Evropská železnice přilákala Japonce, budou provozovat vlaky v Anglii
Do byznysu železniční dopravy v Evropě poprvé vstupují japonské firmy. Ve Velké Británii získalo sdružení nizozemského Abellia a japonských investorů
Do byznysu železniční dopravy v Evropě poprvé vstupují japonské firmy. Ve Velké Británii získalo sdružení nizozemského Abellia a japonských investorů koncesi na provoz vlaků na tratích West Midlands, což jsou například vlaky mezi Londýnem a Liverpoolem nebo Londýnem a Crewe.
Novou koncesi oznámilo britské ministerstvo dopravy v tiskové zprávě. Součástí nové smlouvy na provoz je i závazek investovat přes miliardu liber do nových vlaků, celkem má přibýt nejméně 180 vozů.
Na trati od roku 2007 provozovala vlaky společnost Govia, která provozovala vlaky pod značkou London Midland. Nové soutěže se rovněž účastnila, ale nebyla úspěšná. Smlouvu vláda prodloužila v roce 2013, i když dopravce čelil velké kritice za častá zpoždění nebo přeplněné vlaky. Kromě lepších vozů slibuje firma cestujícím i kompenzaci při každém zpoždění nad 15 minut.
Konsorcium je složené ze společnosti Abellio, které patří Nizozemským drahám, a japonským firmám East Japan Railway Company a Mitsui. Nizozemská společnost má ve sdružení 70 %.
East Japan Railway Company je největším japonským železničním dopravcem, pod kterého spadá i provoz vysokorychlostních šinkansenů. Pro tohoto dopravce jde o první byznys v Evropě.
Japonská železnice už v Evropě své otisky ale nechala. V Evropě má své závody japonská společnost Hitachi Rail, která tu vyrábí vlaky, například i pro britské železnice.