Olomouc si nechá předělat další T3. Za cenu jen mírně nižší než větší ostravské nové
Společnost Pragoimex vyhrála soutěž na modernizaci tramvaje T3 z majetku Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Dopravce za modernizaci desítek let
Společnost Pragoimex vyhrála soutěž na modernizaci tramvaje T3 z majetku Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). Dopravce za modernizaci desítek let staré tramvaje včetně servisu zaplatí téměř tolik jako Dopravní podnik Ostrava za nové tramvaje od Stadleru, které jsou plně nízkopodlažní a větší.
Vítězství Pragoimexu vyplývá ze zveřejněné písemné zprávy zadavatele. DPMO zaplatí za modernizaci a servis 22,7 milionů korun bez DPH.
Předmětem modernizace je výměna vozové skříně za částečně nízkopodlažní a dodání nové elektrické výzbroje. I když smlouva neuvádí přesný typ, který Pragoimex dodá, lze předpokládat, že půjde o tramvaj VarioLF.
Vítězství Pragoimexu, pro který budou oficiálně většinu zakázky provádět Krnovské opravny a strojírny, není překvapením: podle kritérií soutěže musel zájemce prokázat, že za poslední dva roky modernizoval nejméně dvě tramvaje T3. Konečná cena je nakonec o milion korun nižší než odhad.
DPMO je jedním z městských dopravců, který dává přednost dlouhodobému zadávání zakázek Pragoimexu a modernizaci desítek let starých tramvají. Případ soutěže Dopravního podniku Ostrava přitom ukazuje, že nové tramvaje lze pořídit výhodněji. Tramvaje od Stadleru vychází na 27 milionů korun za kus, jsou plně nízkopodlažní a také větší. Zatímco podle smlouvy musí Pragoimex dodat tramvaj s nejméně 20 místy k sezení a minimálně 70 místy k stání při obsaditelnosti 5 os/m2, tramvaje Stadler v Ostravě pojmou 61 sedících a 127 stojících.
V Olomouci jezdí už 20 tramvají VarioLF, dalších 14 je ve verzi VarioLF+. Tramvaje T3 postupně mizí z ulic města. Některé skončily ve šrotaci, jiné v zahraničí, další letos odkoupil Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou.