Krušné časy Boeingu pokračují. Za měsíc přišel o 150 objednávek na 737 MAX, podle Bloombergu i od Smartwings
Boeing se pomalu dostává do fáze, kdy vyrábí více letadel pro nákladní dopravce a armádu než pro osobní dopravu. Podle
Boeing se pomalu dostává do fáze, kdy vyrábí více letadel pro nákladní dopravce a armádu než pro osobní dopravu. Podle dnes zveřejněných čísel o objednávkách a dodávkách letadel za březen firma dodala 20 strojů, z nich jen 12 bylo na osobní dopravu.
Ještě horší zprávou pro výrobce je úbytek objednávek. Firma sice v březnu získala celkem 31 nových zakázek, současně ale přišla o celkem 150 objednávek na uzemněná letadla 737 MAX.
Firma v prohlášení uvedla, že za zrušením zakázek je dopad pandemie koronaviru i pokračující uzemnění 737 MAX. Výroba všech letadel je kvůli opatřením proti šíření pandemie zastavena od konce března. Někteří zákazníci nemohou ani letadla převzít, protože na ně aktuálně buď nemají peníze nebo nemohou cestovat do USA kvůli různým vládním omezením.
Největší škrt v zakázkových knihách udělala leasingová společnost Avolon, která v březnu oznámila zrušení objednávky na 75 Boeingů 737 MAX. Další zákazníky, kteří zakázku zrušili, firma neuvedla.
Podle agentury Bloomberg je mezi zrušenými zakázkami i pět letadel pro Smarwings Slovakia. Reakci dopravce zjišťujeme. Objednávku na 34 letounů zrušily také brazilské aerolinky GOL.
Nové zakázky přišly pouze na 12 787 od All Nippon Airways, jedno nákladní 767 pro FedEx a 18 letounů P-8 pro americkou armádu. Ty vychází konstrukčně z modelu 737. Za celé první čtvrtletí má Boeing zatím záporný stav čistých zakázek: -314.