Vzkříšení česko-polského přechodu v Meziměstí. Díky novým vlakům do Adršpachu
Nový jízdní řád přinese zajímavou změnu i v regionální přeshraniční dopravě. Po šestnácti letech dojde ke vzkříšení osobní dopravy přes česko-polský
Nový jízdní řád přinese zajímavou změnu i v regionální přeshraniční dopravě. Po šestnácti letech dojde ke vzkříšení osobní dopravy přes česko-polský hraniční přechod Meziměstí – Mieroszów. Důvodem je start nových spěšných vlaků mezi polskou Wrocławí a Adršpachem.
Osobní vlaky přes přechod na Broumovsku jezdily naposledy v roce 2003, o deset let později skončil provoz nákladních vlaků.
Nové vlaky má provozovat GW Train Regio na objednávku Královéhradeckého kraje. Pojedou každý víkend od 29. dubna do 2. září. Mají jezdit i v české a polské státní svátky, například 31. května nebo
15. srpna.
Jízdní řád počítá zatím se čtyřmi páry vlaků: první ranní jede až z Wrocławi, další tři z Walbrzychu. Dva jedou až do Adšpachu, dva jen do Meziměstí. Jízdní řád je postavený hlavně pro polské návštěvníky, kteří
mají Adršpašské skály v mimořádné oblibě. Vlak by mohl snížit velký počet aut, který o víkendech zahlcuje celou oblast.
Na obnovení provozu se dohodl Královéhradecký kraj s Dolnoslezským vojvodstvím. Podle náměstka hejtmana Královéhradeckého kraje Martina Červíčka má rozšíření potenciál pro další rozvoj regionální železnice. „Z mého pohledu přeshraniční železniční osobní dopravu přes Meziměstí považuji za další obrovský argument pro budování takzvané Vysokovské spojky, která vlakovou dopravu z Broumovska a Náchodska do Hradce Králové popřípadě do Prahy zkrátí minimálně o 30 minut. Velmi by se tak zkrátila jízdní doba například na trase Hradec Králové – Wroclaw,“ doplnil náměstek hejtmana Martin Červíček.
Podle Petra Bosáčka, šéfa GW Train Regio, by na trase měly jezdit polské jednotky PESA SA 134, které už znají například cestující z trasy Trutnov – Jelenia Góra.