Šestiproudá D10. ŘSD začala shánět první razítko na její rozšíření
Ředitelství silnic a dálnic pokročilo s plány na rozšíření dálnice D10 na šest jízdních pruhů. Do takzvaného zjišťovacího řízení poslalo
Ředitelství silnic a dálnic pokročilo s plány na rozšíření dálnice D10 na šest jízdních pruhů. Do takzvaného zjišťovacího řízení poslalo dokumentaci k prvnímu úseku ze Satalic do Radonic.
Jde o rozšíření nejvytíženějšího úseku celé dálnice, u které ŘSD postupně počítá s šesti pruhy až do Mladé Boleslavi. Jde zatím o tři kilometry. Během zjišťovacího řízení má středočeský krajský úřad rozhodnout, zda se bude celý plán posuzovat složitěji podle zákona o vlivu staveb na životní prostředí nebo bude ŘSD mít snadnější cestu k povolení.
Kromě samotného rozšíření má dojít k úpravě mimoúrovňové křižovatky v Radonicích, kde vznikne nová okružní křižovatka a vybudují se nové bypassy. Dva mosty se budou muset postavit znovu, aby odpovídaly novému šířkovému uspořádání, zmizí i současné odstavné plochy.
ŘSD investici vysvětluje velkým zatížením dálnice, u které počítá s provozem až 75 tisíc vozidel v roce 2050. „V současné době stávající dálnice D10 v úseku MÚK Satalice – MÚK Radonice začíná dosahovat své kapacity a v době dopravní špičky se tvoří dopravní kolony. Tento aspekt je důsledkem neustálého rozšiřování průmyslové zóny v Horních Počernicích. Ta by se měla ještě rozšířit a z toho se dá předvídat, že intenzita dopravy se bude zvyšovat a s ní i případné negativní vlivy spojené s nárůstem hluku a škodlivin v ovzduší,“ uvádí ŘSD v záměru.
Podle posledního sčítání dopravy v roce 2016 jede v úseku každý den v průměru 46 120 vozidel. Od posledního sčítání v roce 2010 tak jde o nárůst o 23%.
ŘSD aktuálně připravuje rozšíření na šest pruhů u celkem jedenácti úseků dálnic, zejména v okolí Prahy.