po ignorování PZZ obdrželi na místě pokutu. I 10 000 Kč, když to bude nutné.
Je to trať, která si odstranění úrovňových přejezdů zaslouží … k čemu závory, které se vzhledem k provozu na trati ani nezvedají?? Nebo v „lepším“ případě občasné zvedání s tím, že v případě uváznutí na přejezdu vlak již nestíhá zastavit.
Nesouhlas, na koridorech a hlavních tratích nemá co přejezd prohledávat. Buď zrušit, nebo jinak nahradit.
Při stavbě koridoru se mnely všechny přejezdy zrušit.at to stojí .. to je vidět jak se tady myslí a Studénce se vyhnou obloukem ,již tři vazne události.jo na pico .. peníze jsou ..mne by tak zajímalo kolik stát už rozjebsl peněz od toho úžasného. R.1989
Vy jste se s nekym vsadil, ze na tomto webu okomentujete uplne vse, i kdyby to mel byt sebevetsi slint? To je neskutecne, co od nicku Jerry v diskuzich vidavam
Určitě ne vše ..to. Si projdete……
neprudte prosim su sviatky… radsej civilizovany zmysluplny komentar ako prudenie jedu… ked si odmyslime par vyrazov diskutujuceho Jerry povedal nieco iracionalne? Nie…
Měly. Akorát tehdá ekonomové neuměly dát do ekonomického hodnocení rizika s rostoucí dopravy na přejezdech. A je otázka, zda je to tam i dnes?
comu sa davatu tomuto panovi minusky fakt netusim…. pri reko koridoru a vyrazne horsich geologickych podmienkach ( podobne ako pri D1 sa musi premostovavat a pretunelovavat) sa v svk rusia komplet vsetky priecestia , narovnava trat a dle potreby robia aj nove tunely…..uzol Bratislava a Zilina sa riesia samostatne a podobnym sposobom sa riesit bude aj usek ZA- KE………ano trva to dlhsie ale zasadnejsia zmena sa nerobi na niekolko raz, ale naraza vo vyrazne inych podmienkach!
Čímž máte po dvaceti letech už skoro 200 km koridoru (s nic moc kapacitou, uvidíme, kolik se tam podaří provézt nákladu až vypukne „druhá koridorizace“ na KFNB) a zbytek tratí až na pár drobných výjimek ve stavu, kdy je bude nutné do deseti let pro totální vyžilost zavřít. Ale hlavně že jsou na koridoru MÚK a peróny ve stanicích jen u předjízdných.
idealne riesenie nemas, ale pozri sa kolko stavieb sa len po Zilinu, kde mas lepsie podmienky muselo zburat… ukazkovy priklad TN ( novy Aquapark) doplnit mostne telesa.. tunely… kompletna predkladka trate atd…. cize podmienkami uz prva cast vyrazne ina narocnost… a druha cast od ZA do Kosic… vyber si co je horsie… Natura 2000 … chranene oblasti EU vyznamu, Nar. parky dle Slov. zakonov.. problemova geologia…oblast Ruzomberok a Spis… zdroje pitnej vody okolo Kosic a az tak porovnavaj… podobne problemy a s tym spojena vyrazne ina financna narocnost boli aj na D1!
Zároveň je na Slovensku třetina sítě v nevyhovujícím až havarijním stavu…
Z istej casti aj dosledok poslednych 12 rokov.. rozkradaciek a vladcu barona Roberta…. u odovzdanom plane obnovy zaslanom do Bruselu ( v cz zatial neviem, ci existuje vobec ideovy zamer) ide hodne vysoka cast prave do vyznamneho skvalitnenia zeleznicnej siete a vozovych parkov…a je pravda… ze hlavne usek Kosice Krivan Zvolen je akurat jeden velky pruser…
V ČR je ideový záměr na VRT, proto jsou koridory odfláklé.
Studénka i Nažidla – po tragédii rázná a nekompromisní prohlášení, takže „povinnosti“ bylo učiněno zadost a pak to vyšumí. Co se vleče, neuteče… Nejde o bezpečnost, ale o politické body. A tak je to se vším… 🤔🙄😇
Tak na politické „výkřiky“ jste si už snad mohl zvyknout.
Dokud se takovéto věci nedostanou do zákona, aby se přejezdy odstraňovaly systematicky, tak tu vámi popsaný postup bude stále.
Takže máme stejný názor… 😉
Takže jste si na nekompromisní prohlášení zvykl?
Tak proč o něm píšete? 🙂
Povzdech nad situací… 😇🙄
5,5 roku a už máme projektanta…..bravo…neuvěřitelné tempo.
Máj čas
Možná kdyby se tam před pěti lety zakázal vjezd náklaďáku, tak by se ukázalo že žádný podjezd vlastně neni potřeba … Přece jen krom toho že tam osobni auta nebudou čekat se vlastně nestane nic zásadního.
Furt se těm kamionům ustupuje
a pri povahe v cz obchadzat za kazdu cenu predpisy ste si vazne isty, ze by bol zakaz dodrzovany? Osobne povazujem za racionalnejsie riesenie bezbarierova lavka ponad trat pre pesich a kola s moznostou prejazdu zdrav zachranky ak by to priestorove pomery umoznili a prechod autam zrusit… podobny smer voli Rakuske OBB uprednostnit vlak, chodca a kolo pred vsetkym na spalovaci motor a funguje..
Proč bych si měl být jistý tím, že by se zákaz dodržoval? Od toho snad máme policii ČR a Studénka městskou policii, aby kontrolovali dodržování zákazů. Copak máme u každé značky zákaz vjezdu vozidel nad 3,5t automaticky i zařízení které její dodržování vymáhá?
na to, ze budu organy na to urcene kontrolovat a sankcionovat miesta so zvysenym dopadom v pripade porusenia predpisov uz davno neverim… sem tam mozno narazova akcia a tam to konci
Jedna věc je dopad, druhá věc je jednoduchá prokazatelnost a četnost přestupku. A ty by tady mohly být takové, že by to pro kasírovače bylo zajímavé.
No když se čekalo na změnu územního plánu,tak nebylo do projektovat, nikdo nevěděl co vlastně územní plán dovolí.
Takže tak za 55 let by mohl být otevřen…
Dobrá zpráva. Snad tam bude (ještě před mostem) nějaká zábrana (ocelová brána apod.), aby tam nevjely kamiony.
tady by mohl stačit i betonový rám mostu, kdyby na to byl dimenzovaný, ale prevence v podobě rámu bude lepší, než tam furt někoho vytahovat. A i rám na úplné pitomce nestačí, to jsou zkušenosti z Pardubického podjezdu.
Pokud tam projedou Tatry HZS, tak tam projede téměř cokoliv.
To že tam projedou Tatry HZS ale neznamená, že to bude projektované na plynulý průjezd nákladních automobilů.
Ani ne třiapůl metrů vysoká Tatra je opravdu základ kvalitního podjezdu
Hlavně s nákladními automobily sme si pomohli jen to ničí cesty , neplatí Mýto ..způsobuje hluk .. a furt se jim ustupuje
tu som napriklad za Rakusku cestu (v doprave, nie energetike!)peniaze cpat do zeleznic a mhd a az tak do ciest a podpora elektro a eko mobility kolko to ide….
Nemusíš být zpovykaný takový šotouš . Silniční doprava si na sebe vydělá a přebytky , které by se dali použít na dálnice a jinou kvalitní infrastrukturu , končí ve státním rozpočtu . Železniční doprava má jiné priority , zvláště ekologii a chybějící flexibilitu . Vždy se budou muset doplňovat . Přesto dávat miliardu za dírku v zemi je mrhání .
To tedy. Protože bude nutné přikročit k takovým úpravám celé tratě, že nějaký podjezd bude maličkost…