Obrazem: Hlávkův most je krok od havarijního stavu
Technická správa komunikací završila diagnostiku Hlávkova mostu, přes který v Praze vede magistrála. Závěrečná zpráva má přes sedm tisíc stran
Technická správa komunikací završila diagnostiku Hlávkova mostu, přes který v Praze vede magistrála. Závěrečná zpráva má přes sedm tisíc stran a podle TSK „obsahuje velké množství zcela nových a unikátních informací, které budou využity při aktualizaci projektového řešení tak, aby bylo dosaženo požadovaných parametrů mostů z hlediska zatížitelnosti, trvanlivosti konstrukcí a aby to bylo akceptovatelné z hlediska památkové péče.“
Nosná konstrukce mostu je na klasifikační škále na stupni VI (velmi špatný), horší už je jen havarijní „sedmička“. Spodní stavba je na tom o trochu lépe, když je označena stupněm V (špatná). Celá škála i s vysvětlivkami je například na stránkách stavební fakulty ČVUT. Závěrečná zpráva také konstatuje, že správným provedením rekonstrukce a zejména následnou pravidelnou údržbou (pravidelnou obnovou impregnací, prováděním lokálních oprav apod.) lze dosáhnout celkové trvanlivosti původních materiálů a následně zbytkové životnosti mostu dalších 50 let a více.
Hlávkův most je fakticky sestava několika mostů. Most je památkově chráněný, jeho původní část má celkem sedm klenbových polí, která přemosťují Vltavu a ostrov Štvanice, a pocházejí z roku 1912. V roce 1962 byl historický most zásadním způsobem rozšířen, na obou koncích byly později doplněny další prvky.
Kdy na rekonstrukci dojde, není jasné. Územní rozhodnutí bylo vydáno už v roce 2012. Nyní probíhá řízení o prodloužení jeho platnosti. V prosinci 2014 byl zahájen další stupeň přípravy dokumentace pro stavební povolení, aby bylo možné zahájit stavební řízení k vydání stavebního povolení.
Zhotovitelem diagnostické dokumentace pro TSK bylo sdružení Kloknerova ústavu ČVUT a firem Pontex a Inset.