Krušné časy Boeingu pokračují. Za měsíc přišel o 150 objednávek na 737 MAX, podle Bloombergu i od Smartwings

První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště PrahaPrvní přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha

Boeing se pomalu dostává do fáze, kdy vyrábí více letadel pro nákladní dopravce a armádu než pro osobní dopravu. Podle

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peetrs

ja se na Maxe tesim. Verim, ze to bude bezpecne letadla.

Jerry

A kdyby ten pojebaný boeing zkrachoval nikomu by to nevadilo.

Jiří 24

A na dovolenou by jste lítal nějakým Tupolevem nebo Suchojem 😂

RHood

A proč si myslíte, že jediným důvodem létání je dovolená. A klidně s novým Suchojem, vy jste s tím letadlem letěl ?

Jiří 24

No dobře, tak kamkoliv a nebo budou lítat po nebi jen starý šroty.

Jirka B.

To myslíte ten, co když se s ním trochu více práskne o zem, tak začne hořet, ten, kterým při ukázkovém letu „naprali“ piloti výrobce do skály? Ne, děkuji, letadly sovětské výroby jsem lítal jako dítě, teď bych do toho nevlezl, to raději risknu B737 MAX.

Stony

Myslim ze stovky milionu lidi s vama nesouhlasi 🙂

Zdeněk

Boeing nejsou jen problémové B-737MAX !

Jiří 24

No jasně, Airbus jen nej a Boeing je shit² 🤣

Zdeněk

Špatně jste mě pochopil, nebo jsem se vyjádřil nepřesně, za což se zde ostatním omlouvám. Myslel jsem svoji poznámku tak , že boeingy jsou až na problémové B737MAX skvělá letadla.

czhunter

Co myslíte, zachová Doník po nalití pár miliard USD do Boeingu to clo na Airbus, protože „dostává neférovou státní podporu“ ?

Jiří 24

SW Slovakia? Já myslel, že si je všechny objednaly SW jako takové a ne, že si je objednávaly i dceřiné společnosti 🤔

Arbitr

Nejen Boeing…. Když se míň létá, je potřeba méně letadel a když je krize, více se šetří . Co je na tom divného?

Letec

Myslím, že by si různé korporace mohly vzít ponaučení, že sebestředné chování může vést do pekel. Ale nastane se tak.

Y.K.

To je normální vlastnost korporací (a úřadů). Bohužel – aneb zákony profesora Parkinsona.

Roce deep

Tak teď už je asi všem jasné, že většina Maxů půjde z výroby rovnou do šrotu. A díky pandemii ani nebudou nikomu chybět.

J.K.

To asi ne, jestli vyřeší software, tak to pořád budou relativně nová éra, ty současná stárnou a nikdo tomu nezabrání. Akorát třeba půjdou ven pod cenou, zisk na nich asi nebude, no.

Ale pokud se doprava do roka -dvou vrátí do funkčního stavu, tak se udají.

tom

Myslite, ze kdyby slo jen o chybu softwaru, ze to nebude za 1.5 roku vyresene? Tomu se mi nechce moc verit. Nicmene mozne to je, zkusenosti s naprosto neschopnym managementem, co jen chabe rozumi matematice, mam spousty, pak to ovsem nedotahnou nikdy, management se svych mist jen tak nevzda.

Y.K.

Problém není software opravit, problém je celý proces, software, výcvik, postupy, změny schválit a to tentokrát ne jen u FAA, ale u sdružení národních autorit a to opravdu v klidu může trvat rok a půl. Úřední postupy jsou velmi zdlouhavé a nikdo se nechce spálit jako se to povedlo FAA. Holt „vykoupit se“ z vážné chyby Boeing něco stojí.

Kolejová vozidla se někdy schvalují roky a to jsou jednodušší a pracují v předvídatelnějším prostředí než je vzduch.

Matoo

U Boeingu se nejedna pouze o upravu softwaru

Arbitr

Nejsem odborník – ale podle zpráv došlo i k posunutí křídel a změně těžiště kvůli úspoře paliv a nedělá to dobrotu – to je ovšem k o n s t r u k č n í problém, který se nedaří vyřešit sofrwarově?

Y.K.

Ne, nedošlo. Každý letoun musí mít těžiště naprosto ideální, jinak není schopen letu.

Stony

Samozrejme mate na mysli jen civilni letouny, ze?

Y.K.

Jako že pro vojenské letouny fyzikální zákony neplatí? 😉

Celou hmotnost letounu nese křídlo a proto musí být veškeré zatížení vyváženo přesně v tětivě křídla. Jsou možné mírné odchylky způsobené nákladem, které se dovyvažují aerodynamicky stabilizátorem, ale opravdu jen mírné a před letem se počítá jestli je letoun v limitech – kdyby nebyl, neletěl by.

http://forums.x-pilot.com/uploads/monthly_2016_07/577ccb64b8ed5_Load–trim-Sheet.png.50016b05ff8159e9551b3265f2818bf0.png

Stony

Pokud vim tak moderni stihaci letouny se stavi jako aerodynamicky nestabilní, tzv bez pocitace neleti.

pzag

Což samozřejmě na principu, že pořád celou tíhu vyrovnává vztlak a nic jiného, nemění. Jenomže to by někdo musel vědět, co to je stabilita, na čem závisí, co znamená stabilní/nestabilní a proč tam ten „počítač“ je, že?

Y.K.

To že jsou nestabilní, neznamená, že jsou nevyvážené. Naopak musí být vyvážené ještě lépe než stabilní konstrukce. Čím je výškovka blíže křídlu (letoun je krátký) tím větší problémy se stabilitou, moderní ultasonické konstukce jsou pak plné kompromisů, aby to mohlo létat obrovskou rychlostí a zároveň skvěle manévrovat, protože normálně se tyto požadavky vůbec neprotínají.

Y.K.

Fascinuje mě, kolik lidí „nesouhlasí“ s faktem, jak let funguje. 😀
To fakt nikdy nedělali alespoň házecí kluzák a nevyvažovali ho na špendlíkách balastem, aby to létalo?

pzag

Tohle není podle zpráv. Jeden neskutečně hloupý komentář jako toto napsal nějaký trotl na idnes, kde dostal několik stovek plusů a ono se to rozšířilo českým internetem jako mor. Škoda, že ten příspěvek nedával smysl.

Pepe

Ryanair vycka, kym cena padne na polovicu a potom ich skupi vsetkych 300 co im tam stoja po parkoviskach zamestnancov.. klientom Ryanair nezalezi v com letia a za akych podmienok letia, staci nizka cena.. Vlk syty a ovca cela..

Já, kdo jiný

No jestli Ryan vůbec ty lidé do letadel vůbec dostane. Lítat sem a tam se přestane, natož aby se prodalo plné letadlo. A o plném letadle to u Ryanu je.

Stony

Proc se prestane litat?

kulhán

Lítat už se přestalo 😉

Stony

Samozrejme mysleno po korone;)

Já, kdo jiný

Slyšel jste někdy o Coronaviru? To zdaleka ještě není konec. Létat se bude, ale jako v 90. letech. Za plnou palbu. Letadla budou poloprázdná. Na koupáky letos zapomeňte. A těch aerolinek, co půjde kamsi.. .

Stony

Lidi uz sou nateseny jak zacnou cestovat, o nejakem nezajmu o cestovani se opravdu neda mluvit. Lestiste pocita ze hranici 18 milionu da v roce 20/21. Nejaky pokles bude, ale ze to bude jako v 90.letech je dost nepravdepodobne. Bavime se o dobe kdyz se uvolni restrikce.

Marek

Letiste bude letos rado za 11 milionu cestujicich