Máte málo strojvedoucích, rušíme vám kontrakt. Keolis přišel o smlouvu v Německu

Jednotka Stadler Flirt provozovaná společností Keolis v Dortmundu. Foto: KeolisJednotka Stadler Flirt provozovaná společností Keolis v Dortmundu. Foto: Keolis

Německý dopravní svaz Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR), který organizuje dopravu v Porúří, se rozhodl k netradičnímu kroku. Tři měsíce před startem

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Každopádně doufám, že u nás zpětně nenastoupí státní dopravce aby lepil problémy soukromých. Výpovědi se jednou podají. A proč by jim měl státní dopravce dělat zálohu, jen kdy jim se to hodí..(viz další soutěž) Nemělo by se už do toho hrabat. Ať si chodí pěšky.

Lubir

mám poměrně nesouvisející ale reálný dotaz: PROČ třebas spolek arriva či student agency atd. provozují pouze lukrativní osobní vlaky a rychlíky. Proč se soukromníci nevrhnou nevrhnou – na dnes již celkem žádané manipulační Mn vlaky či staniční posun na seřaďovačkách. Vždyť to by mohl být pro ně velice „lukrativní“ byznys jak se namastit a zároveň i pro kraje kdyby jim tyto zakázky zadal

aldazfrantiškova

ajéje, zase další odborník….

Kubrt

Dotaz zcela nereálný – kraje žádné manipuláky a staniční zálohy neobjednávají. Jinak samozřejmě trh v oblasti poskytování lokomotiv a strojvedoucích existuje.

Tronda

Dotaz mimo míso, RJ je pouze osobní dopravce a Arriva v nákladní dopravě pouze poskytuje licenci své matce, nebo chce aby DB ještě více konkurovali ČDC?

Oldřich Sládek

Nákladní doprava je na rozdíl od komplet osobní jediný segment železniční dopravy, který jede zcela za své. Žádné dotace, granty, jízdy v závazku. Jediné peníze, co mají nákladní dopravci, jsou ty, které si vyfakturují. A všichni do jednoho, ať státní nebo soukromí dopravci se setsakra snaží, protože fungují na těžce konkurenčním dopravním trhu.

Dušan

Hm a těch 154 912 500,- Kč o které žádáte z OPD jako příspěvek na mobilky ETCS do Traxxů je podle Vás co ? To není dotace ?

Alexandr Mikulka

Olda žádá o nějaké dotace na mobilky do TRAXX-ů, předpisožroute?

Jiří 2

Princip kompenzací a otevřeného trhu byl popisován nesčetněkrát a stále to někteří nechtějí pochopit…

Alexandr Mikulka

Proč ty provozuješ pouze své lukrativní povolání a proč se nevrhneš nevrhneš – na dnes již celkem žádané povolání sběrače sloních hoven? Proč vůbec pociťuješ potřebu někomu jinému diktovat, co má dělat za činnost?

Kubrt

Zhrzeného netečného kavalíra může dělat chlap, když ho ženská odkopne a pak dolejzá, ale podnik (třeba ČD) musí vydělávat. Takže když za ním přijde zákazník (kraj), že pro něj má kšeft – a podnik má personální a technickou kapacitu, tak kšeft vezme – to je podstata jeho bytí. A pokud bude zákazník v nouzi, ještě toho dodavatel může využít a slušně si namastit kapsu. Takže představa zhrzených ČD, odmítajících vyjet místo selhavšího „soukromníka“, je možná lákavá v očích ultrazz, ale pro manažery i zaměstnance ČD se bude jednat o velmi lákavou obchodní příležitost.

Martin
Stanislav Fanta

Tak pokud podobné možnosti mají ve smlouvách, může to být i u nás, pokud dopravce bude jezdit pořád autobusem nebo rovnou ničím, nějaká reakce se od těch, kteří tu srandu platí, dá očekávat. (krácení plateb, neprodloužení či vypovězení smluv…)

Martin

Tleskám, takhle by to mělo být! Ale moment, otvírám a hledám v registru smluv (světe div se, je veřejně dostupný na internetu). Čtu. Zjišťuji a ejhle. Blahopřeji Stanislave, „vynalezl jste kolo“!

Pozorovatel železnic

Jééé Stando Fanto s tebou byla vždycky sranda už jsi zaplatil dluh za telefonování ze služebního telefonu: Když jsi jezdil v Břeclavi tak jsi se tam musel vyhýbat jistým lidem dnes už nemusíš? stejně ti držím palce

Stanislav Fanta

Nejdřív se podepiš, pak se budeme bavit. Ale přesto: Já se nikdy nikomu výhýbat nemusel a nevyhýbal. Kdo chce, může mne snadno najít a kontaktovat.

LiborV

Opět region kde vlaky patří objednateli (místní správě nebo dopravním svazu) a soutěží se „pouze jejich provozovatel“. Je otázkou jestli toto nemůže být řešení pro mnohé tendry i u nás.

Oskarák

Na druhou stranu, co pak zbyde z „dopravce“? Pouhá personální agentura, či přesněji řečeno dodavatel strojvedoucích a průvodčích.

Alexandr Mikulka

No a?

Kubrt

Mě se tento přístup taky zamlouvá. V Jihomoravském kraji s ním koketovali, ale k cíli je ještě daleko.

Gremli

Vlaky objednavatele, další krok bude i personál objednavatele (protože soutěže jsou často rušené ÚOHS)…no a časem tu máme zpátky státní/krajské dráhy a kruh se uzavře… 🙂

Hrackalw

Možná to i tak dopadne. Viz autobusy v Ústeckém kraji. Tam již svého dopravce mají nebo ho chtějí založit.

Zlesák

Ano, musí se to nejdřív rozbít na padrť, aby se to následně začalo pracně slepovat …

Juraj

Beriem to ako nadsázku, a preto dávam plus, ale samozrejme personál, logistika a celková organizácia prevádzky sú presne to, kde sa uchádzači môžu nejako odlišovať. To ale neplatí o vlakoch, kde si parametre určuje objednávateľ a je úplne jedno, kto ich bude nakupovať, keď vo výsledku budú vždy rovnaké.
Model skrátka dáva zmysel vtedy, keď investičné náklady nesie objednávateľ a ten zbytok dopravca – to je jediná oblasť, kde sa môže nejako prejaviť šikovnosť jednej firmy oproti druhej.

MildaIV

Takže se podle Vás nemúže stát, že by soukromý dopravce koupil vlaky třeba levněji než stát či kraj?

Kubrt

To se stát může. Fungují oba dva přístupy.

Jiří Kocurek

Výsldkem bude ale netransperentnost a obtížná ověřitelnost „kdo, komu, kolik a za co“. Což možná uvítají na systém napojení, ale ne už daňový poplatník, který to platí.

Hrackalw

Ale naši politici pak budou moci mít klidné svědomí že to zkusili. Pravda něco ty pokusy budou stát ale to jim nevadi. Že se mohli poučit z pokusu v zahraničí jim nedochází. Jedno známé přísloví říká : “ Chybami se člověk učí, ale jen hlupák se učí svými „.

Tronda

Je to dobré řešení, ale z neznámých důvodů je nejvíc proti ZV ROH při ČD.

A.R.

Může. Ale na české poměry moc jednoduché. 😛

JarynJarin

Žádny stres. U nás se najme autobus. Viz dnešní situace na trase Roudnice n.L. – Straškov.

AAA

Co tam jezdí za soukromníka?

JarynJarin

ČD

Hrackalw

A nemáte tam náhodou výluku 😀?

JarynJarin

Nemáme tam výluku. Výluka je z Vraňan do Straškova…

Hrackalw

Takže ten autobus není kvůli tomu že není strojvedoucí ale kvůli výluce. Nebo špatně zpracované výlukové oběhy vozidel.

JarynJarin

Autobus z RnL do Straškova dnes jezdí kvůli tomu, že není strojvedoucí. Krom školního spoje, tam zajíždíme my z Kralup jako posila. V úseku Vraňany – Straškov je skutečná výluka, která dnes končí.

MirekP

Ne stačí se podívat na stránky ČD – omezení provozu – mimořdánosti:
Trať 096 | Roudnice nad Labem – Bříza obec (a zpět)
V úseku: Roudnice nad Labem – Bříza obec
Obecné opatření v regionální dopravě
– některé vlaky z úseku Roudnice nad Labem – Bříza obec budou nahrazeny autobusem.
Poznámka
Nahrazení vlaků autobusem z důvodu nedostatku strojvedoucích

Tronda

Místní asi nevědí, jestli tam mají výluku, poněkud hloupý pokus jak odvést pozornost od neschopnosti dopravce ČD zajistit si dostatek personálu, což by člověk u toho nejdražšího dopravce pro objednatele i cestující považoval za samozřejmost.

On.

A nebo po vzoru Arrivy se prostě vlak odřekne a nebo jezdí půl dne plus 5 až 20 minut, téměř každodenní situace na S49.

Tronda

Vlaky Arrivy se v Praze odříkají jen při výlukách, např. jedné traťové koleje, je to stejné jako se odříkají vlaky ČD mezi Smíchovem a Radotínem, tak si nevymýšlejte.

JarynJarin

No já jezdil městskou linku dlouho a při výluce do Roztok jsme jezdili bez odřeknutí jen s jedním motorákem do zblbnuti.

CDP

Ale kecy v kleci skoro denně se stahuje jeden motor z Roztok aby jel do Nitry a odpoledne se horko těžko zase z Nitry tahá na Roztoky. Když jezdí o motor méně tak je ostrý obrat v Roztokách takže odjezd plus 7 a víc minut a když se nedaří ještě víc tak se prostě zruší Libeň – Hostivař aby se na chvíli srovnalo. Pravidlo pro 5 dní z týdne.

Hrackalw

Ještě že to se u nás nemůže stát 🙂 my jich máme dost už se v Bulharsku učí český 😀.

Zlínka

U nás se to bude řešit až to nepojede. Palec nahoru, jak se k tomu postavili Němci. U nás by to byl kvikot, jak se ubližuje soukromníkům.
No mínuskáři šup už to dávejte. 😁😜

Jiří Kocurek

Možná by bylo lepší místo obecných keců a posměšků uvést, jaká situace doopravdy je. A to i u ČD.

Alaska railroad

Situace je taková, že MD a kraje si podobnou situaci nepřipouští. Viz jeden nedávný článek.

Hrackalw

Oni asi stále ještě vidí ty davy uchazečů které před depy čekají na naše uvolněná místa jak nám ještě nedávno říkali naší nadřízení 😀.

Dáda

No jasně, ta fronta je tak velká, že neí námi, malými lidičkami, vůbec vidět.

Stanislav Fanta

Zrovna jsem se za tu bránu včera díval. Nebylo tam ani nakadíno v koutě od psa… 🙂

Hrackalw

Situace se teď bude alespoň u ČD rapidně zlepšovat. Zruší se režijky a tak mladí již nebudou mít výčitky svědomí že jsou prizivnici kteří rujnuji krajské a státní rozpočty a jen se pohrnou 😀😀😀.

Arimatejsky

Teď jste na to kápnul – všichni mladí sní o režijce. A kdyby se zavedlo 100 režijek na osobu, tak by zas na bráně stály fronty uchazečů jak v Jihlavě u zubaře a strojvedoucí by jezdili zadarmo, na jídlo by si vydělávali pronájmem režijek. Stoupli by. si na peron a šeptali kolemjdoucím „režijka za tři,. nechceš ňáký režijky?“

Hrackalw

Tady někdo neví co je ironie 😀. Smajlíci vám nic neříkají .

Kubrt

Některé příspěvky jsou vtipné i bez smajlíku a jiným zase ani smajlíci nepomůžou.

Hrackalw

Víš když je něco ironie nemusí to být automaticky i veselé. A uznávám tohle je celkem smutná ironie na smutne téma.

Hrackalw

Jen pro tvoji informací za toho příživníka jezdícího na úkor ostatních zadarmo včetně celé mé rodiny a tím rujnujiciho krajské rozpočty jsem byl označen v diskuzi o rušení rezijek. Proto ta ironie. A to že situace stavu počtu a průměrného věku strojvedoucích u nás je opravdu téma které není moc veselé je všeobecně známé .

Alaska railroad

Mini náborová akce Arrivy už byla podniknuta i před vchodem na drážní úřad na . nástupišti v Praze v době kdy do šturcu přijel LEO a vedle stál žlutý Regiojet.

Lubir

no uvidíme jak se arriva ukáže v prosinci, tj. za necelé tři měsíce. Dnes nemá ani vlaky, ani strojvedoucí – krásný pokus udělat z bulharského nicmochra za necelé tři měsíce strojvedoucího aniž by dnes uměl česky, přitom Čech strojvedoucí musí mít maturitu ¨, když železniční tím lépe, tj. 5 let školu, + kurs nevím jak dlouhý ale asi delší než tři měsíce, nějakou tu praxi ve stanici, potom pár let na posunce ve stanici a pak když bude dobrý možná na trať, no a samozřejmě by měl znát česky – neboť dnes když se nedomluví (a to zcela perfektně s… Číst vice »

Petr Šimral

To chce klid. Když přijde někdo s německou licencí, tak mu stačí základní škola a dosáhnout 20 let věku. A pravda, musí umět česky, takže cesta je zajímavá. Čech se základní školou hovořící plynule německy požádá v Německu o licenci a pak v klidu a v pohodě se základní školou může jezdit v celé Evropě 🙂

Petr Šimral

Jsem ty Arriví vlaky tak nějak v Kolíně viděl…

Tronda

Ale no tak Arriva žádné vlaky nemá, strojvedoucí nesežene a do dušiček zkrachuje (aby byla nějaká inovace)…

Oldřich Sládek

….a další jsou v Šumperku 😉

noerf

Lubir: Já jsem zvědav, jak budou jezdit ČD v listopadu a prosinci, když se strojvedoucí budou zacvičovat u nových dopravců a vybírat si dovolené.A zda případně ČD omezí z důvodu nedostatku strojvůdců regionální spoje v objednávce nebo spoje bez objednávky.

Alaska railroad

Maturita neni podminka. Podle vyhlásky 16 z roku 2012, par. 2 je minimální podmínkou k vydání licence střední vzdelani s vyucnim listem strojniho, elektrotechnickeho, stavebniho nebo dopravniho zamereni. Ti Bulhari jiz maji samozrejme bulharskou licenci.

Petr Šimral

Pokud je mi známo, tak Bulhaři nejsou v množném čísle. Jde o jednoho Bulhara 🙂 Úplně stejně, jako u nás jezdí strojvedoucí s občanstvím Kazachstánu…

zaosai

Licence je jim na houby viz SŽDC D1 čl.309.

Alexandr Mikulka

Licence jim není na houby, čtení předpisů bez pochopení je na houby.