Airbus ČSA po téměř čtyřech dnech čekání na Sibiři dorazil do Číny pro další materiál
Z Novosibirsku dnes v noci odletěl Airbus A319 Českých aerolinií, který v Šanghaji naloží další zdravotnický materiál. V 8:48 středoevropského
Z Novosibirsku dnes v noci odletěl Airbus A319 Českých aerolinií, který v Šanghaji naloží další zdravotnický materiál. V 8:48 středoevropského času stroj přistál v Číně. V Rusku čekal téměř čtyři dny na povolení pro let do Číny. Boeing 737-900 Smartwings dál zůstává na zemi.
Průběh letu bylo možné sledovat na Flightradar24.com. Letadla ČSA a Smartwings s cílem doletět do Číny pro materiál odstartovala z Prahy už ve čtvrtek krátce po půlnoci, po plánovaném mezipřistání v Novosibirsku už ale dál nepokračovala, protože nezískala povolení.
Po naložení v Šanghaji už letí zpět. Boeing 737-900 Smartwings dál čeká v Novosibirsku. Podle mluvčí Smartwings Group Vladimíry Dufkové veze A319 zhruba milion roušek a další zdravotnický materiál. V Praze by měl letoun přistát kolem druhé hodiny ranní v pondělí. Letoun Boeing 737-900 by se podle ní měl objevit v Praze zhruba 24 hodin poté.
Jaroslav Tvrdík, který se na organizaci leteckého mostu do Číny podílí, tvrdil, že to je kvůli nedostatku slotů na šanghajském letišti. Do Šanghaje přitom měly letět jen airbusy ČSA, Smartwings měly pro materiál létat do města Čchang-ša. Nedostatek slotů panuje zřejmě jen pro některé dopravce a státy: mezitím do Šanghaje doletěl airbus srbských Air Serbia či maďarského Wizz Air. Na dotazy ohledně rozdílného postupu pro některé země již Tvrdík od soboty nereagoval. V obou případech jde také o dopravce, kteří do Číny nikdy nelétali, což komplikuje povolování.
Tvrdík na Twitteru naznačil, že doprava menšími letadly není cenově příliš výhodná. Letadla ČSA a Smartwings podle něj uvezou padesát kubíků a let stojí zhruba pět milionů. „Let Ruslanu zvládne 1000 kubíků, stojí zhruba 35 milionů korun,“ uvedl Tvrdík. Let cargo speciálu China Eastern, který pojme 500 kubíků, podle něj stojí 18 milionů korun.