Nejprve cestující se sedačkou u okna. Gatwick testuje nový způsob nastupování do letadel
Londýnské letiště Gatwick začalo s testováním nového způsobu nástupu cestujících do letadel. Nový systém má zkrátit dobu, po kterou se
Londýnské letiště Gatwick začalo s testováním nového způsobu nástupu cestujících do letadel. Nový systém má zkrátit dobu, po kterou se cestující dostávají do letadla a zamezit tradičním situacím, kdy cestující z předních řad blokují při nástupu ty, kteří sedí vzadu a nástup se tak prodlužuje.
Zatímco nástup od zadních řad je už u některých dopravců běžný, na Gatwicku zkoušejí odstranit i další „brzdu“ nástupu. Chtějí usazovat lidi do jednotlivých řad podle toho, zda sedí u okna či do uličky. Novinku oznámilo letiště v tiskové zprávě.
Letiště zatím zkouší nový způsob pouze u gatu číslo 101 na Terminálu Sever. Na velkých obrazovkách ukazuje čísla sedaček v pořadí, jak mají lidé nastoupit. Letiště věří, že se tím podaří čas nástupu zkrátit o deset procent. Testování probíhá při nástupu do Airbusu A320.
Systém ale naruší ti, kteří mají zakoupený přednostní nástup na palubu: ti budou mít podle letiště stále možnost nastoupit kdykoliv. Zejména u nízkonákladových společností se lidé, kteří si platí možnost prioritního nástupu, stali zajímavým zdrojem příjmů. Dalším problémem se ukazují být rodiny s dětmi, které nastupují obvykle spolu. I proto je jednou z metod nastupování po řadách, ale vždy s mezerou mezi některými řadami. První se proto vyvolávají cestující z řad 30, 27 a 24, poté řady 29, 26 a 23 a tak dále. Letiště chce otestovat i další způsoby, jak nástup urychlit.
Pro letecké společnosti je čas pobytu na zemi klíčový. Čím je doba kratší, tím může letadlo více létat a vydělávat. I proto například Ryanair nechává většinu cestujících nastupovat z letištní plochy oběma dveřmi namísto klasického nástupního mostu vpředu. Pro firmu je to rychlejší a levnější.