Na domažlické trati v Plzni se začne jezdit po dvou kolejích
Rekonstrukce domažlické železniční trati v uzlu Plzeň, která ji rozšířila o druhou kolej i novou dvoukolejnou zastávku Skvrňany, se po
Rekonstrukce domažlické železniční trati v uzlu Plzeň, která ji rozšířila o druhou kolej i novou dvoukolejnou zastávku Skvrňany, se po dvou letech chýlí ke konci. Dnes kolem 17 hodiny po výluce druhé koleje, při níž se odstranily provizorní stavy, na ní začne běžný provoz. Tím se zrychlí průjezd vlaků městem od Prahy do Bavorska.
Stavbu provádělo sdružení Swietelsky Rail CZ a Swietelsky stavební. Jedním z posledních milníků se minulý měsíc stalo zprovoznění 1500 metrů koleje od Jižního předměstí k nové odbočce Nová Hospoda.
„Do Vánoc nás ještě čeká zprovoznění druhé koleje chebské trati. V lednu bude podbita první kolej a dokončeno trakční vedení a chebská trať bude definitivně dokončena,“ připomíná David Sichrovský, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ, že součástí projektu je i sousední trať na Cheb.
Celkem se postavilo a opravilo pět mostů a dva mosty se demontovaly, přeložila zastávka Skvrňany s novým bezbariérovým podchodem a v Domažlické ulici část silnice I/26 mimo obytnou zónu. Položilo se přes 10 kilometrů nových kolejí, na 40 kilometrů elektrických kabelů a 7300 metrů trubního vedení. A také se postavilo 1181 metrů protihlukových stěn.
V dubnu 2020 třetí část modernizace nejdůležitější železniční křižovatky v regionu, jejímž investorem je Správa železniční dopravní cesty a město Plzeň, skončí úplně. Zjara se ještě dokončí nová příjezdová komunikace do areálu Adelardis a upraví všechny přilehlé plochy, včetně bývalé ulice Domažlická a přilehlých chodníků u zastávky Skvrňany.
Přestavba uzlu Plzeň je při sečtení všech etap největší probíhající železniční stavbou v republice. Začala v roce 2011, hotovo by mělo být s koncem roku 2022. Je rozdělena do pěti staveb, které si celkem vyžádají téměř 6,5 miliardy. SŽDC rovněž plánuje velkou rekonstrukci samotné výpravní budovy.