Další místní dráha: O nové zařazení usiluje trať Hrušovany – Hevlín
Obec Hevlín chce svou nově nabytou lokálku přeměnit na místní dráhu.
Obecní regionální dráha Hrušovany nad Jevišovkou – Hevlín bude zřejmě nově zařazena do kategorie místní dráha. Drážní úřad zahájil na popud obce Hevlín, která je od února majitelem trati, řízení o změně kategorie dráhy. Obec zastupuje Jan Šatava, kterému se v dubnu podařilo získat status místní dráhy i pro soukromou trať Čejč – Uhřice. Ta byla první (a zatím je stále i jedinou) místní dráhou v zemi. O status místní dráhy aktuálně u ministerstva dopravy žádá Správa železnic i pro pražskou trať Malešice – Žižkov, která je stále celostátní dráhou.
Hevlín sedmikilometrovou lokálku koupil v únoru od Správy železnic za 2,2 milionu korun. Starosta Antonín Pichanič tehdy potvrdil, že obec plánuje spolupráci právě s dopravcem Railway Capital Jana Šatavy, který provozuje výletní vlaky na trati z Moravských Budějovic do Jemnice a je provozovatelem tratě z Čejče do Uhřic. Hevlínská trať má sloužit turistickým účelům a jejím provozovatelem bude Railway Capital. V budově nádraží v Hevlíně má vzniknout regionální muzeum, měly by zde být připomínky i na železniční minulost.
Trať vznikla v roce 1870 a byla součástí alternativní trasy z Vídně do Brna. V 90. letech minulého století existovaly snahy o obnovu trati do Rakouska, k tomu ale nikdy nedošlo. Od roku 2010 zde přestaly vlaky jezdit.
Novela drážního zákona vnesla do českého práva kategorii místní dráha v roce 2017. U místní dráhy je jednodušší především administrativa, provozovatel například nepotřebuje osvědčení o bezpečnosti provozovatele dráhy a dopravce nepotřebuje osvědčení o bezpečnosti dopravce. Není také třeba dokládat Drážnímu úřadu finanční způsobilost. Na místní trať se také nevztahují technické specifikace pro interoperabilitu (TSI), tudíž zde není třeba v případě rekonstrukce budovat vysoká nástupiště nebo GSM-R. Nevýhodou pak je, že majitel nemůže čerpat dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Na místní dráze je podle zákona povolen provoz pouze „neveřejné osobní drážní dopravy, osobní drážní dopravy pro potřeby cestovního ruchu nebo provozované historickými vlaky“. Místní dráha musí být oddělená od jiné dráhy, i když v zákoně není přesně napsáno jak.