Leo Express využil vládního moratoria, odložil splacení 10 milionů. Za loňský rok hlásí zisk 150 milionů
Společnost Leo Express odložila splacení desetimilionového podnikatelského úvěru s úrokem 9,1 % od společnosti Acema, na kterém se podílí i
Společnost Leo Express odložila splacení desetimilionového podnikatelského úvěru s úrokem 9,1 % od společnosti Acema, na kterém se podílí i drobní investoři přes službu Bondster. Vyplývá to z oznámení, které dnes poslal Bondster věřitelům. Přišlo jen krátce poté, co Leo Express oznámil za loňský rok opět zisk. Údaj ale není možné ověřit, firma dosud nezveřejnila ani výroční zprávu za rok 2018, své ekonomické výsledky komentuje pouze formou tiskových zpráv.
Bondster v dopise vysvětluje odklad schváleným vládním moratoriem, podle kterého mohou věřitelé od bankovní nebo nebankovní společnosti zažádat o odklad splátek na 3 až 6 měsíců.
„Společnost Leo Express informovala poskytovatele úvěru Acema, že tohoto odkladu splátek využije, a to v délce 6 měsíců. Úvěr Leo Express, který měl splatnost 20.5. 2020 bude odložen o 6 měsíců,“ uvedl Bondster v dopise věřitelům. V praxi je tak Leo Express ochoten dál platit výrazně vyšší úrok než si sehnat nový úvěr za nižší úrok. Bondster nabízel úvěr Leo Express jako možnost investice do jeho úspěchu. Leo Express, podobně jako ostatní dopravci, je velmi postižen pandemií koronaviru a velkým omezením cestování.
Leo Express dnes v tiskové zprávě uvedl, že celá skupina hlásí za rok 2019 zisk 150 milionů korun. Podle firmy jde o čistý konsolidovaný zisk skupiny, bližší strukturu prý nemůže komentovat. Výsledky firmy mohl loni vylepšit také prodej jednotek Stadler Flirt bance.
Ve zprávě podepsané předsedou představenstva Leošem Novotným starším, který se jako hlavní investor vrátil loni v závěru roku do vedení firmy, uvádí dopravce růst tržeb na 1,1 miliardy korun. „Na výsledcích Leo Express se podílely vlakové i navazující autobusové linky a významně se do ní promítly spoje na Ukrajinu, které ve velké míře využívají pracovníci působící na tuzemském trhu, kterých je celkově více než 150 tisíc. Ti pendlují v průměru jedenkrát měsíčně domů na Ukrajinu. To představuje další potenciál pro růst počtu přepravených zákazníků mezi Českem a Ukrajinou,“ uvedla firma ve zprávě.
Leo Express dosud nezveřejnil výsledky za rok 2018 ve sbírce listin, jak ukládá zákon. Firma už dříve oznámila, že jedná o vstupu strategického partnera, oslovila i České dráhy. Ministr dopravy Karel Havlíček potvrdil, že s ním jednají.