CAF si pochvaluje akvizici Solarisu. Polský výrobce autobusů láme rekordy
Velké investice do veřejné dopravy se projevují i na výsledcích výrobců dopravních prostředků. Po rekordních číslech za rok 2019 zveřejněných
Velké investice do veřejné dopravy se projevují i na výsledcích výrobců dopravních prostředků. Po rekordních číslech za rok 2019 zveřejněných švýcarským výrobcem Stadler oznámil své dosud vůbec nejlepší výsledky také španělský (baskický) CAF. Ten zaznamenal velký růst tržeb především díky akvizici polského výrobce autobusů Solaris. Akvizice se završila koncem roku 2018.
Čistý zisk CAF vzrostl loni o 47 procent na 63 milionů eur (1,6 mld. Kč). Tržby vzrostly o 27 procent na 2,6 miliardy eur (66 mld. Kč), za růst tržeb přitom CAF z drtivé většiny vděčí právě akvizici Solarisu. Skupině se podařilo získat zakázky v rekordním objemu čtyři miliardy eur (přes 100 mld. Kč) a „přifouknout“ tak zásobník práce o 22 procent na 9,5 miliardy eur (cca 240 miliard Kč).
Pokud jde o výhled do budoucna, CAF věří v další růst svých dceřiných společností Solaris a EuroMaint. Druhá jmenovaná je švédská firma na údržbu vlaků, kterou skupina CAF získala v červenci 2019.
Svůj nejúspěšnější rok má za sebou i samotný Solaris. Zákazníkům dodal rekordních 1 487 autobusů a překonal tak rekord z roku 2017, kdy k zákazníkům putovalo 1 397 vozů. I tržby si loni připsaly rekord, když stouply meziročně o 40 procent na 2,6 miliardy polských zlotých (cca 16 mld. Kč).
Největšími trhy Solarisu byly loni Polsko, Německo, Belgie, Litva a Itálie. Skupina přitom vidí budoucnost v elektromobilitě a hybridních pohonech. Zatímco v roce 2018 tvořily hybridní a elektrické autobusy (včetně trolejbusů) 29 procent prodaných vozů se značkou Solaris, loni to bylo 40 procent. Firma má pro letošek například velkou objednávku z Varšavy (130 kloubových Solaris Urbino 18) či Milána (rámcová dohoda až na 250 Solaris Urbino 12).