Dřevo do Rumunska. ČD Cargo jelo poprvé na vlastní licenci přes Maďarsko
Získání maďarské licence je součástí úsilí české firmy o expanzi do nejbližšího středoevropského okolí.
Skupina ČD Cargo začala využívat licenci pro maďarskou železniční síť, kterou dceřiná společnost CD Cargo Hungary získala 1. října. Ve středu firma v Maďarsku zajistila první přepravu na vlastní licenci; šlo o vlak s českým dřevem mířící do rumunské stanice Moacsa. ČD Cargo to oznámilo na svých stránkách.
„V následujících týdnech by tyto přepravy již měly být realizovány pravidelně ve spolupráci ČD Cargo – CD Cargo Slovakia – CD Cargo Hungary,“ uvedla společnost.
Získání maďarské licence a proměna tamní dcery v plnohodnotného dopravce je součástí úsilí o expanzi do nejbližšího středoevropského okolí. Napřímo nebo skrze dceřiné firmy má už český nákladní dopravce licence i v Polsku, Rakousku, Německu a na Slovensku.
CD Cargo Hungary má k dispozici hungarizované „laminátky“ řad 230 a 240 a lokomotivy řady 742 pro obsluhu neelektrifikovaných tratí. Do Maďarska bude dopravce jezdit také s lokomotivami řady 363.5 a 753.6 (bizon).
„Postupně zahajujeme podnikatelské aktivity i v maďarském vnitrozemí a velké plus vidím v možnosti navázat na maďarský úsek přímo tranzitem přes Rakousko,“ řekl v říjnu výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth. Podle něj takové trasování může usnadnit vyhnutí se kapacitně omezené trase přes Děčín.
Už v září ČD Cargo začalo s přepravou aut ze Slovenska do Německa přes Rakousko. „Potenciál na maďarském trhu vnímáme především v oblasti kombinované dopravy a obilovin. Zajímavé jsou i přepravy dřevní hmoty,“ dodal Tóth.
ČD Cargo se rozhodlo pro expanzi na zahraniční trhy před několika lety. Označilo ji za svůj strategický cíl. Postupně tak začalo opouštět model spolupráce se zahraničními partnery a začalo usilovat o vlastní licence.