Němci vybrali trasu pro další vysokorychlostní trať z Frankfurtu na jih. Rychlost bude 300 km/h
Doba jízdy mezi Frankfurtem a Mannheimem se zkrátí o devět minut.
Německý správce infrastruktury DB Netz vybral definitivně trasu pro další vysokorychlostní trať na 300 km/h. Jde o část úseku mezi Frankfurtem a Mannheimem. Nová trasa má zrychlit spojení mezi oběma městy na 29 minut ze stávajících 38.
DB Netz výběr finální trasy po čtyřech letech projednávání se samosprávami oznámila na svých stránkách. Nová trasa začne jižně od frankfurtského letiště, bude až k Darmstadtu kopírovat dálnici A5 a pak v blízkosti A67 bude pokračovat k Mannheimu. Z celkem 58 kilometrů novostavby povede 12,7 kilometru v tunelech, dalších 7 kilometrů v zářezu. DB Netz se pro takové řešení rozhodla i kvůli stížnostem obcí a měst v okolí na možný hluk.
Nová trať má navýšit kapacitu železnice v této oblasti, součástí budou i dvě propojky: jedna u Weiterstadtu povede na trať Mohuč (Mainz) – Aschaffenburg a také nové přeložka do Darmstadtu pro možné napojení města rychlovlaky ICE. Vysokorychlostní trať bude určena i pro nákladní vlaky, ale pouze pro noční provoz.
DB Netz počítá s tím, že nový úsek začne stavět kolem roku 2025, nyní zahájí další projektovou přípravu. Na trať by mělo navázat i nové vysokorychlostní spojení do Karlsruhe, které naváže dál do švýcarské Basileje.