Místo poslední záchrany: Stát zvýší dalby v ochranném přístavu v Hřensku

Nákres nového přístaviště Ústí nad Labem-Vaňov. Pramen: ŘVCNákres nového přístaviště Ústí nad Labem-Vaňov. Pramen: ŘVC

Ředitelství vodních cest zadalo zakázku na vylepšení ochranného přístavu v Hřensku a modernizaci zastávky osobní lodní dopravy v Ústí nad

Ředitelství vodních cest zadalo zakázku na vylepšení ochranného přístavu v Hřensku a modernizaci zastávky osobní lodní dopravy v Ústí nad Labem-Vaňově. Jde o jeden balík prací, který v tendru získala Labská, strojní a stavební společnost.

Přestavba obou přístavišť vyjde na 18,8 milionu korun, předpokládaná cena byla 14,5 milionu. Tendru se účastnila ještě společnost Porr (16,2 milionu Kč), která ale podle informací na profilu zadavatele nedodala potřebné dokumenty a byla vyloučena.

Pro nákladní plavbu je důležité především Hřensko, kde dojde ke zvýšení daleb zhruba o pět metrů. Tím by se úvazové pilíře měly dostat asi o tři metry nad úroveň povodňové hladiny z roku 2002 a bezpečně tak udržet velké lodě při velké vodě.

V Hřensku je osm daleb 30 metrů od sebe. „Mezi Drážďany a Děčínem není žádný ochranný přístav,  Hřensko tak je pro lodě jakési místo poslední záchrany, když nestihnou doplout do Děčína,“ uvedl mluvčí ŘVC Jan Bukovský. Podle něj stát plánuje v Hřensku i druhou etapu modernizace, v rámci které by měla vzniknout i stání pro malá plavidla. Ta ale nebyla součástí posledního tendru.

Naopak v rámci zakázky zmodernizuje Labská, strojní a stavební společnost zastávku parníků Ústí nad Labem-Vaňov. Nynější molo bude vyměněno za nové, které svým ztvárněním bude podobné zastávce Ústí nad Labem centrum. Bude vypadat jako loď, střecha bude z plachty. Po modernizaci bude zastávku spravovat ŘVC, dnes se o ní stará město.

Tagy ochranný přístav Hřensko Ředitelství vodních cest Ústí nad Labem-Vaňov
7 komentářů