Vzkříšení česko-polského přechodu v Meziměstí. Díky novým vlakům do Adršpachu
Jednotka PESA SA 134, která má zajišťovat provoz vlaků mezi Adšpachem a Polskem. Foto: GW Train Regio
Nový jízdní řád přinese zajímavou změnu i v regionální přeshraniční dopravě. Po šestnácti letech dojde ke vzkříšení osobní dopravy přes česko-polský
Adršpašské skály jsou odsouzeny k zániku…
Nezlobte se, ale dělá vám někdo jazykovou korekturu?
Wrocławí, z Wrocławi (Wrocław je rodu mužského na rozdíl od českého ekvivalentu Vratislav), „31. května nebo 15.8.“, Petera (správně Petra) 🙁
OK, převzetí slova „Wrocław“ do češtiny v rodě ženském je posvěceno ÚJČ (nechápu). To tedy beru zpět, omlouvám se.
Podle mě je v češtině 2. pád jména „Peter“ určitě „Petera“.
Zdá se, že opět narážíme na zvláštní (a pro mne nepochopitelné) chování češtiny při přejímání věcí z jiných jazyků. Ve slovenštině se běžně skloňuje Peter -> Petra, Marek -> Marka, atd. Ostatně s tím Markem je to u nás stejné, jedná se o pohyblivé „e“.
Každopádně, co je jisté, vymstilo se mi krásné české přísloví. „Dvakrát měř, jednou řež.“
A k tématu článku: přeji novým vlakům mnoho cestujících, obyvatelům Adršpachu a Teplic snížení dopravní zátěže.