Nový koridor Doubí – Soběslav má zelený souhlas, stavba začne za rok
Příprava stavby jednoho z chybějících úseků čtvrtého koridoru se výrazně pohnula kupředu. Konkrétně jde o devět kilometrů mezi Soběslaví a
Příprava stavby jednoho z chybějících úseků čtvrtého koridoru se výrazně pohnula kupředu. Konkrétně jde o devět kilometrů mezi Soběslaví a Doubím u Tábora, které už jsou z obou stran obklopeny modernizovanými úseky. Ministerstvo životního prostředí uzavřelo hodnocení vlivu stavby na přírodu a vydalo kladné stanovisko. První na to upozornil deník E15.
Trať povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový téměř 400 metrů dlouhý tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy.
Termín zahájení stavby klade Správa železniční dopravní cesty na září příštího roku. Práce mají probíhat tři roky, celkové investiční náklady se pohybují okolo 3,6 miliardy korun. Trať bude stavěná na rychlost 160 kilometrů v hodině.
Ještě mnohem důležitější je ale úsek severně od Tábora mezi Sudoměřicemi a Voticemi, jehož součástí je sedmnáctikilometrová novostavba tratě. Aktuálně běží tendr na zhotovitele stavby a stavební řízení. Součástí stavby, která by se měla rozjet na jaře, budou i dva tunely a dvacet mostů.