Nový přístup ke konkurenci: Dráhy jednají s Arrivou o společné údržbě
České dráhy po nuceném odchodu šéfa Miroslava Kupce ukazují vlídnější tvář konkurenci, která na jejich úkor získala některé výkony v
České dráhy po nuceném odchodu šéfa Miroslava Kupce ukazují vlídnější tvář konkurenci, která na jejich úkor získala některé výkony v krajích. Aktuálně jednají s Arrivou o společné údržbě motoráků Stadler GTW (646) v depu ve Vsetíně. V nedávném rozhovoru pro Mf Dnes to naznačil Radek Dvořák, který dráhy nyní řídí.
„Změníme vztah ČD a ostatních dopravců na trhu. Hledáme třeba možnosti dalších výdělků na tratích, které opouštíme. Aktuálně vyjednáváme se společností Arriva o spolupráci na údržbě jejích vozidel v depu ve Vsetíně. Po stažení našich vozidel pro nás takové pracoviště znamená fixní náklad, který by bylo stejně nutné řešit. A protože Arriva i my máme motorové jednotky 646 Stadler, spolupráce se nabízí. Jestli se nakonec dohodneme, to je věc druhá,“ řekl Dvořák v rozhovoru.
Oba dopravci pak na doplňující dotazy deníku Zdopravy.cz odpověděli fakticky stejně. „V tuto chvíli nás čeká řada jednání a nechceme zatím sdělovat žádné podrobnosti,“ reagoval mluvčí Arrivy Martin Farář a podobně se vyjádřil i jeho českodrážní kolega Radek Joklík.
Dvořákem zmíněné řešení je nicméně mírně odlišné od plánů, o kterých pro deník Zdopravy.cz mluvil před nedávnem šéf Arrivy Daniel Adamka. „Rádi bychom si depo pronajali na deset let,“ řekl Adamka v první polovině června.