Vzkříšení česko-polského přechodu v Meziměstí. Díky novým vlakům do Adršpachu

Jednotka PESA SA 134, která má zajišťovat provoz vlaků mezi Adšpachem a Polskem. Foto: GW Train RegioJednotka PESA SA 134, která má zajišťovat provoz vlaků mezi Adšpachem a Polskem. Foto: GW Train Regio

Nový jízdní řád přinese zajímavou změnu i v regionální přeshraniční dopravě. Po šestnácti letech dojde ke vzkříšení osobní dopravy přes  česko-polský

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal

Adršpašské skály jsou odsouzeny k zániku…

Radek Papež

Nezlobte se, ale dělá vám někdo jazykovou korekturu?
Wrocławí, z Wrocławi (Wrocław je rodu mužského na rozdíl od českého ekvivalentu Vratislav), „31. května nebo 15.8.“, Petera (správně Petra) 🙁

Radek Papež

OK, převzetí slova „Wrocław“ do češtiny v rodě ženském je posvěceno ÚJČ (nechápu). To tedy beru zpět, omlouvám se.

Petr

Podle mě je v češtině 2. pád jména „Peter“ určitě „Petera“.

Radek Papež

Zdá se, že opět narážíme na zvláštní (a pro mne nepochopitelné) chování češtiny při přejímání věcí z jiných jazyků. Ve slovenštině se běžně skloňuje Peter -> Petra, Marek -> Marka, atd. Ostatně s tím Markem je to u nás stejné, jedná se o pohyblivé „e“.
Každopádně, co je jisté, vymstilo se mi krásné české přísloví. „Dvakrát měř, jednou řež.“

A k tématu článku: přeji novým vlakům mnoho cestujících, obyvatelům Adršpachu a Teplic snížení dopravní zátěže.