První vykradený pantograf se vrátil na trať, druhý čeká na soustružení kol
Kauza vykradených pražských pantografů se dnes z provozního hlediska uzavřela. České dráhy vrátily po opravě na trať jednu jednotku, u
Kauza vykradených pražských pantografů se dnes z provozního hlediska uzavřela. České dráhy vrátily po opravě na trať jednu jednotku, u druhé se rozhodly ještě pro soustružení kol.
„Bylo poškozeno zejména topení, bez kterého se v tomto počasí nedá vyjet,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Na městskou linku S41 Roztoky u Prahy – Praha Libeň tak dnes vyjela opravená třívozová jednotka řady 451 a její čtyřvozová varianta, která jinak slouží jako záloha. Víc provozních pantografů zvaných někdy emilka či žabotlam dráhy v Praze už nemají.
VIDEO: Pantograf projíždí Libní (léto 2017)
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Zloději poškodili dva turnusově nasazované stroje o víkendu, v pondělí proto vyjela zmíněná záloha, kterou doplnil motorák 810. Poslední klasické pražské pantografy z 60. let přitom brzy skončí i bez přičinění zlodějů. Řada diskutujících na sociálních sítích se proto podivovala nad tím, že dráhy ještě nemají odpovídající náhradu.