Praha končí s provozem trolejbusu. Smlouva skončila, chystá se soutěž na nákup nových
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ukončil minulý týden provoz jediné trolejbusové linky. Vůz Ekova Electron 12T, který začal na
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ukončil minulý týden provoz jediné trolejbusové linky. Vůz Ekova Electron 12T, který začal na lince jezdit v září loňského roku, DPP vrátil jeho majiteli. Vzhledem k chystaným stavebním pracím na trase trolejbusové linky 58 i současné situaci si nebude zatím DPP pronajímat jiný vůz.
„Doběhla smlouva o půjčení tohoto vozu. Data, která jsme získali z tohoto provozu, využijeme v chystané soutěži na nákup nových trolejbusů,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík. Trolejbus z Palmovky do Letňan nahradily od minulého pátku opět autobusy.
Praha obnovila provoz trolejbusů po dlouhé pauze v říjnu 2017. Troleje vedou v části Prosecké ulice, zbytek trasy jezdily vozidla na baterie. DPP na trase testoval několik různých trolejbusů. Smlouva počítala s ukončením pronájmu posledního trolejbusu už 5. 3., ale kvůli závadě v průběhu pronájmu došlo k jejímu prodloužení o necelé dva týdny. Další vůz zatím DPP nepronajme i kvůli plánované uzavírce Prosecké ulice z důvodu její opravy.
S trolejbusy ale DPP dál počítá. Vrcholí přípravy dvou velkých soutěží: na velkokapacitní trolejbusy na Letiště Václava Havla a menší vozy na jiné linky. Pražští radní už schválili projekt elektrifikace dalších linek, například 131 a 191 na Praze 6 a linky 140, která by využila i stávající infrastrukturu v Prosecké ulici. Cílem chystané elektrifikace autobusových linek DPP je především snížení emisí CO2 do roku 2030 až o 45 % oproti roku 2010 a dosažení nulových emisí do roku 2050. „Soutěž by měla být vypsána do poloviny letošního roku,“ dodal Šabík.