Průlom v nákupu jízdenek. Plzeňská karta se spojila s In Kartou
První kraj se dohodl s Českými drahami na vzájemném propojení svých karet. Pro cestující to znamená výrazné zjednodušení nákupu jízdních
První kraj se dohodl s Českými drahami na vzájemném propojení svých karet. Pro cestující to znamená výrazné zjednodušení nákupu jízdních dokladů.
Spojení Plzeňské karty a In Karty představily České dráhy a Plzeňské městské dopravní podniky. V praxi bude spojení znamenat, že majitelé karty Českých drah se s ní odbaví v plzeňské městské hromadné dopravě a naopak majitelé Plzeňské karty mohou se svoji kartou cestovat kdekoliv v síti Českých drah.
„Propojení dvou specifických systémů dopravců s rozdílným způsobem přepravy v jeden způsob užití přináší zjednodušení a výsledkem je zvýšený komfort pro zákazníka. Jsme přesvědčeni, že je to způsob, jak si udržet stávající a získávat nové zákazníky a nabídnout jim další zkvalitnění služby,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu.
Majitelé obou karet si mohou na svoji elektronickou peněženku na kartě nahrát produkty obou dopravců. „Představte si třeba, že se vydáte na cestu ze svého domova v Plzni. Nejprve se Plzeňskou kartou odbavíte v trolejbuse nebo v tramvaji a následně si z ní zakoupíte jízdenku na vlakovém nádraží klidně až do Brna,“ uvedl příklad Martin Chval, ředitel Plzeňské karty.
České dráhy se snaží prosadit podobný koncept ve všech krajích, Plzeňský je zatím první. „Tímto počinem dáváme opět zprávu všem partnerům a institucím, že řešení existuje a je možné jej využít ku prospěchu zákazníka. Jednotlivá, lokálně uzavřená a nepropojitelná řešení lze poměrně rychlým způsobem nahradit řešením systémovým, které ovšem zachovává plnou autonomii. Nejedná se tedy v žádném případě o nutnou závislost na některém z dopravců,“ tvrdí Štěpán.
Podobný systém má i Moravskoslezský kraj, funguje ale pouze jednostranně. Ostravská karta platí ve vlacích, s In Kartou ČD ale cestující do ostravské MHD nemohou.
Na celostátní úrovni připravuje podobné propojení státní podnik Cendis patřící pod ministerstvo dopravy. Podle Jana Paroubka, který má projekt tarifní integrace na starosti, je cílem, aby cestujícím stačila jediná karta pro odbavení v jakémkoliv dopravním prostředku. Jde ale o více, než jen propojení dvou karet, součástí projektu je i celostátní tarif pro integrované jízdné.