Máte málo strojvedoucích, rušíme vám kontrakt. Keolis přišel o smlouvu v Německu

Jednotka Stadler Flirt provozovaná společností Keolis v Dortmundu. Foto: KeolisJednotka Stadler Flirt provozovaná společností Keolis v Dortmundu. Foto: Keolis

Německý dopravní svaz Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR), který organizuje dopravu v Porúří, se rozhodl k netradičnímu kroku. Tři měsíce před startem

Německý dopravní svaz Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR), který organizuje dopravu v Porúří, se rozhodl k netradičnímu kroku. Tři měsíce před startem nového jízdního řádu se rozhodl ukončit smlouvy se společností Keolis Deutschland, která měla od prosince převzít provoz na některých tratích po DB Regio. Podle objednatele firma nemá dostatek strojvedoucích.

Podle VRR jde o nezbytné opatření, protože firma, která v Německu jezdí pod značkou eurobahn, zatím nemá pro nové linky přijato ani polovinu potřebných strojvedoucích a nemůže tak zaručit spolehlivý provoz.

Keolis jsme už dříve varovali, že jsme připraveni podniknout důsledné kroky k zajištění kvality provozu v dopravním svazu,“ uvedl generální ředitel VRR Ronald Lünser.

Podle něj je nedostatek strojvedoucích v oboru dlouhodobě znám, dopravci ho řeší hlavně rekvalifikačními kurzy. „Keolis realisticky nemá šanci do tří měsíců přijmout 60 až 80 lidí. Je nepochopitelné, že má sice smlouvu od roku 2016, ale neprovedli potřebný nábor lidí,“ dodal  Lünser.

Keolis má na dnešní den svolanou tiskovou konferenci, už podle pozvánky je jasné, že s rozhodnutím nesouhlasí.

VRR nehrozí problém s tím, že by neměly DB Regio s čím jezdit: model v Porůří je nastaven tak, že vlaky jsou v majetku objednatele. VRR vypíše novou soutěž, do výběru nového dopravce bude na trase jezdit DB Regio.

Tagy eurobahn Keolis nedostatek strojvedoucích VRR
67 komentářů