První procházka po propojeném Dvoreckém mostě. Nejvíc zklame automobilisty
Kontrolní den na dokončovaném Dvoreckém mostě v Praze (10. září 2025). Foto: Zdopravy.cz

Stavba míří do finále, otevře se na začátku příštího roku.
„Most se stane bezpečným prostorem pro cyklisty a chodce. Nový prostor dostanou i řidiči aut. Vznikne na nedalekém Barrandovském mostě, jelikož tam ubude autobusů,“ uvedl na stavbě náměstek primátora Zdeněk Hřib.
Já žít ve městě, kde to vede takový bezmozek, tak už sedím na Mírově za úkladnou vraždu. Otázka na Pražáky – Vám tohle vážně nevadí?
S Vámi nebo Vám podobnými by to ale Pražáci taky nevyhráli.
Dávejte si pozor, koho označujete za bezmozka. Jednou tak někdo označí i Vás.
Ne, my s tím souhlasíme. U vás v Horní Dolní si klidně jezděte autem i po vesnici.
Ono jde o to, že Praha je plná lidí z úplně jiných částí republiky. Původní obyvatelé Prahy už z toho blázince dávno utekli. Podle toho pak vypadá vedení města. Přes milion lidí řídí lidé z vesnic s 400 obyvateli – ve městě chaos, ale oni se bijí v prsa jak to všechno zvládli…
Doc MUDr Bohuslav Svoboda, narozen Praha
MUDr Zdenek Hrib, narozen ve Slavicine (6200 obyvatel)
Adriana Krnacova, Bratislava
Tomas Hudecek, Olomouc
Pavel Bem, Praha
Igor Nemec, Praha
Jan Kasl, Praha
Jan Koukal, Brno
Milan Kondr, Praha
Tak nejak tam furt nevidim tu vesnici o 400 obyvatelich, lhari jeden
Já bych se chtěl zeptat, jak velikost obce (ať už rodiště či bydliště) souvisí s manažerskými a politickými schopnostmi?
Vadí a jak. Ale onen člověk mě za to nestojí.
Tady si někdo koleduje o přestávku. Bude vyslyšen?
Hlavně tu muchomůrku zelenou už v ČR k ničemu nepouštějte.
Ubožáku.
Tobě dali vycházky a pustili tě k PC? Zalez
Po volbách, až Hřib vyfičí do Slavičína, budou i auta.
Takovou hloupost už si naštěstí nikdo nedovolí.
😀
Ale jo, auta budou.
Budou. Ale ne na Dvoreckém mostě. 🙂
Nejde o Hřiba, i například Praha 4 je proti autům na mostě celou dobu, proto se plánuje už dlouho bez aut.
Koleje zalejete asfaltem a troleje vlastníma rukama strháte?
Ja myslim ze vyfici nekdo jiny, jinam a driv
Když se řešila oprava Libeňského mostu, tak se psalo že jde o jediný kubistický most na světě. Takže Praha bude mít dva?
Asi ano, a jsem za to rád, protože kubismus v architektuře je české specifikum, na které jinde na světě narazíte stěží.
Nový most? A Uvědomuji si všichni ti nadšenci, co s ním udělá dopravní indukce? To je vědecky dokázáno, že indukce funguje. Člověk, místo aby šel pěšky, tak si pořídí novou tramvaj. Nebo se pak hned přidá most další těsně vedle? A pak další? Nejlepší most je přeci žádný most. To pak na něm nemůže vzniknout žádná kolona. A všichni budou slunickove šťastní . A takhle by šlo pokračovat dále.
/S
Indukce funguje, díky Dvoreckému mostu budou jistě MHD jezdit i lidé, kteří dnes MHD nejezdí. Akorát jaksi MHD není tak neuvěřitelně neefektivní jako IAD, takže posílení kapacity pro pár lidí neznamená, že se musí přistavět dva nové pruhy silnice a parkovací dům.
Asi se bude muset stavět vozovna. 🙂
Jj, ty mosty, koleje, troleje, depa a vozidla jsou vlastne za hubicku 😉 To ze nekdo umele prodrazuje stavby parkovacich domu na uroven draznich staveb neni problem uzivatelu, ale politiku a uredniku.
Zasadni rozdil je jen v tom, ze kdyz se postavi infrastruktura pro VHD, tak to i ridici oceni a berou to jako pokrok/rozvoj. Kdyz se ale postavi neco pro auta, tak urcita minoritni skupina osob dostava pomalu infarkt 😀
A že je tu takových ocenění pro tramvaj na Václavské náměstí, pro plán vést tramvaje Jeremenkovou, o Budějovické nemluvě… 🙂 Jo, ono by si to vzalo část prostoru od aut. To raději bourat domy, kácet stromy, anebo nejlépe vůbec nestavět, že? Nevadí akorát metro, třebaže pro daný účel i neefektivní, ale nepřekáží autům… Neříkám, že takový názor mají všichni automobilisté, také je to určitá skupina – a zvyšuje se jí tlak. 🙂
To jsou horzné ukřivděné řečičky. Pro auta se staví pořád něco. Proč máte pocit že ne? Infarkt máme třeba z parkovacích domů, které jsou při jejich ceně totálně neefektivní protože za den odbaví stejně lidí jako jedna tramvaj.
Někteří řičiči naopak berou jako osobní útok jakékoliv opatření na zvýšení bezpečnosti přechodů, rozšíření tramvajových ostrůvků z metru na hroznou půlku jízdního pruhu a separovaná cyklostezka je pro ně něco jako vyhlášení války. Přetáhnout tramvaj přes magistrálu a dát přechod u Muzea berou jako osobní útok (přitom jsou tam semafory odjakživa).
Most bude i pro chodce, takže na chůzi pěšky po mostě si nemusíte pořizovat novou tramvaj. A ano, indukce funguje, takže jistě přibude i pěších, kteří jdou z Dvorců na druhou stranu řeky.
Zajímalo by mě o kolik by byl mlten most dražší kdyby tam byl ještě jeden pruh pro auta v každém směru?
Osobně mě nevadí, že bude jen pro MHD, ale mám obavu že se pro auta otevře po volbách i v současné podobě a pak by přes něj MHD neprojela…
Nevím, o kolik by byl dražší a jaký by to byl zásah do konstrukce mostu, kdyby měl být širší.
Výrazně větší průšvih by ale bylo napojování na ulice na obou březích. Zejména na Smíchovské straně by to byl masakr.
Pokud se to maluje hned s několika odbočnými pruhy, tak ano. Kdyby tam prostě nechali jeden, jako u většiny ostatních městských mostů, nic tragického by se nestalo. Hlavně, že most odsunuli, aby to neměla auta do Jeremenkovy tak snadné. Nebo, že by o auta nešlo? Původně jim přece vadil úbytek jejich míst pro parkování (v krajních, tehdy jízdních pruzích).
Podstatné není to, o kolik by byl dražší, ale o kolik by zhoršil dopravu v okolí (individuální i hromadnou).
Všimněte si na čtvrté fotce zvlnění (poklesu kraje mostu) mostu pod členy kontrolní prohlídky. Asi se jim trochu zvlnilo bednění :-).
Myslíte tu jen tak a bez jakékoliv rektifikace položenou dolní lištu provizorního zábradlí? To jako vážně?
Když to tam nevidíte, kupte si lupu :-). Ano, může to být dáno i zkreslením fotografie. A samozřejmě ten příspěvek je jen konstatováním faktu, očividně ho všichni berou za rýpání, čímž teda ten příspěvek je :-).
No co, pěkně křivej komín máme i v Brně v Maloměřicích, co by tady nemohlo uhnout bednění. Bóže, něco se na to pověsí 🙂
Ona je fotka dost přiblížená, což zkresluje perspektivu. V reálu to nebude vypadat tak hodně.
To že tam nebude jezdit běžná autodoprava bylo jasné už od začátku. Takže jaképak zklamání. A tak je to správně, když mají vedle Barranďák. Naopak vzhledem k poloze je to ideální právě pro ty tramvaje, aby se člověk dostal na druhou stranu řeky, což byl v této části dost velký problém.
Jistě, jeden vysokovodní most, určený pro městský okruh, musí obyvatelům P4 a P5 stačit, …navíc člověk se dostává po Praze právě jen tam, kam mu vedou linky vhd, tak to myslíte? Hmmm
Po Praze vedou linky VHD úplně všude. Za 50 let se mi nestalo, že by někam nešlo dojet MHD.
To je fakt. Otázka ovšem je kvalita té cesty, bohužel nejsou vzácné případy, kdy ta cesta VHD je sice možná, ale obrovskou oklikou a tím zdlouhavá. Dál tu je charakter cest, když mám jet přes půl města tam a zpět, je většinou MHD v Praze slušná alternativa. Zato řetězec kratších cest, projet třeba 3-4 místa v rámci čtvrti, ale z části kolmo na hlavní směry MHD, to je v Praze veřejnou dopravou utrpení. Proto je tak zcestné to, jak „na Prahu progresivní“ politici dělaj z MHD jedinou alternativu k IAD a kašlou na bezmotorovou dopravu. Nemálo cest prostě sedí spíš… Číst vice »
Jo jo, úplně čekám až mi firma řekne že jsem měl jet tamtudy. Protože kolegové na kolech A na elektrokoloběžkách tam tudy budou jezdit že jo. A já se budu s firmou hádat že tam jezdit nemůžu, protože mám motorové auto. A oni se se mnou budou hádat že jsem tam tudy jet mohl a tím pádem já za objednávku dostanu jenom 30 Kč i když ujedu vzdálenost takovou abych správně za objednávku dostal 80 Kč 😡. Jak tenkrát po mně chtěli, že se na velké štěrboholské křižovatce můžu otočit o 180 stupňů. Jo možná v noci když nefungují semafory… Číst vice »
Opakuju z minula, najdete si normalni praci, kdyz vam nevyhovuje, ze vas soucasny pseudozamestnavatel nuni porusovat predpisy. Nebo presednete taky na kolo.
Součástí Vaší práce je porušování zákona?
Vždyť se podívejte jak jezdí doručovatelé nákupů, jídla atd. Chovají jak se řidiči vozidel IZS a mnohdy si vynucují právo přednosti (ne všichni!). Spedice Pečivo postaví auto na chodník a lidé musí chodit po silnici mezi auty! Doručovatel z pizzerie hodil „koláč“ do auta, zapnul oranžový maják a vyrazil do ulic! Stejně tak odtahovka – veze auto a jede s oranžovým majákem v pruhu pro BUS a cyklisty! Proč maják?! Vždyť veze něco, k čemu bylo auto určeno(chápu to, když někde zastaví a nakládá porouchaný vůz – to je v pořádkou). Pak není divu, že řidiči už ani nereagují na… Číst vice »
Přesně tak. U odborného média bych takové až bulvární nadpisy nečekal.
Ono to tu odborné není. Jen specializované. Veliký rozdíl (ale ne nutně záporný).
Myslím, že původně tu byly ambice na velice odborné čtení. Samozřejmě i komentování.
Autaři mají své silnice ucpané, ale rádi by ucpali silnice i pro MHD a tramvaje. Proto je potřeba striktně komunikace dělit na ty, kde si mohou autíčkáři tvořit kolony a zbytek nechat normálním lidem, aby se s pomocí MHD a tramvají zavčasu dostali k lékaři, do práce a do škol.
A to bude ten krásný nový svět, kde má každý školu a lékaře, práci a kulturu, nákupy, sport, bydlení …na lince vhd a do 15 min k tomu, a tomu brání zejména existence oportunostů v iad
No tak pokud jedete někam MHD, tak se musíte připsat a jet brzo ráno abyste to stihl 😖
No vidite, kdyz jsem vezl manzelku do porodnice nebo nasledne deti na pohotovost, tak jsem jel autem. Bylo to o dost rychlejsi. Ani by mne nenapadlo jit s nima na zastavku a cekat, az neco pojede.
Manželku vozíte do porodnice každý den?
Do porodnice porad nekdo jezdi a naproste vetsina tam jede autem. Malokdo je tak sobecky, aby manzelku nutil jit na zastavku a nechal ji tam cekat na spoj a pak nekde dal na prestup. Ale mozna to mate jinak, nebo spis o tom nevite zatim vubec nic😉
No a? A na to WC taky jedete autem, nebo tam je to rychlejší pěšky?
Nechci se Vás nějak dotknout, ale popřemýšlejte o možnosti navštívit odborníky sídlící zde:
https://mapy.com/s/dabekaheve
A co by dělal na ředitelství PN Bohnice? Jaké odborníky jako myslíte, že by tam našel? Odborníky na účetnictví a správu budov?
Ti, co tvoří kolony, ve kterých to auto s rodičkou čeká, sobečtí nejsou?
Vzhledem k poctu narozenych deti rocne v CR je to max 80tis jizd tam a stejne zpet, tedy 438 jizd na den.
Jaky dalsi vylhany duvod vasi lenosti tam mate? Beznoha slepa tehotna babicka stehujici klavir mezi podolim a andelem?
Asi nevite, ze do porodnice se nejede jen jednou k ostremu porodu. Tam se musite zaregistrovat, na kontrolu, nekdo i na kurz atd. Takze vam to naskace a ne vazne nejsou jen porodnice. Jsou i jine duvody, ale to zjistite, az dospejete 😉
Jo. A při těch ostatních příležitostech tam v Praze většina žen jezdí MHD. Ony tam některé jedou MHD i rodit, buď proto, že nemají jinou možnost, nebo prostě proto, že mají plánovaný císařský řez, nebo rizikové těhotenství, atd. takže tam nastupují den až několik týdnů před termínem porodu. Každopádně to budou po celé Praze max. desítky cest za den. A znovu platí, že právě v těch případech, kdy je cesta autem potřebná, nejvíc vadí zacpání města zbytnými cestami auty, způsobenými nesmyslnou preferencí IAD. Proč asi v Motole výrazně přibylo pacientů, včetně pohotovostí, s protažením metra A až ke špitálu? Asi… Číst vice »
Pevně doufám, že už jste přišel na ten přelomový objev, že jak MHD, tak i auta mají v dopravě své místo. Snad si nemyslíte, že autem jezdí jenom nafrnění manažeři co je pod jejich úroveň jet MHD. Ano, jsou i takoví, ale auty jezdí i instalatéři, malíři, lidé co rozváží všechno možné od potravin až po obědy a tak dále. To chcete třeba elektrikáře nahnat do autobusu? Už vidím jak tam s sebou potáhne dva organizéry, osm balení kabelů a vrtačku s vykružovákem k tomu a v zaprášených montérkách si sedne někam na sedadlo…
Taky vám nenadáváme do pumpičkářů. Tak si ty autíčkáře nechte od cesty. Od rozdělení a rozeštvání společnosti jsou zde politici. Těm to jde v poslední době velice dobře. Lépe než odvést kus skutečné práce.
Tak se podívejte do těch aut. Kdyby v Praze jezdili autem jenom ti, kdo to opravdu kvůli práci potřebujou, bylo by to úplně v pohodě. Takový množství aut město pobere bez problémů. Jenže ono jezdí auty násobně víc lidí (z důvodů pohodlnosti, statusu, zvyku, atd.) a to už město snadno nepobere. Takže to zdržuje MHD, znepříjemňuje nebo dokonce dělá nebezpečnými cesty na kole nebo pěšky, atd. Což žene další lidi do aut a spirála se roztáčí. Problém nejsou auta jako taková, problém je jejich množství a to, že město stavíme a organizujeme tak, že to podporuje auta na úkor všech… Číst vice »
To jim nevysvětlíte. Oni vozí těhotnou babičku k doktorovi s klavírem a vnoučaty do nemocnice každý den. A k tomu plný kufr tesařského, klempířského, truhlářského, instalatérského a zámečnického nářadí.
Na autech a kamionech byla vybudována současná civilizace tak jak ji známe. Prozatím není žádný jiný dopravní prostředek, který by převezl danou věc z bodu A do bodu B tak dobře jako auto nebo kamion: vlečky pro vlaky nevedou všude a ani nemohou, vodní kanály také nejsou všude a heliporty nebo letiště také ne. Logicky jsou proto města (a i celý stát) postavená právě pro auta a kamiony.
Ano, nejsem zastánce verze „všichni za každou cenu do aut“, ale vy se tady vyjadřujete typicky po bolševicku: vnutit druhým za každou cenu své vidění světa. A to je špatně.
Ne, Praha ani jiná evropská města (ostatně i mnoho severoamerických) fakt nebyly postaveny pro auta. Byly pro auta vybourány a z části srovnány se zemí (ať už přímo kvůli těm kapacitním silnicím pro auta, viz nádraží na Těšnově), nebo vybombardovány za války (Drážďany, Berlín, atd, atd.). Ta města byla stavěna pro primárně pěší chůzi, ruční vozíky všeho druhu, do toho nějaké ty jezdce na koních, nákladní povozy tažené různými zvířaty a pár kočárů šlechty. Parkovat takové prostředky přes noc venku na ulici bylo ale něco neslýchaného a rozhodně tam nebylo a není místo na to, aby ten kočár mělo tolik… Číst vice »
Na Praze 1 je cca 90% cest IAD pouze o lenosti a statusu.
Praha ma jeden z nejmensich provozu IAD v celkovem pomeru a pocet jizd v centralnim kordonu setrvale klesa. Takze vase argumenty jsou dost mimo. V Praze predevsim schazi uplne zakladni infratruktura, protoze nebyla nikdy dostavena a tech par hotovych casti uz stihli aktivisti degradovat.
Praha má poměrně rozsáhlé a relativně zachovalé historické centrum a je kopcovitá. Což znamená, že té IAD snese míň než jiná města. A taky je bohužel na evropské město velmi řídká a má málo multifunkčních čtvrtí,, což jednotlivé cesty prodlužuje. Opět to znamená, že víc než jiná města potřebuje, aby jich co nejvíc bylo co nejefektivnějšími prostředky. Další věc je pak to, kolik prostoru v těch ulicích centra obětuje odloženým, zaparkovaným autům. To je pak málo platný, že někudy moc aut za den neprojede, když půlku ulice stejně zabíraj ta zaparkovaná…
Právě proto, že má Praha malý podíl IAD a dále klesá, je potřeba tomu přizpůsobit i financování, infrastrukturu a priority. Neexistuje žádný důvod, proč by tahle menšina měla být tak protežovaná.
To je odvazna myslenka, jako ze by se financovalo podle toho, kolik kdo prispeje do rozpoctu a kolik HDP vygeneruje? Takze by byly silnice pro auta jak v Dubaji a naopak max. udusana hlina pro cyklisty? To by vas asi v AutoMatu a dalsich spolcich nemeli moc radi 😀
Možná ve vašich představách, v realitě by to bylo úplně naopak, viz Nizozemí, jejichž velkorysou (a tím myslím opravdu velkorysou) cykloinfrastrukturu zaplatí (a ještě zbyde) jen to, kolik díky aktivní dopravě a s tím související lepší kondici obyvatel ušetří jejich zdravotnictví.
Nemluvě o nižších absencích, nižších nákladech na MHD, atd.
Jo, auta jsou dražší i pro spotřebitele. To fakt neznamená, že pro erár jsou levná, naopak vycházej pro erár zdaleka nejdráž ze všeho…
No abyste se nedivil. Čím třeba přispěje do rozpočtu města osoba jedoucí do práce autem oproti osobě jedoucí na kole? Krom toho, že ten druhý nevyžaduje osmiproudý most a neznečišťuje.
Minimalne zaplati spotrebni dan. Ale hlavne, diky tomu ze jich je vic v autech nez na kolech, tak spolecne generuji vetsi HDP bez ohledu na svou pozici nebo funkci. A treba doprava zbozi nebo sluzby by bez automobilove dopravy nemohly v dnesni dobe vubec existovat. A tech osmiproudych mostu mame celkem kolik? Ze vytahujete zrovna ty extremy 😀
Ptám se „do rozpočtu města“. Spotřební daň je příjmem státního rozpočtu a stačí dnes už jen na rozpočet ŘSD.
A ano, čím víc autíčkářů je, tím víc silnic vyžadují.
Logika dost mimo, podle vasi dementni logiky prispivam jako vyssi bankovni manazer mene k HDP nez tocvolant v boltu, protoze jezdim do prace tramvaji nebo chodim pesky?
Vyssi bankovni manazer? Tak urcite 😀 A i kdyby, tak podle garazi u kazde banky jste ve vyrazne mensine, takze si pomerujte sve HDP se sefem banky a ne s clovekem od Boltu 😉 Krome toho, ze jde o samotnou dopravu a ne o to, ze se nekam nejak dopravite a pak pracujete, tak tohle byla hlavne reakce na dementni teorie o mensine a protezovani. Automobilova doprava a i prumysl je neco, co tahne velkou cast naseho HDP ne-li v celkovem souctu vetsinu. Bez aut by tenhle stat zkolaboval.
Bez aut by zkolaboval.
S citelně méně auty by ušetřil a prosperoval lépe.
Ne, to se fakt navzájem nevylučuje, to jen vy tyhle případy odmítáte od sebe odlišit…
Jak se nám ta řemesla vyvinula, že? Člověk by čekal, že instalatéři, malíři nebo elektrikáři budou jezdit v pracovním nebo neformálním oděvu, a budou s sebou vozit materiál, nářadí atd. A oni ne, jedou pěkně v košili a kravatě a na sedačce mají položený notebook. Alespoň takové instalatéry, malíře a elektrikáře v autech vídám já.
Taky je vídám, ale nikdy jsem si nevšiml že by to byla drtivá většina. Těch, co to auto opravdu potřebují, vídávám daleko víc. Ono taky záleží ve které čtvrti se pohybujete. 😉
No, já třeba auto mám a jsem normální člověk (i okolí si to víceméně myslí). A pozor: nejezdím s autem úplně všude! Dokonce do práce jezdím na kole! Co tam máte dál? 🙂
Pokud znáte někoho normálního, tak ho neznáte. 😄
🙂 To máte recht, každý z nás je tak trochu cinklý. Záleží ale jak moc a v čem. 🙂
Jsem opačného názoru. Až si všichni lidé uvědomí, že jsou všichni zároveň chodci, cyklisti, cestující MHD a případně i řidiči aut a motocyklů, začneme se snad všichni navzájem respektovat.
I proto jsem velkým fandou sdílených míst.
Teď už jen zbývá posílit 118 natolik aby
1) nebyla úplně přecpaná
2) odlehčila metru C Budějovická – Florenc
3) svým výfukem přesvědčila obyvatele Jeremenkovy že chtějí tramvaj
Ta trasa se přímo nabízí, ale jaké výhody pro obyvatele Jeremenkárny a okolí tt nabízí? (mimo zmizelých výfuků) a má pro ně i nějaké nevýhody?
1) výhodu je přímé spojení do centra (Anděl, Malá Strana, myslím že i na Prahu 6 to nabídne docela zajímavé časy), dále jakási kultivace ulice při její celkové rekonstrukci a v neposledním řadě příjemnější spojení na Budějovickou
2) nevýhodou je že to pak bude jiný (lidi nenávidí změny) a že ubude parkování
3) myslím že by se měly ve městě stavět i stavby se kterými lidé v jejich sousedství nesouhlasí
Na 118 zásadní kapacitní problémy nevidím, spíš je trapné, že večer jezdí po 20 minutách.
118 občas jezdím. V ranní špičce z Dvorců nahoru a odpolední z Na Strži dolu. V obou případech občas čekám na další spoj, jelikož mě zrovna neláká dělat obtisk na dveřích. Tak nějak očekávám, že s otevřením Dvoreckého mostu bude i tento úsek ještě nějak posílen.
Já je taky nezažil, ale v diskuzi se tu opakovaně tvrdilo že část lidí třeba z Roztyl na Smíchov či Jinonice jezdí přes Florenc, protože jsou ty busy tak plné
Spíš byli líní vylézat z metra a chytat bus, na Budějovické se dá i sednout (vystupují lidi ze Spořilova), na Smícháči si taky nepamatuju, že bych ve 118 stál.
Problémy bych čekal v případě nehod či jinak ucpaného Zlíchova nebo Baranďáku. Pomohl by (nejen současné 118) odchod stavby z Lihovaru a návrat zastávek.
Máte opravdu zkušenosti z dopravních špiček pracovních dnů? Pokud jo, tak mi asi nezbyde než si to jít prohlédnout sám (stejně se v oblasti budu ráno pohybovat…)
Matiku a fyziku jsem uz dlouho nemel, ale myslim, ze porad plari, ze kdyz auto pojede kratsi vzdalenost (diky mostu), tak ze vyprodukuje mene emisi. Takze zklamani budou i obyvatele nabrezi, kterym tam budou zbytecne jezdit auta pod okny.
Jo a odpovedi zahrnujici oblibene slovo indukce ocekavam za 3, 2, 1….😃
Obyvatelé kterého nábřeží? Lidi budou rádi, když se dostanou rychleji na druhý břeh pomocí efektivní MHD, která nebude zdržována auty.
Bych radši rychlý a frekventovaný s-bahny … z Kačerova se nějak i dalo jezdit na Smíchov.
Ale ja nikde nerikam ze by nemela byt i rychla a kapacitni kolejova doprava. Treba metro E by se tady hodilo. Ale kdyz nekdo neumi zacit stavet ani metro D, tak je to tezky. Cela dopravni infrastruktura je v Praze uz nekolik let tezce bojkotovana ze strany neschopnych aktivistickych politiku. To prohlaseni o omezeni autobusu na Barandaku je toho dukazem.
Proc metro, kdyz je na povrchu mista dost?
Kde vidite ten dostatek mista? Budete bourat domy?
Takže budeme stavět metro, které tak dobře neobslouží povrch, kapacitně bude naddimenzované, i provozně drahé, jen proto, aby auta měla na povrchu zajištěný i parkovací pruh? Rozšíření při Strži a Dvoreckém náměstí pro odbočující takový problém také není.
Staci vzit jednotky procent prostoru, ktera zabiraji auta.
Celá dopravní infrastruktura v Praze je bojkotovaná proto, že se politici bojí sáhnout na privilegia aut. A vůbec není řeč o jejich zrušení, jen o tom ,že se pomalu začnou zmenšovat – ale i toho se politici bojí. Takže pořád nemáme v Praze mýto, pořád jsou částky za parkování směšně nízké, pořád se nevymáhají pravidla, pořád se veřejný prostor podřizuje autům, pořád jezdí auta na předpolí Karlova mostu…
Dopravní infrastrukturu bojkotují hlavně řidiči, kteří ji 2x denně ucpávají. Ale asi jim to tak vyhovuje, když se do toho pouštějí zas a znova. 😄
Spí jste chtěl napsat která nebude zdržovat auta 😆
Rekl bych, ze nabrezi na obou stranach Vltavy. Protoze pokud z nekterych oblasti ma ridic potrebujici se dostat na druhou stranu reky moznost jet pres Barandak nebo pak az Palackeho most. Takze kdyz sjede rekneme Jeremenkovou a jede treba nekam na Smichovske nadrazi, tak vzdycky pojede nekomu pod okny. Treba na Rasinove nabrezi. Pokud by mohl pres most, tak usetri kilometry, emise… A ne, to ze ma jet tramvaji neni odpoved. Staci se podivat treba na Pariz, tam maji mosty pres Seinu kazdych par set metru, u nas mame klidne 4 km… Kdyz je kvalitni sit (coz je dano nejuzsim… Číst vice »
To by ovšem platilo jedině tehdy, že by tu trasu plynule projel. Pokud bude stát v kolonách, a bude takových hodně, může těch emisí být nakonec víc.
A tím, že autům otevřete nový most, fakt nepřesvědčíte jejich řidiče, aby jezdili méně.
Jistě, ale pokud nepojedete autem vůbec jsou emise nulové, pane ekologu. 😉
Jj, tipuju vas na ekologa bez auta, ktery si ale necha vsechno vozit rozvazkovou sluzbou. Protoze tahle auta se prece nepocitaji😃
jenze jedno auto u rozvazkove sluzby za den obslouzi treba 50 lidi, auto bezneho obcana rano jede z domu do kanclu a vecer z kanclu domu, sem tam o vikendu vylet, to neni moc efektivni vyuziti auta
Kdyz bude centralizovana zasilkova sluzba tak mozna. Dneska mame ale spoustu samostatnych sluzeb. Na potraviny, na hotova jidla, na balikove zasilky…a v kazde kategorii jich je nekolik. Takze mezi temi 50 lidmi pendluje klidne 20 aut (mozna i vic) a ne jedno. Protoze kdyz si objednam neco z Alzy a neco z Rohliku, tak mi prijedou 2 auta. A soused si objedna z Kosiku a KFC a prijedou dalsi 2. Takze ta uspora aut neni uplne vysoka.
Tak si objednejte doručení na dobu mimo dopravní špičku, kdy ta auta vadí méně. A také se někdy zkuste podívat, jaký je podíl aut těchto rozvážkových služeb na provozu.
Ne že by tato auta nebyla problém, ale mnohem větší problém jsou ta auta, která vozí jenom jednoho člověka a nic jiného
No a pak takove auto nekde zastavi, z nej vystoupi clovek, vynda tasku s logem nejake spolecnosti a preda jidlo zakaznikovi. Mozna to jeste nevite, ale po Praze jezdi dost aut, ktera nejsou oznacena polepem a presto rozvazi jidlo apod. To az si budete rikat, ze zase jede nekdo jenom sam a urcite uplne zbytecne…
Roozvážet autem jídlo po jedné porci autem je taky v podstatě jedna z definic plýtvání a zbytečnosti. Zejména po centru.
Ono už nejde chodit na nákup apod. do blízkosti bydliště, popojet si tam MHD apod.?
Podívejte se, kam a jak je ten most napojenej na Smíchovský straně. Do ulice Na Zlíchově, nedá se na něj rozumně dostat ani z Dobříšský, ani ze Strakonický. A moc ani z něj na ně. A zkuste si navrhnout to napojení a křižovatku u Lihovaru níž (a bacha přitom na podjezdnou výšku pro lodě a prostor pro povodňovej průtok), v prostoru, kterej je tam k dispozici tak, aby ten most mohl být pro auta a zároveň vám zdržování Strakonický na tý křižovatce negenerovalo řádově víc emisí, než ty auta, který pojedou o chlup dál, ale po kapacitních komunikacích. Jo a… Číst vice »
Tak zastavba je od Podoli na sever takrka souvisla, je tam treba porodnice. A smichovska strana je taky celkem husta a dalsi se chysta. To ze most postavili takhle jeste neznamena, ze se nedal postavit jinak. A asi tam moc casto nejste vy, jinak byste asi neco tusil o tom, jak moc silna lodni doprava tam je. Pokazde kdyz tam jsem, tak tam pluje aspon 5 osobnich lodi a 3 nakladni. Uplny Ryn🤣
Odkud kam by člověk musel jet, aby to pro něj bylo výhodnější přes Jiráskův most než přes Barranďák, ale zároveň lepší přes hypoteticky pro IAD otevřenej Dvoreckej než přes Jiráskův? Z jednoho nebo dvou baráků na Strakonický do Jeremenkovy?
Vymýšlíte divoké teorie, protože reálně to fakt žádný nábřeží dopravou citelně nezatíží.
Tak se podivejte do nejake online mapy a dejte si planovac. Ona je to oblast Smichova, kde se dost stavi a pribude tam spousty bytu a kancelari. Na druhe strane je to klidne polovina vozidel, co jede rano po Podolskem nabrezi dal na sever, jen aby se dostaly na druhou stranu reky.
Ta oblast, kde se tam staví, je přesně ta, která má daleko blíž a šikovněji přístupný Barrandovský most než Jiráskův/Palackého.
To samé na Podolském, pokud je pro ně výhodnější nějaký most blíž k centru než Barranďák, Dvorecký by to nezměnil.
To jste tu fyziku asi opravdu dlouho neměl. Jinak byste věděl, že emise opravdu nezávisí jen na ujeté vzdálenosti. Když auto stojí v koloně, neprodukuje nulové emise, že?
Ale pokud vás tak trápí emise aut, má to řešení, které se v zahraničí celkem běžně používá – nízkoemisní zóny. Mohl jste napsat rovnou, že je chcete i v Praze.
Bingo! Prave proto je potreba se zbavit kolon co nejvic to jde, treba rozvojem infrastruktury a omezovanim nevhodnych zasahu do te existujici. Diky bohu ze ve vas mame podporovatele plynule jizdy a budete tedy pro otevreni mostu i pro IAD, protoze kazde jedno vozidlo, ktere diky tomu nebude stat v kolone nejde jinde, se pocita 😉
„One more lane will fix it, bro.“
Jasně, sice to ještě nikdy nikde nezafungovalo (a to už jsou v severní Americe místa, kde mají dálnice vedle sebe snad 20 pruhů a furt se jim přezdívá parkoviště), ale tentokrát, tentokrát to určitě ten další pruh pro auta vyřeší.
Ještě mnohem lepší řešení je tam auta nepustit. Protože plynulost jízdy je dána množstvím aut, ne množstvím komunikací.
Chtělo by to i nějaké základy dopravního inženýrství. Jaké časové ztráty bude mít 100 lidí v tramvaji, když se zdrží 10 minut kvůli autům a jaké časové ztráty bude mít 1 řidič, když nebude moci využít most?
Jestli pocitate s tim, ze tam bude vjizdet jen 1 auto s 1 ridicem, tak je to jednoduche. Tech 100 lidi v tramvaji se nezdrzi vubec, protoze 1 auto tu tramvaj vubec nezdrzi. Naopak v druhem pripade se ten 1 ridic ktery bude muset jet jinam zdrzi cca o 10 minut. Vychazi mi to tedy tak, ze je vyhodnejsi ten most otevrit pro vsechny.
To vám vychází špatně. Zkuste požádat nějakého odborníka, ať vám to i s nákresem vysvětlí, když jste nepochopil psaný text diskutérů, mezi nimiž jsou i odborníci.
Ostatně o tom už je rozhodnuto a já k tomu nemám co říct. Budete si muset zvyknout. 🙂
Ta auta by ale v samostatných pruzích na samotném mostě tramvaj nezdržovala, pokud už tedy pojedou. Přesvědčovat lidi, aby využívali raději MHD, je třeba i uživatelskou vstřícností. Jo, možná někdo autem nepojede, když tu nebude mít přímou cestu, a nezdrží tramvaj jinde.
Na mostě samotném ne, ale to je úplně jedno, k silnému zdržování tramvají a autobusů auty by docházelo na křižovatkách na koncích mostu. A jako bonus by tam ta auta jedoucí na most a z mostu zdržovala i auta projíždějící po březích.
Bude na most povolen vjezd motocyklů, jako je tomu standardně u všech pražských buspruhů? Formulace článku naznačuje, že ne, což by byla škoda.
No obávám se že pokud na mostě nebude stát policista, tak tam bude jezdit spousta motocyklů a i spousta aut. Aut cizinců 🤣
A vy vidíte v článku zmínku o BUS pruhu? Já ne. Půjde o pojezdovou TT. Takže předpokládám zákazové značky doplněné tabulkou o povolení vjezdu MHD a IZS, nikoli BUS pruh.
Jazykové okénko: mám za to, že správně je scelit (aspoň teda v případě pozemků, směr dohromady). U mostu mi taky přijde, že je to synonymum spojení, tak bych použil s. Nebo je tam nějaká významová odlišnost jako spravit/zpravit?
Ale zase se z je to změna stavu.
Ano, správně je scelit, scelený: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=scelený
Četl jsem nějaké zvěsti, že zrušily oddělenou stezku pro cyklisty a bude tam pouze stezka pro chodce s poloveným vjezdem kol. Ví o tom někdo něco? Za mě je to hrozná hovadina a snad je to jen nějaký hoax.
Jsme zase u toho, že nějaké pruhy by v ČR nikdo nedodržoval. I když to oddělíte, stejně se budou motat všichni všude.
Pro mě je zklamání, že tam nebudou oddělené cyklostezky jako na vizualizacích. Bude tam chodník s povoleným vjezdem cyklistů. Takže se tak budou lidi motat dohromady a cyklisté můžou jet max 20 km/h. To je zase matlákov
Praha skutecne nema rada cyklisty.. podobne nedostatecna je HolKa, prujezd mezi mnozstvim chodcu je od zacatky velmi problematicky az nebezpecny. Tady to snad nebude tak vyrazne diky mensimu mnozstvi chodcu – ostatne na Barandaku se i pres smiseny rezim da na kole projet v pohode, protoze tam chodci nejsou temer vubec.
Stejně Trojské lávka a především sjezd… ty konfliky mezi jezdci v dresech a rodinám a kočárky co jdou na pohodu do zoo tam jsou.
Měly by tam být jasně zakreslené pruhy pro chodce a cyklisty. Zase odfláknutá práce.
Ono to moc nejde (ani na Trojské, ani na Štvanické), protože jsou ty lávky na to moc úzké. Jenže stavět něco pro lidi jdoucí pěšky a pro lidi na kolech velkoryse, s kapacitní rezervou na desítky let dopředu? To v Praze nejde. On třeba u tý Štvanický byl boj prosadit i tuhle, už od otevření velmi nedostatečnou, šířku. Spousta lidí zpochybňovala vůbec potřebu tý lávky.
Jsme zase u toho, že nějaké pruhy by v ČR nikdo nedodržoval. I když to oddělíte, stejně se budou motat všichni všude.
A je takovy problem pribrzdit nebo chvilku pockat? Proc vlastne cyklisti nemuzou treba zastavit pred prechodem pro chodce stejne jako ridici? Libi se mi, jak to maji popsane v Bratislave: Obozretní musia byť cyklisti, chodci aj vodiči. Nie každý pozná pravidlá cestnej premávky. Nie každý je dostatočne pozorný. Žiadne právo ani prednosť vás neochráni pred zraneniami. Okrem znalosti a pozornosti by si však každý mal pribaliť na cesty, cestičky i chodníky predovšetkým veľkú dávku tolerancie. Nepochybne sa situácia okolo cyklotrás zlepší iba v prípade, ak sa o to pokúsime. Cyklotrasy sú tu pre nás všetkých: môžu výrazne odľahčiť motorovú dopravu,… Číst vice »
Párkrát za castu přibrzdit nebo dokonce zastavit je úplně v pohodě. Není problém ani slézt a kus kolo vést (pro většinu lidí, jsou lidi, kteří na upraveném kole v pohodě jezdit můžou, chodit ne).
Muset to dělat každý dva tři metry je na kole velmi nepříjemný, zejména ve stoupání tak strmým, jako na Štvanické lávce. Bohužel Praha na to spoléhá tak často, že je z mnoha cest, který by mohly být na kole příjemný, totální pakárna.
Tak to je škoda, čekal bych aspoň barevně odlišené pruhy. Protože se pak chodci budou motat všude a bezpečnosti to nepřidá. Že bych kvůli nějakým matlákům měl, kdybych jel tam náhodou na kole zpomalovat, to naprosto neexistuje.
Jsme zase u toho, že nějaké pruhy by v ČR nikdo nedodržoval. I když to oddělíte, stejně se budou motat všichni všude.
Ten most je krásny, vždy naň zízam, keď idem okolo, a to je ešte vo výstavbe. Až nečakane štíhly oproti tomu, ako pôsobil na vizualizáciach.
Som zvedavý, ako bude vyzerať po dokončení – so stĺpami a zábradlím.
Jsem zklamán z úrovňového křížení vyústění mostu a cyklostezky na podolské straně. Cyklostezka je nyní již tak na hranici kapacity, tohle tomu rozhodně nepřidá… Přitom řešit přímý směr cyklostezky Podolí – Modřany mimoúrovňově by jistě nebyl problém, nerozumím tomu, proč to tak nešlo.
Když kouknu na katastr, tak možná pozemky severně od předmostí. Jsou soukromé a pokud soukromník neprodá, tak bohužel. Vyvlastnění by zde asi neprošlo.
Vyvlastnit ve veřejném zájmu. Nechápu, proč se to nedělá a rozhoduje zvůle nějakého majitele spekulanta.
Ale ten most bude sloužit i cyklistům, tak potřebuje napojení na Vámi uvedenou cyklostezku, a vzhledem ke skutečnosti, že z motu na silnici Podolského nábřeží a opačně pojedou jen TRAMvaje, autoBUSy MHD, vozidla IZS a případně i právě cyklisté – krom oddělené stezky pro chodce a cyklisty jsou vyznačeny cyklopruhy přímo na vozovce, tak přímý směr cyklostezky na Podolském nábřeží bude tzv. semafory zastavován na krátkou dobu potřebnou pro její překřížení jednotkami vozidel jedoucích z mostu či na něj.
Je krásné, jak i v titulku článku o dokončování nového mostu přes Vltavu v Praze je uvedeno, koho most (především) zklame.
To je ještě ok, ale ta Hřibova argumentace, že se uvolní místo na barrandovském mostě? Protože zmizí autobusy 😁
To je takový rýpanec. Ve skutečnosti není potřeba, aby výstavba (třeba) tramvajové trati byla nějak explicitně obhajována právě před motoristickou obcí. Každá investiční akce přinese někomu užitek, ale nemusí nutně přinést užitek úplně všem. Například kdyby město postavilo novou porodnici, já osobně bych z toho nijak neprofitoval, ale to neznamená, že taková porodnice není užitečná a potřebná (prosím nebrat za slovo, nevím, jestli Praha potřebuje ausgerechnet porodnici, byl to jen příklad).
Souhlas. Ale ten rýpanec byl zcela zbytečný a spíše to něco vypovídá o autorovi. U výstavby např. železničního mostu (ať tam jsou také koleje) jsem zde nikdy nečetl, že „zklame nejvíce automobilisty“. A přitom po něm za normálních okolností též nikdy auta neprojedou. Prostě most má nějakou koncepci a určení, pro koho je. Zklamat může jen uživatele (např. těmi neoddělenými cyklostezkami). Ale automobilisty nemá v čem, když na něj nemůžou.
Nevím, proč by mě to mělo zklamat. Víc zklame nevýstavba okruhů, než jestli nějaký most je pro auta nebo ne. Tahle pasivní agresivita v titulku a vaše je přesně to, co akorát způsobuje agresivitu na silnicích. Ale tak co čekat od vyhrocených stran, zde té levicové.
A teď si představte, že by řidiči zklamali a odmítli navážet materiál na stavbu.
A protože jste to tak logicky napadl, pak každé auto až do každé ložnice, či obýváku.
Clickbait, no. Vždycky je zábavné, jak v každé diskusi k mostu někde na FB a podobných místech se objeví názory, že „má být pro auta“, je to přece tak jednoduché a „dopravě by to pomohlo“ a „může za to Hřib“ od expertů na dopravu s řidičským průkazem.
Když jsem to takhle někde napsal, byl jsem obviněn, že těm s ŘP závidím…
No tak Scheinherr byl treba expert na dopravu bez ridicaku😃 A podle toho to pak dopadlo. Libenak neni a jen tak nebude, metro D bude se sestim tak za 10 let. Ale zato mame spousty zbytecne barvy na silnicich….
Ta barva je ale právě pro řidiče aut, protože díky tomu odpadá povinnost objíždět cyklistu alespoň 150 cm daleko. Z žádného jiného důvodu není
Vizualizace se mi moc nelíbili, návrh mi připadal masivní. Ovšem v reálu je most krásný a kubistický nádech mu sluší a zapadne do této části Prahy. I provedení betonu je povedené, čisté.
Přesně tak, v reálu ta konstrukce působí mnohem lépe, lehce, elegantně. Někdo jistě bude namítat, že by se to dalo pojednat jednodušeji, levněji, z prefabrikovaných prvků. Ano, ale dle mého mínění výsledek za to stojí, unikátní konstrukce. A krásná betonařina; fotky výztuže před vybetonováním jsou vyloženě krásné. Kdyby to nezprofanoval jeden oranžový pán, chtělo by se říct big beautifull bridge 🙂
Taky jsem obdivoval. Zajímavé je potrubí, které slouží pro odvádění přebytečného tepla při tuhnutí betonu. Dává se silná vrstva, tak to museli řešit,aby nepopraskal.
Neviděl jsem to přímo na mostě, ale z blízkého okolí to vypadá opravdu jako hezký vylito.
Omluva za hrubku v předchozím příspěvku.
Tady může průjezd aut prosazovat jen člověk s volantem místo mozku. Kapacita je ve srovnání se sousedním Barrandovským mizivá, napojení na břehy složitější. Takže reálně by se stalo jen to, že ve chvíli, kdy by se ucpal Barranďák, ucpal by se do pár minut i tento most. Úleva pro IAD na Barranďáku by byla prakticky nepostřehnutelná, cenou by bylo zablokování MHD.
To by fakt nebylo o zlepšování podmínek pro lidi v autech, ale čistě jen o zhoršování podmínek pro všechny ostatní. (ne, že by to neplatilo často, ale obvykle je to aspoň skrytější, tady to fakt bije do očí).
Souhlasím. Navíc tento most pomůže i autům – uvolní se prostor na Barrandovském mostě, ať už kvůli fyzickému úbytku počtu autobusů na něm, tak efektem toho, že pro někoho bude nově výhodnější jet MHD a nebude zabírat místo v autě na Barranďáku, tedy zbývající automobilisté projedou plynuleji.
No, výhodnější… Pokud nepojedu ze Zeleného pruhu na Barrandov, nebo pokud nebudou ve Dvorcích přestupovat přes ten úzký tramvajový ostrůvek. Vyústění přímo do Dvorců, s oddělením zastávek pro směry přes most a mimo něj, by bylo lepší. Holt zvítězily ústupky. A v původní poloze paradoxně zůstává v územním plánu – extra most pro automobily, jimž přestup navíc na jednu zastávku (s čekáním) ani 800m pěší přestup nevadí. I tak jsem rád, že se nebude objíždět přes Braník či Nové Město.
to neznamená, že se postaví, pořád bude například Praha 4 proti.
Dost mě taky baví tvrzení Prahy 2, že zpřístupnění tohoto mostu pro IAD by zbavilo Ječnou/Žitnou kolon. To jako jak?
Mě to přijde, jako univerzální argument… ale abych nebyl za vidláka, možná proto, že by auta nejezdili po Jiráskově mostě?
Taky to nějak nechápu…
Ječná/Žitná je i argument proti zákazu tranzitu na Smetanově nábř. a Křížovnické 😛
Ve skutečnosti by v Ječné a Žitné zůstal stejný počet aut a přibyla by auta v trase Vyskočilova – Olbrachtova – Jeremenkova. Praha 2 by si nepomohla a dopadlo by to na Prahu 4.
Malinko jo, možná 5 % dolů. Ale zato Jeremenkova + 10 000 denně nahoru a v zásadě nefunkční křižovatky na nábřežích a kolony od Brumlovky až dolů na nábřeží všude, převážně celodenně. Tj. mírná pomoc Praze 2 a strašlivý dopad na P4. Proto auta na mostě logicky nechtěla nikdy ani jakákoli pravicová vláda na P4.
Už aby to bylo. Nicméně jsem velmi zvědav a trochu se bojím, že takovým linkám 196 a 197 směrem ze Smíchova tohle spíš uškodí. Dosud je ten průjezd přes Barranďák tímto směrem relativně plynulý, ale po převedení na most budou muset po Modřanské. Jen můj názor a obava, třeba se pletu. 🙂
Když to nepůjde, tak se na Modřanské udělá buspruh. Ovšem je potřeba ho hlídat, protože v opačném směru sice byl a moc nefungoval.
V useku mezi mostem a krizovatkou do Branicke bude oddeleny BUS pruh, takze MHD bude v klidu.
Buspruh tam nebude, ale snad pomůže procesovaná změna řazení od Molky k Branické.
Budu zvědavý, kam nacpou zastávku Přístaviště zc, nebo jak se ty kloubáky budou kroutit po sjezdu z mostu ve směru SN.
Modřanská u Dvorců bývá někdy hodně zaštosovaná, tam to bez bus pruhu nepůjde.
Můžeme se začít sázet, jak dlouho bude trvat, než se přes něj začnou fanatičtí motoristé prohánět. Týden? Nebo ještě méně? V Praze je totiž dodržování dopravních předpisů v podstatě dobrovolné.
A Hlavně jak budou brečet, že vymáhání zákazu vjezdu na most je buzerace…
Tak hlavně aby to někdo skutečně vymáhal, že by tam třeba hned od začátku byla nějaká videodetekce, která by rozpoznala vozidla, co tam nemají, co dělat, o tom asi můžeme jen snít.
Efektivnější by byl závorový systém s detekcí vozidel MHD a IZS, který by fyzicky bránil vjezdu IAD.
Ja zas cekam, kdy zacnou antiautickari brecet, ze se penize davaji jen do silnic. Nejak si neuvedomi, ze i tento most je dukazem praveho opaku.
První to vezme někdo s formulí. Lidi jsou dnes jak lázeňské veverky. :-(((
Nechápu to množství minusu. V Praze se opravdu dopravní předpisy téměř nevymáhají a arogance tohoto typu řidičů je bezbřehá.
Protože to zní, jako by Praha byla nějaký silničně předpisový armagedon ve srovnání se zbytkem světa. Což není pravda.
To není místem, ale uživateli. Stačí se podívat na oblibu ačkových SPZ/RZ a to kolik jejich uřivatelů má samolepku „Nejsem z Prahy“. 😀
Taky bych rad vedel, jak ma ridice v BMW, dodavkare a lidi z ruznych istanu zastavit nejaka znacka … protoze jinde v Praze se to nejak nedeje.
Tak se po něm neprohánějte a je to.
Super. Nové tramvajové prpojení té oblasti moc pomůže a aspoň ty tramvaje a autobusy nebudou muset na mostě stát v koloně s auty. Tak budou časově budou konkurenceschopnější.
Jsem z Modřan a na tramvaj to mám 300 metrů. Hodně se těším, jelikož ty busy na Smíchov jsou někdy komfortem přepravy nedůstojné. Samozřejmě pro lidi dál od tramvaje to tak vítaná změna nebude. V tomhle směru je smutné sledovat, jak město prováhalo kvalitní přestupní body mezi autobusy a tramvají. Třeba nová tramvajová zastávka Hodkovičky je stále jen na papíře, zrovna dnes vypršela lhůta pro podání nabídek na inženýrskou činnost, to bude ještě trvat …
Zejmena nechapu novy prestupni uzel na Dvorcich – misto slouceni TRAM a BUS zastavek se postavi nova BUS zastavka na nejfrekventovanejsi cyklostezce v Praze, navic primo pred vstupem do Zlutych lazni. Myslim ze konfliktni situace tam budou na dennim poradku. Pritom prestupni bod na Pristavisti diky posunuti zastavky do Branicke prakticky ztrati vyznaml
Moc spojů za hodinu a zdržování tramvají při odbočování do Jeremenkovy. 10+10+10+10 autobusů za hodinu a k tomu 15+8+7 tramvají, tj. 70 spojů za hodinu v každém směru, v jednom směru před frekventovanou křižovatkou. To třeba na Pavláku máte 47, tedy polovinu, a jakej je to tam šrumec… I kdyby se zastávka od Dvorců odsunula o 100 metrů (což by samo o sobě bylo divné), aby tam mohly pro auta vzniknout řaďáky na odbočení do Jeremenkovy a ostrůvky se rozšířily na 5 metrů , běžných 65 metrů délky zastávky by ten počet spojů zvládalo velice problematicky. K dnešnímu řešení tedy… Číst vice »
Ten náměstek Hřib na mě působí velmi arogantně. Třeba je to jen můj názor.
Čím konkrétně?
Asi proto, že pravdivě říká, že se situace pro řidiče aut zlepší, díky úbytku autobusů na Barrandovském mostě.
Způsobem vyjadřování. Dlouhodobě.
Informace nerozporuji.
Vjezdu aut bude bránit pouze značka?
To nemůže dopadnout špatně!
Bohužel modální filtr propustný pro IZS a nepropustný pro auta neznáme
Známe – zasouvací sloupky. Akorát tady to zde samozřejmě nejde kvůli tramvajím. Četnost těch zasouvání by tady byla tak velká, že by to bylo každouchvíli rozbité…
Ono to jde, když se chce a je důvod. Oddělit tramvaje od silničních vozidel je jednoduchý, na to stačí metr dva tratě bez pojezdnýho krytí. A v tu chvíli může být vedle, klidně na předmostí, vozovka se sloupkem filtrující různý druhy silničních vozidel podle užití. Pravda, tady by ty sloupky byly v permanenci často kvůli busům, ale to už jsem určitě někde v zahraničí viděl a ty sloupky bez problémů fungovaly. Otázka je, jestli je to tady potřeba, on to asi dost „ochrání“ ten pro většinu IAD komplikovanej nájezd z Na Zlíchově. Dostat se tam z Dobříšský nebo ze Strakonický… Číst vice »
Právě že tam bude tolik busů, že auto snadno projede přes sloupek těsně za některým z nich. Možná by busy šlo filtrovat podle jejich rozchodu (nezakryté kolejové těleso s dvěma pojízdnými pásy jejichž rozteč odpovídá šířce busu), ale asi by zbytečně občas padaly. Mnohem lepší smysl má prostě kamera na jednom konci mostu
Jo, to je taky možnost. Ale je to čistá teorie, tady to podle mě fakt dostatečně ochrání to napojení, který ten most dělá praktickej pro MHD a naprosto nepraktickej pro IAD. V kombinaci se zákazem, kterej zařídí, aby tudy řidiče neznalé místních poměrů netahaly navigace. A když ne, budem holt muset nějak dotlačit PČR a/nebo MP k činnosti.
Myslíte, že jsou ty lidi v autech tak zlotřilí, že budou značku ignorovat? Já ne. Sluníčkářsky věřím, že nikdo zákaz neporuší, autaři jsou svatoušci. Největší zločinci přece jezdí na kolech, motorkách a elektrokoloběžkách.
Navrhnul bych kameru s rozeznavanim spz. To v kombinaci se zakazem vjezdu a sutomatickym generovanim pokut bude slusny filtr na zmetky