Němci vybrali trasu pro další vysokorychlostní trať z Frankfurtu na jih. Rychlost bude 300 km/h
Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn
Doba jízdy mezi Frankfurtem a Mannheimem se zkrátí o devět minut.
Doba jízdy mezi Frankfurtem a Mannheimem se zkrátí o devět minut.
Velká část České železnice (z dob Rakouska) je přetížená. Modernizace na „úžasných“ 160km/h je fajn ale podle mně by sme se měli domluvit se sousedy a konečně udělat novou vysokorychlostní železnici spojující větší body. Berlín, Praha, Vídeň, Bratislava, Budapešť. (s tím že u nás by třeba mohly být zastávky v Liberci, Boleslavi, Jihlavě, Brně například) Aby se to dalo prosvištět 4 stovkou. Myslím že by nám všichni poděkovali že tu neděláme zátku, kterou musí objíždět. A byl by to smysluplnej projekt pro evropský peníze. Další trasa od Švýcar přes Německo, Plzeň Praha Hradec Ostrava do Waršavy, tam už mají připravený… Číst vice »
krásný sny
ale vláda si dobrovolně snížila zisk z daní.
Jen 130 miliard 😀
Za to by se za 4 roky zaplatili všechny RS tratě a i nové nádraží VRT v Praze a nové nádraží v Brně atd
Je až neuvěřitelné, že kvůli úspoře 9 minut se Němcům vyplatí stavba VRT a u nás je kvůli „strašným nákladům“ až neuvěřitelný odpor i při pouhé modernizaci.
To vůbec není o devíti minutách ale hlavně o kapacitě tratí.
Vím. Můj příspěvek spíše mířil do oblasti „mimo dopravu“. Projekt totiž ukazuje, jak si Němci cení svého času (bohužel na rozdíl od nás).
Ta NBS se bude stavět hned z několika důvodů. Ta současná trať přes Biblis (Riedbahn) je velmi vytížená – jezdí tam spousta nákladů i regio a pak prakticky všechna ICE a některá EC/IC z Frankfurtu na jih (Některá EC/IC jezdí i přes Darmstadt). Oblouk v Biblis má omezení na 90 km/h, což mezi těmi úseky okolo na až 200 km/h (které se vždy nevyužívají naplno) je trochu problém. Jakákoliv údržba na této trati nebo mimořádná událost, znamená rozsypání dálkové dopravy ve více než půlce Německa. Dále tento úsek bude od prosince 2021 posledním, kde vyjma uzlů, nebude na celém úseku… Číst vice »
Takze kdybychom byly za 1,5h z Prahy ve frankfurtu, tak bychom mohli mit spojeni Praha-Pariz za 5h….
Proc jim Ludek nevysvetlil ze vrtka je zbytecna a maji draze prestavit (alespon) jednu z tech 2 stavajicich trati? Bylo by to drazsi a s nizsi kapacitou…
Říkám jim to pořád. Nenechají si to vymluvit.
Říkám jim taky: wir šnelBahn nicht, kanál Gut.
😀
Jak to ta Angela dělá?
To je jednoduché, zve si doktory ze Somálska, kteří z Německa dělají chalífát. A protože jsou nad propastí, nezbývá jim, než stavět RTV.
az budou nemci nad propasti… nikdy nebudou. staci se podivat rok 1932 do Sudet- giganticka krize podle ksc hiatorie. a srovnat napr. s ceskou Ostravou 1932- desiva bida, ale dle vyuky ceske historie to bylo super.. hahaha
A vsadim se, ze tato vysokorychlostni trat bude dokoncena drive, nez v Cesku chybejici posledni usek D1 a cely zbytek D35, jak slibuje RSD a politici.
Ziemlich traurig.
a proc. kam spechat? pensisti potrebuji, socky taky a jeste zaplatit covid exekuce
Ale ne, že by ti Němci byli tak hloupí a vedli VRT pod letištěm? To naši politici jsou chytřejší, když ji povedou z Vysočan na jih na hl.n. a pak zpět na sever a dál na východ.
Ne, nesjou tak hloupí. Vedou ji vedle letiště, za dálnicí, nová trasa odbočuje ze stávající tratě. Nějak takto: https://mapy.cz/s/mapazotuha
Ona prakticky cela kopiruje dalnici…
Meli stavet jizni variantu na Brno, takhle sev. var. sice cca 10% na provoznich nakladech usetri, ale zato obslouzi mene lidi, nechapu kdo to doporucil…
Zrovna v Praze je Letiste hodne stranou,…
Prosím vás, kde je těch více lidí? Mezi Benešovem a Jihlavou je oproti Polabí pusto…
Mezi Benesovem a Prahou… a nemluvim o polabi, ale o useku Poricany-Jihlava, Polabi je nutne stavet co nejdrive, je to pretizena trat, ale take zaroven Hradecka VRT, ktera uzemi obslouzi,… druha VRT tam uz je zbytecna…
Hradecká VTR je projekt, který se nebude realizovat.
Tak to uz mame dve skrtnute realizace, Praha-Plzen-Norimberk a ted i Praha-Hradec-Vratislav… Tak jeste skrtnout par useku, a muzeme to odpiskat 😉
Proč škrtnuté?
Já bych prostě jen etapizoval podle množství peněz a nějaké veřejné poptávky. Spíš bude důležité a složité držet nějaký koridor v územních plánech, aby to třeba za 30 let nedopadlo jako s dálnicí u Bystrce.
Počkejte, až se zadrátuje trať do Trutnova (poptávka HK kraje nějaká je), tak se určitě najde někdo, že by se to mohlo přes Královec propojit.
A že vám může vadit, že se toho nedožijete? Mě je to jedno že se toho třeba nedožiju, ale to automaticky neznamená, že se nemá nic dělat. S tímhle postupem a přístupem nepostavíme nikdy nic.
To ano, chapu etapizaci, tak pokud nejsou skrtnute, tak se stavet budou, jen nejsou prioritou ne?
Pan Kocourek rikal, ze se stavet nebude…
Tak ja se nedoziju ani prvniho useku, no, mozna toho prvniho ano… 🙂
Ted se zrovna na MD nejak nemuzu dostat…
A to vyplývá z čeho? Zatím se nebude realizovat, prostě jen je v pořadí mezi posledními.
Co se týče Benešova, tak co jsem slyšel, tak rezerva pro VRT stále zůstává a uvažuje se pro zvýšení kapacity tímto směrem. Jinak z těch křídových papírů vyplývá, že další etapa z Poříčan se má napojit už Světlé nad Sázavou. Což je menší vzdálenost než Benešov Jihlava, takže co se týče etapizace a plynulého přísunu financí je výhodnější. Hradecká VRT je s brněnskou (poříčanskou) souběžná (4 koleje). Co se Hradce a VRT týče, tak si myslím, že se něco v prvních etapách dotáhne z Poříčan k VOseku (i když zajímavější by byl Chlumec, pak je to do Hradce směrově dobrá… Číst vice »
Na pokracovani do Polska jsem zvedavy, na nasem uzemi tam nic neni,… mozna jen na jednu zastavku, ale to je otazka?
Souhlas. Jižní varianta přes Benešov je dle mého lepší proto, že by umožnila dopravní rozvoj ve směru jižně od Prahy s Vysočinou Brnem a celou Jižní, Východní i Moravou, což v současnosti nelze a musí se oklikou přes Prahu. Takto mohl být přestup v Benešově na ČB či Tábor. Oproti tomu Polabím mají vést 3 dvoukolejky několik desítek kilometrů od sebe (Pardubická, Hradecká a VRT na Vratislav) a to mě přijde nesmyslné, investovat takto jen do jednoho směru a od Jihlavy na severozápad nechat jednokolejky.
SŽDC už by taky mnela začít stavět nebo se tě vrt nedožiju
To by mě zajímalo, jestli jim do toho budou hazet vidle nějaký polský „alá deštrukto projekt“ nebo nějací nemečtí voda z tetčic a děti země…
Až to projde příslušným spolkovým sněmem, tak voda s Tetčic se může tak akorát vsáknout do místa stavby, kde by ji mohla komlikovat. A Děti Země s toho možná i povyrostou… 🙂
No… v reichu stavějí novou trať kvůli 9 minutám… a co u nás?
D35, D11, reko D1 a perlička D3 ve Středočeském kraji …
Nestaví ji primárně kvůli těm 9 minutám. Na současné trati se jezdí 200 a ani němec nemá peněz na rozhazování. Staví to kvůli přetížení současné kapacity resp. aby se mu na jedné trati nepotkávala pomalá a rychlá vrstva. U nás je ten samý problém zejména prvním koridoru a co děláme? Nic. A ještě se každou chvíli nějaký chytrák zeptá, k čemu by nám ta VRT byla:-(
A pak přijde druhý takový, který chce tu současnou dvojkolejku zrychlit na 200 km/h.
A třetí se diví, proč nechceme stavět do Benešova, ale ulevit přetížené trati do Kolína.
Do Kolina je nutne zacit stavet co nejdrive, resp. az do Hradce a Pardubic, je ta trat hodne pretizena… ale jako hradeckou vrt… Ale budu ten chytrak, protoze jizni varianta obslouzi vice lidi a zlepsi cestovani do C.Budejovic,… tedy pomuze mnohem vice lidem, UK ji dokonce doporucila kvuli narustu obyvatel v tom smeru za prahou,… VRT vlaky by jen asi projizdeli, ale trat by vyuzili i vlaky na budejky a regio expresy do Prahy od Benesova… Sev. trasa neprinasi nic, jen je levnejsi, ale vede vylidnujicim se uzemim, a v Polabi povede Hradecka VRT, tedy rozmelni cestujici na dva smery,… Číst vice »
Při vší úctě VRT má řešit dálkový tranzit, a ne oblast Čerčan, Pyšel, Týnce nebo Poříčí, jak ráčíte psát. A pokud náhodou vede řídce obydlenou oblastí, zvyšuje to její šance na projednání a schválení. Severní varianta je podobný případ, jako trať, o které je tento článek: mezi dvěma přetíženými tratěmi se postaví třetí VRT. Takových případů by se našlo víc, třeba mezi Lyonem a Marseille (i když tento příměr nemám moc rád, Brno není ani Lyon, ani Marseille).
Souhlasim s tim, ze VRT polabi je nutna, a to co nejdrive, a mozna take i projednatelnejsi… Nemuzu ale souhlasit, ze usek Poricany-Svetla je uzitecnejsi nez prave Praha-Benesov,… pro dalkove vlaky je to jedno, ale pro regionalku uz ne, a zaroven by napojila i C.Budejovice… Tahle se budou stavet dve trati, Praha-Benesov a Poricany-Svetla,… na VRT budou v nasich podminkach urcite jezdit i vlaky regionalni podobne jako NIM Express v nemecku od Skody, jizni cast od Prahy stale nabyva na poctu obyvatel + 4. koridor,… Nestavme prosim VRT jen jako prujezd republikou, takove vlaky ktere zastavi jen v krajskych mestech… Číst vice »
Ujasněte si prosím jednu podstatnou věc – na VRT mohou jezdit jen soupravy stavěné pro VRT! Např. musí být hermeticky uzavřené, aby při míjení (a vjezdu do tunelů) ve vysokých rychlostech nebyli cestující deptáni tlakovou vlnou. VRT jednotky také zvládnou dosti vysoké gradienty díky velkému tahu hnacích vozidel, takže to i trochu zlevňuje výstavbu VRT. Nevím, jestli by je zvládly naše dýchavičné regionální vlaky. A proto tam taky nemůžou nákladní vlaky.
Kromě toho pomalý vlak pro regionální dopravu zdržuje, takže smysl VRT se zcela ztrácí. Prostě se musí v centrech přesedat, jinak to nejde.
Není to tak černobílé. Jo, osobní tam musí být jen uzavřený hermetický jednotky kvůli míjení s rychlýma VRT jednotkama. Jo, VRT zvládaj i větší stoupání, to je pravda. Ale zcela oddělený to být nemusí, pokud je kapacita, koleje pro předjíždění a podobně, můžou tam být nákladní vlaky (nákladu ta tlaková vlna od protijedoucí VRT jednotky tolik neublíží), i utěsněný „pomalý“ zastávkový jednotky. Je to jak kde, Francouzi dělaj afaik VRT tratě převážně oddělený, Němci to zas kombinujou a po VRT trati jezdí leccos. Samozřejmě to musí být s provozem na VRT kompatibilní, ale pokud je a je kapacita, může to… Číst vice »
Protože tratí do Benešova neulevíte Kolínu hned, to by se to muselo postavit rovnou někam až do Jihlavy. Kdežto stavbou směrem na kolán budete přidávat kapacitu hned a po menších kouscích, taky hrozí, že do toho hodí někdo vidle a nějaký čas se nebude pokračovat.
To je mi jasne, ze Polabi je prioritou… bych nejradsi, kdyby az do Hradce a Pardubic… Ulevi to celemu regionu…
A stacil by jeden terminal v pulce cesty u Kolina/Podebrad…
Pozor, u Ejpovic jsme postavili 4 km tunel pro menší zkrácení. A to bylo řečí, k čemu to. Konečně jsme se rozhoupali něco významnějšího postavit kvůli zkrácení jízdní doby.
mezitím v Čechách se renovují rychlodráhy Lovosice – ČL a Třebaň- Lochovice…
A to je dobře, i když by se měly renovovat více, lépe a rychleji a k lepšímu, nikoli k horšímu. Mezi Lovosicemi a Českou Lípou se dá vylepšit více a levněji než mezi Frankfurtem a Mannheimem, a vůbec: lepší vrabec v hrsti než holub na střeše!
Myslíte, že Nemci na regionálních tratích neprovádějí údržbu? Že tam mají na podobných tratí pořád telefonické dorozumívání a jízdu na odhlášky, PZB Raus, cufíl modern!!!
Oni mnohé už zrušili
a nektere chteji i obnovit… 🙂
A některé už obnovili.
No tak před 30 lety nám pan Klaus tvrdil, že za 30 let doženeme vyspělý svět, tehdy mě to připadalo jako věčnost. Nyní vidím, že vyspělý svět jsem nedohnali, ale že se spíše vzdaluje.
Vím, že Praha není Frankfurt a Liberec není Mannheim, ale my nemáme ani těch 120 – 160 km/h.
Smazáno pro příspěvek nesouvisející s dopravou
gratuluju vam k mentalnimu horizontu ctenare novinek a volice spd.
No zajeďte si třeba do Krefeldu . A pak mi řeknete jak se vàm tam líbilo jo ? Fakt tam maji bohatou nabídku kebabů a šíšabarů !!
Místní tomu říkají Scheißestadt….
To s infrastrukturou souvisí opravdu jen velmi málo. Navíc pokud ta imigrace stojí Němce fakt tolik peněz, tak by nám to v dohánění (vč. disponibilních prostředků na infrastrukturu) mělo spíš pomoct.
A jak to souvisí s tím, že je u nás pořád výrazně nižší produktivita práce, slabší kvalifikace, horší infrastruktura a tak dále? A co máte na mysli pod genderovými praktikami?
Jak v čem, v něčem jsme ten jejich náskok když ne dohnali, tak aspoň výrazně snížili. Na železnici bohužel platí to, že náskok na nás dál zvyšují.
Mzdy 30 % a ceny komodit více – méně stejné a to nemluvím o kvalitě potravin, ještě že to Žitavy je kousek ….
O cencách bydlení a úrovni zdravotní péče nemluvě, bohužel to do Žitavy ani jinam do Německa kousek nemám.
A to je Žitava skoro ta největší díra v rámci Německa, ne?:)
A teď si představte, že najdou i tací Češi, co tam bydlí a jezdí pracovat do Liberce ….
Ony jsou tam levnější nemovitosti, ne? Viděl jsem kdysi nějaké random obrázky za výlohou realitky, tak nemám vyloženě žádnou statistiku…
No hodne bytu tam bylo volnych… hodne nemcu sla na zapad a do Berlina… ale to je uz davno, ted nevim…
Jini nemci zase bydleli v CR a dojizdeli do nemecka…
Stejnou nabidku jsem dostal tehda i ja, pracovat ve Varnsdorfu, ale bydlet v Zitave…
A pak vyleze socdemák, že mzda 50 hrubého (125% německé minimálky) je nemorální a měla by se zastropit daní. Máme šíleně vysoké odvody ze mzdy.
Klaus od té doby otočil a nyní se snaží „dohnat“ Rusko. A zatím nám to jde skvěle.
On byl vzdy prorusky, ale v te dobe bylo rusko hospodarsky na dne a na zapade byly penize…
I Rusko má zajímavé projekty vysokorychlostní dopravy.
No, já bych to formuloval tak, že jsme více méně dohnali vyspělý svět roku 1990. 😀
Tak třeba eurové Řecko se kapitalisticky rekordně předlužilo, a už stihlo od té doby spadnou v HDP pod Česko, a Itálie bude nejspíš brzy následovat. Německo patří k nejvyspělejším zemím světa dlouho a i v době kdy vyspělé tolik nebylo, na něm ztroskotala nejvyspělejší Římská říše, takže to nemáme šanci předehnat, ale zase se můžeme chlubit, že oni podobně ztroskotali na nás.
Je otázka, jestli je HDP vhodný srovnávacím kritériem.
je to ekonomicke kriterium, HDP na obyvatele je dobry ukazatel, … zalezi co chcete srovnavat…
Hlavně je asi otázka, jestli Řecko považovat za ten „vyspělý svět“.
Kapitalistické dluhy v Řecku? Když socialistická vláda fixluje ekonomické výsledky, tak za to může Papadopulos, kapitalista, který má pekárnu? Jakože jsou to kapitalistické dluhy, protože mu stát tu pekárnu nesebral, aby to byl echt socialismus?
Říká vám něco jméno „Goldman Sachs“? Ti to fixlování před očima EU zařizovali za těžké prachy.
Ale tak nějak zapomněl říci, že je pro to třeba něco udělat. Že nestačí jen sedět a nadávat na Němce a EU. Estonci a dokonce i Poláci urazili za těch 30 let mnohem větší kus.
Ano, musíme pro to třeba něco udělat. Jak říkal Andrej – Jsme schopný národ. Jen nás řídí nemehla.
A on je mezi nemehly to motorové nemehlo.
Ale stačí. stačí přece vypráskat Arrivu, Jančuru a Leoše s jeho vrakoidní tramvají a sebrat krajům objednávky vlaků. Pak nastanou už jen sociální jistoty. A nadávat každému, kdo se o něco snaží. To taky pomůže.
Pak se to hodí na živnostníky a řidiče, že se musí přepřahat lokomotiva a na silnici ne. Nebo nějaká jiná pokřivenost.
No to i rumuni…
Řekl bych že z postkomunistických států jsme na tom asi nejlépe co se týká výkonu ekonomiky a tak. Jediné v čem je část našich souputníků lepší je zavedení eura což zvyšuje jejich konkurenceschopnost.
Polsko je na to jednoznačně hůře než my, východ Polska je na tom hodně špatně. Polsko stejně jako pobaltské země trápí extrémní emigrace, to u nás v takové míře není a počet obyvatel u nás jako v jedné z mála zemí východní Evropy roste.
Nemyslim, ze Euro je zrovna to, co zvysuje konkurenceschopnost, je to spise politicky symbol a impuls… ale konkurovat muzete i s korunou…
Ano jsme na tom asi nejlepe, jen bych byl rad, abychom se spise stali lidry a brzo dosahli lepsiho postaveni v EU… coz momentalne nejsme…
Koruna je dnes jen euro v jiném obalu, i když budou „vlastenci“ tvrdit opak.
pana Klause bych do toho netahal, tomu připadaly železnice zbytečné, ještě než mu hráblo kompletně. a zkuste porovnat jiné a koneckonců relevantnější ukazatele, než je nejvyšší rychlost vlaků: počet ujetých km vlakem v přepočtu na obyvatele, 2019 (data: Eurostat) Česko 1015 km Německo 1206 km (přitom ve velkých zemích se jezdí na delší vzdálenosti) Dánsko 1064 km v Itálii a Španělsku, kde mají VRT už desítky let, je to pod 1000. o USA ani nemluvě. ne vždy dává pojem „dohánění“ kloudný smysl. lepší trať do Liberce je samozřejmě potřeba, ale Liberec je spíš v podobné situaci jako třeba Gera než… Číst vice »
USA bych nezminoval, je to trochu jiny pripad nez prelidnena Evropa a navic abychom se nedivili…
https://www.youtube.com/watch?v=AyJEQjabJjI
Klaus zapomněl domluvit ze Západem, aby na nás čekal, a nic nestavěl.
Hádám, že bude dostaveno dříve, než se v Čechách kopne do VRTu. Ale budeme do té doby mít dvě lokálky o 10kmh rychlejší.
Tak třeba Ebensfeld – Erfurt stavěli 21 let (délkou i terénem podobný zamýšlené VRT Praha – Brno).
Zdroj?
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Schnellfahrstrecke_N%C3%BCrnberg%E2%80%93Erfurt
Čistě stavebních roků bylo 7 a 4 měsíce.
Ostatní byly záležitosti jako například výstavba mostů a tělesa souběžně s dálnicí apod.
Přes dvacet roků se staví celá Vde8. A dokončená není doteď.