Poslední velké okresní město se dočkalo. Po 45 letech se vrátily osobní vlaky do Nordhornu
Velká sláva se odehrála 7. července v okresním městě Nordhorn na severozápadě Německa poblíž nizozemských hranic. Po 45 letech sem
Velká sláva se odehrála 7. července v okresním městě Nordhorn na severozápadě Německa poblíž nizozemských hranic. Po 45 letech sem znovu začaly jezdit osobní vlaky z města Bad Bentheim.
Doprava byla na objednávku spolkového státu Dolní Sasko obnovena na třicetikilometrovém úseku Bad Bentheim – Nordhorn – Neuenhaus. Zajišťuje ji společnost Bentheimer Eisenbahn motorovými jednotkami Coradia LINT 41 od Alstomu.
Trať nebylo třeba vysekávat z roští, neboť jí využívá přeshraniční nákladní doprava. Investice si nicméně vyžádaly stanice, rekonstrukce se dočkala nádraží v Bad Bentheim a Neuenhausu, Nordhorn na ni ještě čeká. Vznikly i nové zastávky.
„Chceme propojit všechny regiony místní veřejnou dopravou, především jde o venkovské oblasti. Skvělou možností je posílení železniční dopravy v Dolním Sasku,“ uvedl dolnosaský ministr hospodářství Bernd Althusmann.
Nordhorn přitom dosud držel jeden nechtěný primát. Byl jediným okresním městem (kreisstadt) nad 50 tisíc obyvatel v Německu, které nemělo spojení osobní železniční dopravou, celkově pak druhým největším německým městem bez osobních vlaků. Primát si drží Herten v Severním Porýní – Vestfálsku.
Dolnosaský organizátor a objednatel dopravy Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen oznámil plán na obnovení osobní dopravy na trati přes Nordhorn před čtyřmi lety, závazek učinil na dalších dvacet let.
V Německu je podobně jako v České republice rušení a obnovování dopravy i tratí velkým tématem u dopravců a spolků podporujících železnici. Obě strany spojily síly a nedávno v Berlíně prezentovaly návrh na obnovení až 3000 kilometrů zrušených tratí po celém Německu.