Netradiční využití vyřazených A380. Tagy se rozprodaly za dva dny
Společnost Aviationtag, která se zabývá prodejem takzvaných tagů z vyřazených letadel, spustila prodej prvního přívěsku vyrobeného z Airbusu A380. Sedm
Společnost Aviationtag, která se zabývá prodejem takzvaných tagů z vyřazených letadel, spustila prodej prvního přívěsku vyrobeného z Airbusu A380. Sedm set kusů firma vyprodala za necelé dva dny.
Jde o kus plechu z vyřazeného Airbusu A380 Singapore Airlines, který se stal prvním strojem tohoto typu ve šrotu. Letadlo bylo unikátní i z jiného důvodu: stroj s výrobním číslem MSN003 a registrací 9V-SKA byl prvním A380 v komerčním provozu. V roce 2007 vyrazilo letadlo s cestujícími na trasu Singapur – Sydney.
Po velkém zájmu o suvenýr z letadla prodavaný za 27,95 eur (zhruba 700 Kč) zahájila firma předobjednávky na tagy z druhého letadla: 9V-SKB, výrobní číslo MSN005.
Letoun byl prvním, který skončil ve šrotu. Jeho majitel, společnost Dr. Peters Group, pro něj nenašel kupce ani dalšího provozovatele a usoudil, že výhodnější ho bude rozebrat na náhradní díly a zbytek sešrotovat. Konec demontáže první A380 oznámila specializovaná firma loni v listopadu.
Podle společnosti Tarmac, která stroje rozebírala, se podařilo 90 % letadla recyklovat nebo se později prodá na náhradní díly. Firma pokračuje v demontáži druhé A380. K likvidaci dochází na letišti Tarbes na jihu Francie. V prvním kroku byly z letadla odstraněny kapaliny, poté začala demontáž všech pohyblivých částí. Vše, co půjde prodat dál, bylo vyčištěno a uloženo pro případný prodej. Samotný trup bude zlikvidován.
Prodej na díly má přinést zhruba 45 milionů dolarů za každé letadlo. Firma věří, že bude po dílech velká poptávka od stávajících provozovatelů těchto letadel.
První A380 včera definitivně vyřadily i Air France, letadlo bude sešrotováno v Irsku.