Fiasko soutěže na vlaky Bratislava – Komárno. Slovenskému ministerstvu nepřišla jediná nabídka
Do soutěže na provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem se nepřihlásil jediný dopravce. Přišla pouze nabídka od společnosti RegioJet, která
Do soutěže na provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem se nepřihlásil jediný dopravce. Přišla pouze nabídka od společnosti RegioJet, která se ale zřejmě nedá považovat za závaznou a soutěžní. Původně mělo o zakázku zájem pět dopravců, už minulý týden ale oznámila Železničná spoločnost Slovensko (ZSSK), že se tendru nezúčastní.
Informaci o nulovém počtu nabídek má deník Zdopravy.cz ze dvou na sobě nezávislých zdrojů, potvrdil ji i mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. „Byli jsme při otvírání obálek jediní,“ řekl Ondrůj. Reakci slovenského ministerstva dopravy zjišťujeme.
RegioJet ale podle všeho nepodal nabídku, která by splňovala podmínky soutěže. „Předložili jsme dokumentaci, v které jsme hlavně deklarovali náš zájem zúčastnit se výběrového řízení s upravenými podmínkami, které poskytnou soutěžícím možnost zajistit si požadovaná vozidla. Jako stávající dopravce jsme považovali předložení dokumentace za důležitý signál s ohledem na cestující a taky zaměstnance,“ řekl Ondrůj.
Kromě požadavku na vozidla a kapacitu doporučuje RegioJet upravit i požadavky na výši bankovní záruky či kapacitu vozidel. Zároveň je důležitá i dostatečná lhůta mezi podpisem smlouvy s vítězem a termínem zahájení provozu. Zakázku a její podmínky minulý týden kritizovalo také sdružení železničních dopravců AllRail. Ministerstvo dopravy kritiku odmítlo.
Klíčová je teď otázka, jak bude na vytížené trati zajištěn provoz od 13. prosince, kdy končí smlouva s RegioJetem, do doby, než se podaří uzavřít novou soutěž. „Jsme připraveni s ministerstvem jednat, čekáme na informace ohledně dalšího postupu,“ dodal Ondrůj.