Práce na modernizaci D1 se vrací na nejdelší úsek
Sdružení firem Strabag, Metrostav a Eurovia dnes začíná po zimní přestávce s pracemi na modernizaci dalšího úseku D1. Jde o
Sdružení firem Strabag, Metrostav a Eurovia dnes začíná po zimní přestávce s pracemi na modernizaci dalšího úseku D1. Jde o 14,6 kilometrů dlouhý úsek mezi Velkým Beranovem a Měřínem, který se opravuje od podzimu 2018. Hotovo by mělo být příští rok.
Už dnes začíná v úseku první omezení kvůli instalaci dopravního značení. „Pokračování modernizace dálnice D1 je i za současné složité situace jednoznačnou prioritou,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
Od dnešní 9. hodiny do sobotního poledne bude provoz v úseku ve směru z Prahy do Brna veden dvěma jízdními pruhy, pak do neděle 17 hodin jedním jízdním pruhem. Ve směru z Brna do Prahy bude od dnešního dne do neděle 14 hodin otevřen jen jeden jízdní pruh.
„Na pravý jízdní pás následně přijede těžká technika, která zahájí odstraňování stávající vozovky. Až do konce srpna bude doprava v úseku vedena v režimu 2 + 2 jízdní pruhy na levém jízdním pásu,“ dodal Studecký.
Od neděle bude probíhat modernizace pravého dálničního pásu, tedy ve směru na Brno. Kvůli tomu bude uzavřena také nájezdová větev křižovatky ve Velkém Beranově a výjezdová větev v Měříně.
Kvůli pandemii koronaviru mají některé stavební firmy problémy s dostatkem zaměstnanců, zejména řada zahraničních pracovníků odjela, nebo je v karanténě. Eurovia kvůli tomu pozastavuje práce, Skanska se zatím podle svého šéfa Michala Jurky snaží dál stavět.
„Pokračování modernizace D1 je nyní jednoznačná priorita Ředitelství silnic a dálnic. Zejména v těch úsecích, které jsou rozestavěné. A to i kdyby to mělo znamenat, že některé jiné stavby takzvaně na zelené louce se zastaví. Kapacity budeme směrovat na D1,“ řekl nedávno v rozhovoru pro Zdopravy.cz Radek Mátl.