Místo poslední záchrany: Stát zvýší dalby v ochranném přístavu v Hřensku

Nákres nového přístaviště Ústí nad Labem-Vaňov. Pramen: ŘVCNákres nového přístaviště Ústí nad Labem-Vaňov. Pramen: ŘVC

Ředitelství vodních cest zadalo zakázku na vylepšení ochranného přístavu v Hřensku a modernizaci zastávky osobní lodní dopravy v Ústí nad

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Někdo

Tak to zvýšení pilot o 5 metrů kvůli velké vodě jako ochranného „přístavu“ Hřensko, tak to mě docela dostalo. Stejná zhovadilost, jako přečíslování Labe od Mělníka po státní hranice. Opravdu TO mi nijak šífort neulehčilo. Zvlášť, když v Německu je ponechané staré číslování od 0. Ale v Loubí u překladiště je v půlce klidně pár metrů od břehu červená plovatka kvůli nánosu, u břehu málo vody obecně včetně terminálu, protiproudní pole mostu bude už zavřené asi na vždy (i když to až ani nevadí). Jsem zvědavej, jak dlouho se bude také opravovat velká komora v Lovosicích… To by bylo určitě… Číst vice »

Eduard

Škoda, že tam rovnou nepostaví pořádný jez, aby Labe bylo hezky splavné počas celého roku. Snad se věci pohnou kupředu, aspoň co se týče infrastrukturních projektů.

Josef Trögl

Je vcelku spolehlivě dokázáno, že jez v Děčíně nijak zvlášť lodní dopravě nepomůže, navíc je to čirý zločin proti unikátnímu ekosystému dolního Labe, což je jediný jakž takž přirozený (nekanalizovaný) úsek dolního toku řeky. Žijí tu i chráněné organismy. Pro zlepšení splavnosti byla navržena řada alternativ od lodí s nižším ponorem (kterých by mohl stát za plánovaných 10 miliard plánované investice rozdat přepravcům možná několik desítek), přes mírné prohrábky dna v plavební trase až po změnu regulačního režimu na Vltavské kaskádě (tedy přidávání vody v době sucha). Navíc je návratnost plánované investice v mnoha desítkách let. Plavba na Labi zdaleka… Číst vice »

Jiří

Hmm… pohled někoho, kdo asi nežije u řeky. Zajímal jste se někdy kdy o názory lidí, kteří bydlí u dolního Labe? Drtivá většina je pro jez (a to původně byl v plánech ještě jez u Malého Března). Zatímco v Evropě u větších řek lidé pracující a jsou živi ze služeb spojených s řekou, u nás je mrtvo. Žádné sluzby, žádný turistický ruch. A mluvit o vzácné fauně či floře zde je pokrytectví. Vzácnost skončila vybudováním zdymadel v Ústí nad Labem v 30.letech 20. století. Zatím jsem neviděl důvěryhodné podklady, argumenty, jak by další jez zničil přírodu u regulovanych a dlážděných… Číst vice »

Eduard

Je sice krásné, že máme úsek, který není regulovaný. Jenže ty ostatní už jsou a díky tomu, že tam není pořádný jez tak tím trpí spousta lidí. Dopravci počínaje a místními majiteli hospod konče. Navíc vzhledem k tomu, že nás čekají období sucha, je každý prostředek jak udržet vodu v republice dobrý.

Někdo

Bože, to jsou zase nesmyslný řeči… hlavně ty lodě s nižším ponorem od lidí s „vyšším“ rozumem… Hele, člověče, a že by součástí byly i vodní elektrárny, které by vyráběly tolik požadovanou zelenou elektřinu, o tom se raději nemluví, že? Nehledě na to, že by to nábřeží mělo i lepší úpravu a i pro rekreaci by bylo fajn. Jinak k těm chráněným organismům… Když pak přijde velká voda, tak to spláchne a zatopí všechno, po opadnutí zůstane bordel. Jo a návratnost klidně nechť je i ta třicet let, proč všichni musí vydělávat hned od následujícího roku? Jedná se o dlouhodobou… Číst vice »

Zbyněk

Modernizace zastávky? K čemu? Ta současná plně postačuje. Jsou to aktorát vyhozené, teda utopené peníze na nic.