Doprava ve městě Tramvaje

Liberec kupuje z Olomouce další přes 30 let staré tramvaje

Tramvaj T3R.P první den v provozu v Liberci. Foto: DPMLJ
Tramvaj T3R.P první den v provozu v Liberci. Foto: DPMLJ

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) se dohodl na nákupu dalších tří tramvají T3R.P, které dosud jezdily pro Dopravní podnik města Olomouce (DPMO). Vozy z roku 1987 měly původně zamířit na Ukrajinu, z obchodu ale nakonec sešlo.

DPMLJ nakoupil už na konci loňského roku tři tramvaje z majetku DPMO, které se mají postupně dostat do provozu. V Liberci jsou zatím dvě z nich. Podle provozně-technického ředitele Ludvíka Lavičky je cena natolik výhodná, že dopravce koupil další tramvaje. Do Liberce by měly dorazit příští týden.

Tramvaje prošly v roce 2004 velkou modernizací, kdy dostaly novou elektrickou výzbroj TV Progress a ruční řadič. Za každý vůz DPMLJ zaplatil 65 tisíc korun. „Vozidla jsou kompletní a v dobrém technickém stavu,“ řekl Lavička.

Na konci roku dovezené první tři tramvaje nejezdí. Podle Lavičky je důvodem to, že DPMLJ poslední týdny finalizoval přípravy na převzetí autobusového provozu po společnosti BusLine a nebyla kapacita na instalaci informačního a odbavovacího systému. Tramvaje mají nahradit starší stroje. Podvozky rozchodu 1435 mm budou dále použity při změně rozchodu na tramvajové trati do Jablonce nad Nisou.

Liberecký dopravní podnik jde zatím cestou modernizací vlastních vozů, neboť nemalé finanční prostředky v je současné době třeba investovat do pokračování modernizace tramvajových tratí a do stabilizace provozu autobusů včetně modernizace zázemí v autobusových garážích. „Tato vozidla jsou řešením na zhruba pět let, než bude dokončena modernizace současných vlastních vozů,“ vysvětlil Lavička.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
ukulele
Host
ukulele

Těch 65 tisíc za funkčí tramvaj, to je zadarmo. Tomu se ani nechce věřit.
Nové jsou samozřejmě lepší. Otázkou je, s jakým rozpočtem musí DP hospodařit. Z h*vna bič neupleteš.

Luneville
Host
Luneville

Podle mě je to dobrá cesta … Liberec nakupuje z Olomoce velmi dobře udržované vozy za hubičku a inevstuje do rozvoje sítě. Olomouc nakupuje super drahá nová vozidla, ale rozvoj sítě brutálně zaspala.
Raději postavit nbový baráka a jezdit v ojetině, než naopak … dobře to „v tym Libercu dělajó …“.

KLKL
Host
KLKL

Kde investoval Liberec do rozvoje sítě? Že by to byla trať na Nové sady (v Olomouci)? V Olomouci možná zaspali (tak jako u nás všude), ale každopádně je tam v provozu nejnovější tramvajová trať v ČR.

Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

Koukám, že z MHD Liberce bude muzeum dopravních prostředků. Mercedesy z Německy, i když tedy ty musím pochválit, jsou lepší než SORy a Tedom, Tedom to je tragédie, to si měly Semily v tom Jablonci nechat. Ale ty tramvaje by konečně mohli koupit už nějaké moderní, ne tu EVO obludu. Jinak otázka na pana Sůru, ty autobusy co má ČSAD Semily/BusLine /TD/kdovíjaksetoještějmenuje nejsou kupovány za nějaké dotace? Když skončili v Ústeckém kraji, teď v Liberci, není tam nějaká sankce za to, že ty autobusy nejezdí? Předpokládám teda, že nejezdí, že nejsou všechny využité, když v takovém rozsahu z těch zakázek… Číst vice »

Martin K.
Host
Martin K.

A proč ne?! Má to hlavu, patu a plusové body za to, že za každou cenu se nekupují nové vozy. Stále lepší verze, než objednávka Ostravy u Škody, kdy se bude platit „de facto“ dvojnásobek za vozidla o dva metry delší než jsou Stadlery.

Filip
Host
Filip

Nadruhou stranu škoda v tom výběrku byla jasně lepší, a za to že Stadler udělal chybu v dokumentaci je chyba jen výrobce.

Martin K.
Host
Martin K.

Lepší natolik, že místo cca 30mil. dám za vozidlo o dva metry delší 50mil.? To je jak když vybírá zboží moje náctiletá dcera, důvod proč něco je vyřazeno z výběru se vždy najde.

Filip
Host
Filip

Stadler nespnil technickou dokumentaci, tím to celé končí. Kdyby ji splnil a uměl psát desetinné čárky, tak by byl pravděpodobně lepší. ALe to si nikdo na triko nevezme, zvlášt když je to za peníze EU atd.

Martin K.
Host
Martin K.

A teď si představte, že to budou Vaše peníze, za které si kupujete. Kdybych náhodou byl na tomto místě, tak bych žádal o vyjasnění dokumentace. Za pár desítek mil. si právě v Ostravě dokážu představit investici do jiných věcí. Jak mi bylo nedávno tady v jiné diskuzi připomenuto, tak peníze EU jsou také částečně naše.

Filip
Host
Filip

Vemte si vy zadáte náké parametry, firmy mají nabídky předat nakým způsobem do nákého data. A firma Vám dá něco jiného. A vy na základě předložených informací máte rozhodnout. Když se budete vyptávat firmy samostatně budete nařčen z nestranosti. Stadler splnil půlku dodal včas, ale dokumentace neodpovídala požadavkům. Tudíž byl vyřazen. Hotovo. Nevidím důvod to dál řešit, žádný podvod tam nebyl. Maximálně chyba na straně nabídky. A kdybych si to kupoval já udělam to stejně. Chcit třeba mobil, jeden výrobce je ve všech ostatních parametrech lepší, ale ve výdrži baterie je pod kritickou hranicí. Tak ho dal řešit nebudu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Vím, že to není úplně totéž, ale Poláci přece také vrátili SORu autobusy, které neodpovídaly objednávce: buď požadavky splním, a pokračuji dál, nebo nesplním, a „mám smůlu“ – lépe to asi opravdu řešit nelze.

Martin K.
Host
Martin K.

Vaše připomínka je platná a hlavně ospravedlnitelná, pokud jsou nabídky podobné kvalitou a cenou. Tento případ to nebyl. A ano, žádný podvod tam nebyl. Zachovala se ale Ostrava jako řádný hospodář, pak tvrdím že ne. Jak se říká, z cizího krev neteče.

Filip
Host
Filip

A zachovala by se jako řádný hospodář pokud by objednala skutečně dostala nabízené zboží, které by bylo nepoužitelné?

Martin K.
Host
Martin K.

Nepoužitelné? V době rozhodnutí už „krátké“ Stadlery v Ostravě jezdily. Jak jste napsal výše mě zarazila jedna Vaše argumentace, že je to zvýhodňování uchazeče, když jej požádám o vyjasnění. Promiňte, ale právě v mém zájmu je dát do zadávací dokumentace i podmínku, že pokud nebude v zadávací dokumentaci kteréhokoliv uchazeče něco chybět nebo nebude vyhovovat, tak mu to bude sděleno a od té doby poběží lhůta třeba 10 dnů na nápravu. A až poté, kdy nedojde k nápravě nebo vůbec kontaktu, tak bude vyřazen. Toto není znevýhodňující nebo nadržující ujednání, EU by neřekla ani popel. Kdyby byla situace opačná (předražený… Číst vice »

petr.r
Host
petr.r

správně, ta ostrava si měla nezávisle na stadleru zjistit ty udaje a potom rozhodnout, já kdyby to bylo i o 30kč rozdíl, tak bych pátral co za tím vězí.

Partneři



CSCARGO