RegioJet chystá přestavbu „peršingů“ na vícesystémové lokomotivy, má schválenou dotaci
Lokomotivy řady 162 společnosti RegioJet čeká kromě zabudování zabezpečovače ETCS další velká proměna. Soukromý železniční dopravce chystá přebudování devíti lokomotiv
Lokomotivy řady 162 společnosti RegioJet čeká kromě zabudování zabezpečovače ETCS další velká proměna. Soukromý železniční dopravce chystá přebudování devíti lokomotiv přezdívaných peršing na vícesystémové. Z Operačního programu Doprava na to má získat dotaci 99 milionů korun.
Řídící výbor už schválil dotaci v rámci výzvy na umožnění provozu na systému 25 kV/50 Hz, z které mají dostat dotací také například České dráhy na dualizaci RegioPanterů nebo ČD Cargo.
„Celý projekt je aktuálně ve fázi posuzování, zda takto přestavěné lokomotivy vyhoví požadavkům na schválení pro provoz ze strany příslušných úřadů. Na základě výsledků tohoto posouzení se rozhodne o dalším postupu a časovém plánu dualizace lokomotiv,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Z OPD má RegioJet financovat polovinu nákladů na takzvanou dualizaci, přeměna na vícesystémové lokomotivy by tak měla přijít na zhruba 200 milionů korun.
Peršingy umožňují jízdu pouze po tratích se stejnosměrnou napájací soustavou, nemohou tak například jezdit z Prahy do Brna. Správa železniční dopravní cesty chce postupně přepnout kompletně síť v Česku na střídavý proud.
RegioJet v létě zkoušel najít dodavatele zabezpečovače ETCS do lokomotiv řady 162, do soutěže se ale nikdo nepřihlásil.
„S dalším provozem lokomotiv řady 162 počítáme i v nadcházejících letech. Jedná se o poslední sérii těchto lokomotiv, které byly vyrobeny plzeňskou Škodovkou v roce 1991 a s ohledem na obvyklou životnost železniční techniky je určitě budeme dále provozovat,“ řekl už dříve Ondrůj.
Lokomotivy přezdívané peršing se staly základem flotily RegioJetu a umožnily v podstatě v kombinaci s ojetými vozy od ÖBB jeho start. RegioJet je koupil od italského dopravce Ferrovie Nord Milano.