Fiasko soutěže na vlaky Bratislava – Komárno. Slovenskému ministerstvu nepřišla jediná nabídka
Do soutěže na provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem se nepřihlásil jediný dopravce. Přišla pouze nabídka od společnosti RegioJet, která
Do soutěže na provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem se nepřihlásil jediný dopravce. Přišla pouze nabídka od společnosti RegioJet, která
Že se nepřihlásilo ZSCS, ty prý nemají do čeho píchnout. Oplechovat pár patrových autovozů, jede se.. On by to moc rozdíl oproti jiným regionům na Slovensku nebyl 😀
No, tak se ukazuje, že výběrové řízení nebylo vypsané pro někoho, ale jen blbě. No, tak znovu a lépe 🙂
Na Slovensku? To nehrozi….. Na ministerstvech nejsou kvalifikovaní lidé…. To vidíme denně…. Stačí se podívat na stavby dálnic a neustále prodlužování termínu a neschopnosti kontroly a hlavne cokoli správně a rychle dodělat. …
Řekl bych, že to není jen problém Slovenska 🙂
Tak prostě nepojednou vlaky. Hento akože naozaj.
Už je to ták, maminka to šikala. 🙂
ZSSK nemá na zajištění provozu vlaky ani strojvůdce, RJ má možná strojvůdce (které nepřenechá nikomu jinému, protože se mu hodí na jiné linky), ale nemá vlaky (musí je vrátit leasingovce). To budou voliči Smeru čumět, až jim tam v prosinci přestanou jezdit vlaky. Jsem zvědav, na koho to Smer svede.
„strojvůdce které nepřenechá nikomu jinému“
U RegioJetu je zavedeno nevolnictví či otrokářství??
Má pro ně práce dostatek jinde. Ostatně kdo by se hnal k ŽSSK? Platy zoufalé, podmínky taktéž. A slovenští strojvedoucí mohou bez problémů do Čech za lepším…
Zapomínáme? Mít pro někoho práci ještě nic neznamená. Záleží i na dalších věcech…
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/regiojetu-utikaji-strojvedouci.A150604_104821_eko-doprava_suj
To je pět let stará informace, myslíte, že se od té doby mohlo něco změnit?
Ne. Jednou žlutej vždycky žlutej.
Za vsechno prece muze vlada Ivety Radicove 😉
Něco mně říká že soutěž vyhlášena v Plzni dopadne stejně.
A to jako proč? V Plzeňském kraji ji vypisují v dostatečném předstihu a žádný problém tam nevidím.
To je tak, když se (snové) představy pánů na Krajských úřadech neshodují s realitou.
A v čem přesně je tedy podle vás problém v soutěži Plzeňského kraje? Možná byste mohl být trochu konkrétnější a ne jen opakovat obecné řeči.
Tohle musí být jasný i blbymu-jednoznacne účelově nastavena zakázka tak, aby se nikdo nepřihlásil, ZSSK naoko odstoupí a následně mu bude zakázka jako státní firmě „vnucena“, protože se přece nikdo nepřihlásil a dopravní obslužnost musí být zajištěna… Doufejme, že je to poslední svinstvo mafiánské vlády Směru na Slovensku… Moc vám vrátila přeju, abyste se soudruha kmotra Fica a jemu podobných jednou provždy zbavili
*bratia, místo vrátila, pitomá autokorekce 🙂
Spíše je pitomec ten, kdo si ji nevypne a navíc přesto po sobě texty před publikováním nezkontroluje!
Miluju lidi, co rozumí všemu na železnici a radí, jak by se mělo to či ono dělat a přitom sami neumí pracovat ani s autokorekcí vlastního zařízení.
Pan David bude jistojistě zaměstnanec národního dopravce nebo volič zmíněných stran 🙂
Pan PetrN neuhádl ani jedno.
no hlavně aby Fico a jemu podobný nepřišli do ČR jako posila Burešova týmu!!!
Spíš jestli to není naopak příprava podhoubí pro RegioJet… Zvlášť když jim RJ poslal svoje představy.
Slovenské ministerstvo dopravy opět jen dokázalo, že je všem leda tak pro smích. Tady se o nějaké profesionalitě dá velice úspěšně pochybovat.
Pan Sura, nedaju sa Vam zohnat sutazne podklady ? Tu su len odkazy na zaheslovane subory. https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/doprava-3/zeleznicna-doprava/liberalizacia-osobnej-zeleznicnej-dopravy/bratislava-komarno/sutazne-podklady-komarno Lebo podla tohto, https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7580-Institut-pre-dopravu-a-hospodarstvo-k-sutazi-na-trat-Bratislava-Komarno/ su sucastou sutaznych podkladov aj novy cestovny poriadok a podla toho to vyzera na celkom slusny ustup z toho, co sa jazdilo doteraz. – Rušenie vlakov aj v špičke a obnovenie vlakov, ktoré boli v minulosti zrušené kvôli nízkemu záujmu. Celkovo sa ma jazdit o 5 percent menej. – V špičke o 10 až 20 minút pomalšie vďaka zrušeniu zrýchlených vlakov. – Dlhšie a nepravidelné intervaly. – Vyhadzovanie peňazí na nezmyselné prevážanie prázdnych vagónov. – Zhoršenie prípojov. Niektoré prípoje… Číst vice »
Nemám, ale zkusím sehnat. Na Slovensku jsou opravdu zaheslované dokumenty k VZ?
Ďakujem.
Evidentne u nás na Slovensku je všetko možné.
Zaheslované sú pdf aj doc súbory, ktoré sú nazvané Súťažné podklady – Komárno, Súťažné podklady upravené – Komárno a aj vysvetlenia ku nim. To isté aj pre Žilina – Rajec. Tak isto sú súťažné podklady zaheslované.
Podmienky sa daju zohnať od dopravcov, ktorí sa prihlásili do prvého kola. Na Rajec som videl, na Komárno som nepýtal, ale dá sa to zohnať. Rozheslovat súbor sa nedá.
Když nikoho jiného nemají, musí jim být stávající dopravce RegioJet dobrý až dost. Ne?
Já se ve smlouvách nevyznám, ale přijde mi, že by s tím musely souhlasit obě strany
Kvůli nesouhlasu nechají trať bez provozu?
Toho bych se neobával – je to jen hra pro veřejnost, ale nějaké (byť třeba jen s omezeným rozsahem) řešení je určitě v zákulisním jednání připravováno.
Víte, co mi připadá divné? Že tady v česko-slovenském regionu (nevím jak jinde) přijde ukončení desetileté smlouvy po 10 letech tak náhle a nečekaně, že se objednavatelé nejsou schopni připravit na vypsání nové soutěže pro další období s dostatečným předstihem. A i když to zadávají napřímo, tak už jen nutné oznámení rok předem znamená, že podpis smlouvy je až pár týdnů před začátkem platnosti. To je něco jako vichřice, povodeň nebo virus. Prostě živelná pohroma..
Naprostý souhlas… Přece nic nebránilo už dávno (před 5-ti lety) lákat další zájemce o provoz vlaků.
A zajistit tím lepší vozidla a vyladěné smluvní podmínky…
Kraje mají máslo na hlavě, avšak dělají to prvně, takže to taky byla pro ně zkouška ohněm. O to více mohly začít dříve.
Na Slovensku ovšem žádné kraje (župy) žádnou „systémovou“ osobní železniční dopravu neobjednávají …
Asi nedostali ocakavanu proviziu, vackove, tak vyhlásili lajdacky připravený tender… Všetky tieto na oko otvorené sutaze majú vždy připraveného a dohodnuteho vitaza….
Nakonec dojdou k tomu, že sníží požadavky, RJ to dostane přímo na rok s vozidly, která tam má (čekal bych, že se bude Jančura trochu cukat a vymámí nějaký prašule navíc) a vypíšou to znovu. I když by bylo ideální to RJ dát na 3 roky a tu soutěž připravit s dostatečnou časovou dotací.
No Jančura tam může nechat akorát ta patra, možná Talenty, Desira má pronajaté a ty jdou v prosinci Arrivě na sever Čech…
tak si pronajme něco jinýho…? 🙂
Půjčovny jsou plné vlaků k půjčení. 🤣
Všude stojí spousty volných souprav a čekají až si je někdo zítra půjčí, aby s nimi pozejtří začal pravidelně jezdit…. Ale asi v krapet jiným vesmíru…
Tak jsem to myslel. Právě nové patrové vozy jsou asi největším problémem soutěže – nikdo je nemá, ale jsou požadována. Tak tam holt vydrží ty staré ještě chvíli, špatné vozy to nejsou a pokud jich RJ nemá dost, tak z Německa se dají přivést další a na 3 roky by se to vyplatilo. Otázka je, jestli (a za kolik)seženou další ER20…
Na postup Regiojetu se dá říci jediné: Nová doba, host vyhazuje vrchního. Nebo jak jinak popsat situaci, kdy dopravce říká objednavateli, jak má uspořádat soutěž?
Objednavatel zjevně soutěž vypsat neumí.
To nejspíš ano, ale i když je objednatel jelito, pořád by neměl podmínky soutěže diktovat příjemce dotací.
OK, standardní situace to není, ale taky není standardní, že za necelý rok tam končí smlouva a není jasné, co dál. Objednavatel nejspíš bude muset jít přímým zadáním a RJ kuje železo, aby se tam případně udržel a hlavně aby věděl, na čem je a jak má plánovat budoucnost.
Souhlas
Čo sa dá čakať od kindermenežmentu.
Že to samé říká ZSSK nevadí?
Teď před slovenskými volbami (jsou 29.2.) to zadají přímo ledatak ZSSK. Je tam hodně rozjetá nacionální linka. Pokud bude přidělená doprava na 1 až 3 roky RJ, tak to rozhodně nebude do jmenování nové slovenské vlády. Některé nacionalistické strany jdou v kampani proti RJ, Orange apod. To stabilitě trhu také neprospívá 😕.
Píšete nezmysly, proti RJ bojuje akurát tak Danko, ktorý má štyri percentá a zrejme skončí mimo parlamentu.
MinDop je pod kontrolou Mostu, ktorý má gro voličov na juhu a zobrať im Regiojet týždeň pred voľbami by bol posledný klinec do ich rakvy.
Pro Samo: Mohl byste prosím vysvětlit tu logiku, kterou zvolilo MinDop? Nechme stranou ZSSK, RGJ a další. Prostě bych tomu chtěl rozumět. Např. proč nebyla zahájen výběru dopravce už před např. 5-ti lety? Ideálně 2-3 roky vybírat, tak aby nově vybraný dopravce měl aspoň 2 roky k dispozici na zahájení provozu (resp. na pokračování provozu, pokud by byl vybrán RGJ). Díky.
„Nebo jak jinak popsat situaci, kdy dopravce říká objednavateli, jak má uspořádat soutěž?“
Ze strany dopravce jde pouze o vyjádření názoru, bez vyhrožování atd.
Na rozdíl např. od odborově organizovaných pracovníků ČD či SŽDC, kteří pod pohrůžkou zastavení provozu „říkají“ objednavateli, kolik Kč „smí“ a kolik Kč naopak „nesmí“ požadovat od ČD coby jejich zaměstnavatele (v případě pracovníků ČD, ovšem z úplně jiných oblastí ČR než těch, kteří zajišťují provoz vlaků v daném „vyhrožovaném“ kraji), resp. od ČD coby úplně jiného subjektu (v případě/z pohledu pracovníků SŽDC). To je teprve „nová doba“.
A nenjnovější doba přijde ve chvíli, kdy se odborář těší na to, až zaměstannci přijou o práci a půjdou o žebrotě. Protože si dovilili mít vyšší mzdy než na Dráze.
Kdyby zadavatel věděl, jak uspořádat soutěž, pravděpodobně by se do ni někdo z oněch 5 zájemců přihlásil.
Dominik: logické by byli, že MD to dá Regiojetu na tři až deset let, podle toho, kdy dodělají zdvojkolejnění a elektrifikace. A pak soutěžit provoz na 15 let s novými jednotkami nebo soupravami v elektrické trakci.
v tomto případě dopravce z tohoto bilatelárního jednání byl jediný v obraze.
Vzpomínáte před mnoha lety na soutěž na trať Karlovy Vary – Mariánské Lázně, kterou vyhrál Viamont? Tehdy poslal nabídku splňující zadání, ale zároveň poslal návrh na mírnou změnu časových poloh (šlo hlavně o ty vložené vlaky do Bečova), což by ušetřilo jednu soupravu a tím by se to samozřejmě dost zlevnilo. Na tomto přístupu nic špatného nevidím. V tomto případě je akorát rozdíl v tom, že Regiojet je schopen nabídnout jen tu variantu která má odchylky.
Ono to bylo s tím Viamontem trošku jinak, ale dnes mě vůbec nemrzí, že jsme tenkrát nevyhráli 🙂
K Regiojetu: dám – li do zadání podmínky nepřiměřené možnostem v čase, pak se opravdu nemohu divit, že nikdo oficiální nabídku nepodá a jediné, co může udělat je, že podá nabídku upravenou podle reálných možností, která ale samozřejmě nesplní zadání.
A tak se soutěž zruší, čas vesele utíká, prosinec za rohem, na motoráky již čeká další nájemce.
Na které? Vždyť co jsem tam byl párkrát v poslední době, tak Talent či Desiro, abyste pohledal. Všude samé „retra“ (tak to tam nazývají) z německých kopřiv.
Když já tam byl naposledy, tak jsem ošotil čtyřvozová patra s Herkulem, co se v Dunajské Stredě nevejdou k nástupišti, pak i 628/928 a i Desiro bylo : – )
…potřebujeme ten RJ vozový park ze slovenska u nás…
Jak to říkal Karel : to sem nečekal.no tak RegioJet tam bude jezdit ještě rok a mezitím se vypíše nová ,upravena soutěž.
Otázka zní, zda bude mít s čím…
Záleží jak dopadnou Slovenské volby. Zda bude k tomuto kroku politická vůle.
„Dobře“ Slovensko! Jen tak dál. Tohle je vážně memento.
A co takhle České dráhu? Těm přece musí přebývat kapacita, když je odleckud vyhnali? Nemají zájem?
Nemyslím si, že ČD majú prebytok poschodových vozňov 😉
ale slíbit to můžou 🙂
Nemohou – Kupec už je přece dávno u Jančury!
Hmm, zrekonstruovat Bpjo,prohlásit to za novou řadu a tudíž za nové vozidlo? Jak už bylo jednou provedeno s Regionovou, která je podle zastánců papírových řešení zcela nová?
Naštěstí, navzdory snahám těchto zastánců, sama ŠT píše: „Soupravy vznikaly rekonstrukcí a modernizací původních vozů vyráběných v letech 1973 – 1983.“