Airbus dostal výrobu A350 do zisku, odepsal další ztrátu z končících A380
Výrobce letadel Airbus loni dosáhl zásadního mezníku. Šest let po prvním letu a patnáct let od zahájení vývoje se dostal
Výrobce letadel Airbus loni dosáhl zásadního mezníku. Šest let po prvním letu a patnáct let od zahájení vývoje se dostal program dálkového letadla A350 do plusu. Společnost brzy předá už 350. kus tohoto stroje, který je aktuálně nejmodernějším dálkovým letadlem na světě v provozu.
Vyplývá to z dnes zveřejněných hospodářských výsledků Airbusu. To, že prolomení takzvaného bodu zvratu, kdy se výroba dostane z mínusu do plusu, není samozřejmostí, ukazuje naopak další model: největší osobní letadlo světa A380 přineslo Airbusu loni ztrátu 202 milionů eur. Jeho výroba skončí příští rok.
Airbus má za sebou mimořádně úspěšný rok podle počtu dodaných i nově objednaných letadel. Firma ale podle očekávání ohlásila za loňský rok velkou ztrátu ve výši 1,4 miliardy eur (35 miliard korun). Důvodem jsou pokuty za korupci, které musí firma zaplatit, aby se vyhnula odsouzení. Hospodářským výsledkům nepomohla ani pokuta ve výši 1,2 miliardy eur za vojenské letadlo A400M.
Airbus se po problémech Boeingu stal největším výrobcem letecké technicky na světě. Loni dodal celkem 863 letadel, letos jich plánuje 880.
Boeing oznámil výsledky již v lednu, dostal se loni poprvé do ztráty od roku 1997.