Nový přístup ke konkurenci: Dráhy jednají s Arrivou o společné údržbě

Jednotka Stadler GTW pro České dráhy. Foto: ČDJednotka Stadler GTW pro České dráhy. Foto: ČD

České dráhy po nuceném odchodu šéfa Miroslava Kupce ukazují vlídnější tvář konkurenci, která na jejich úkor získala některé výkony v

103 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mišin

To su zvědavej, zdali se do toho depa (dovnitř) MJ GTW 2/6 vleze celá a pujdou zavřít vrata. Dle wiki je délka vozidla 30,1m na mapách jsem depo oměřil a ukazuje mi to 30m…

AAA

se musej pořádně přibouchnout 🙂

182-097

Vleže se tam od vrat do vrat jedna 814 nebo dvě 810

Přemek

A pronájem depa ČD by byl asi k čemu? Že by na údržbu a opravy jednotek? Takto to Arrivu vyjde levněji a ČD taky něco vydělá – tak má fungovat spolupráce.

Pražák

To ano. Nicméně se zdá, alespoň podle zdejších příspěvků, že to nemalá část příslušníků modré armády pojímá ideologicky a nikoliv ekonomicky. Konkurent je prostě třídní nepřítel jehož je potřeba když ne zničit (i nejzarytější část modrého vojska už pochopila, že monopol je mrtvý), tak alespoň poškodit. A to i za cenu toho, že to poškodí jejich milovanou matku dráhu. Protože zrovna tohle, pokud se obě strany dohodnou, je krásná ukázka win-win řešení. Arriva bude mít kde provádět údržbu, ČD na tom jednak utrží nějakou tu korunu a taky jim to zlevní údržbu jejich vlastních vozidel. Tedy to, že je někdo… Číst vice »

Tomáš

Výměna šéfů dovršena, soukromníci se někam cpou,ale nemají lidi a ani zázemí,nemají stroje,tak jim přeci ČD musejí vypomoc,aby je poté mohli vyšoupnout. Když jedu soukromníkem,snad vyjme LeoEx, absolutně nechápu,kde je nějaká pidaná hodnota pro cestujícího, co se zlepšilo k lepšímu.

Tomáš

Přidaná hodnota

Paja

Pak vám doporučuju projet se vlakem ČD. Nejlépe nějakým, který dodnes drží standard, který byl běžný před vstupem soukromníků na trh.

Přemek

Srovnáváte nesrovnatelné. Dokud nebudou soukromníci obsluhovat i různé vedlejší tratě a až budou platit ošlapné a další náklady za požití cizí infrastruktury, tak se tu bavme o přidaní hodnotě soukromých dopravců. Doposud na ČD a SŽDC pouze parazitovali, proto si mohli dovolit přijít modernější technikou.

Tronda

Za různé vedlejší tratě dostávají ČD zaplaceno, nejezdí tam na komerční riziko a za ošlapné platí (resp. neplatí) všichni dopravci stejně.

MartinS.

Ta cizí infrastruktura je státní. Správně by jí měl 100% vlastnit stát prostřednictvím správce infrastruktury… To, že část z ní kdysi stát věnoval národnímu dopravci, aby jí ten následně mohl státu prodávat, byla chyba. Soukromý dopravce na SŽDC neparazituje, soukromý dopravce je pro SŽDC zákazníkem, který si něco objednává a platí za to, stejně jako národní dopravce…

Pražák

Pomoci rozhodně nemusí, ale oni chtějí. A proč? Protože si konečně, na rozdíl od Vás, někdo v ČD uvědomil, že konkurence není třídní nepřítel, ale také třeba i potencionální obchodní partner (čti zdroj příjmů).

jal

Tak znovu.
Ne konečně. Tak nějak je to už pár let obvyklé, není to zásluha ani poklesek současných vedení. Spíš než v ČD to nějak nezaznamenali ti, co tady vychvalují jako novinku.
🙂

Pražák

Vždyť ano, jen některým příslušníkům modrého vojska je z toho na omdlení.

jal

Nedělejte z toho senzaci. Spolupráce při údržbě je obvyklá už nějaký ten rok. Jen v tomto případě budou mít stejný typ vozidla, čímž by se mohlo uspořit za ceny náhradních dílů atd.

Pražák

Přesně, jen to zřejmě modré vojsko, přesněji řečeno jeho nejuvědomělejší část, není schopné pobrat. Holt mládí v bolševismu zanechalo stopy.

Zlínka

Na vás to také zanechalo stopy. A značné.

Pražák

To dost těžko, už proto, že při vyslovení slova konkurence nedostávám hysterický záchvat. Což se o nemalé části modrého vojska říci nedá, bohužel.

Zlínka

Zas máte jiná traumata jak vidno.

Medvěd

ČD by měly opravovat svoje vlaky a ARIVA taky svoje. Ale – každý v svém depu. Vždyť si to vysoutěžili a vyhráli ……..potom by ta soutěž neplatila! Vzpupný šéf ČD skončil, povolný nastoupil. Urááá jsme zas jak za komančů v roce 1987 . A proto se musí 17. listopadu slavit !!! Já nemám co …………zvyšují daně, aby na to zalátování děr, co způsobují, měli many !

Přemek

Hmm, každý ať se stará sám o sebe, že? Spolupráce totiž vyžaduje trochy vyšší úroveň schopností než starat se o své bez ohledu na okolí nebo s nedostatečným ohledem.

Jiří Kocurek

A neměli by si ty vlaky vyrábět každý ve své fabrice? 😀

Alexandr Mikulka

Tady je někdo echt blbej…

Zlínka

Daně kuřákům. Pořád málo.

Radek

No mechanici ČD na vozech Arrivy tak max vymění provozní náplně …. Ale pokud nemaj aspoň měsíční záškol tak se při poruše stejně nehnou nehledě k tomu že všechny díly se objednávají v Říši až dle potřeby …. Takže na nějakou M0 asi super ale jinak to bude muset stejně (zatím ) do Malešic nebo Malešice za opravou ….

Přemek

Ano, status quo je takový, jak uvádíte. Ale to neznamená, že ono depo (jeho budoucí provozovatelé) nepřijme zaškolené údžbaře a opraváře na uvedené Stadlery nebo si nezaškolené zaškolí.

LKB

Lidi, nezapomente na to, ze Ceske drahy jsou spolecnost s dominantnim postavenim na trhu sluzeb prepravy lidi vlakem.

Takze clanek 102 Smlouvy o fungovani Evropske unie. Tj. nesmi toto postaveni zneuzivat, ani na „sousednich trzich“, k tomu napr. Microsoft a rozhodnuti Tribunalu T-201/04 o Windows Media Playeru.

Zneuzivat by mohli i tim, ze nektere sluzby budou nabizet pouze nekomu bez objektivniho oduvodneni.

Takze dle meho je spravne a racionalni, ze jsou ochotni nabídnout opravarenske sluzby ostatnim za ucelem dosazeni dalsich vynosu.

Přemek

Jen k tomu není potřeba EU…

Provoz a udrzba

Myslim, ze by jste se meli s tim osocovanim proti CD uklidnit panove.
Zlutak dnes na 1006 opet mel tri vozy s vypnutou brzdou a nikoho vubec netrapi, ze uz ty vozy takto v provozu jezdi skoro tyden. Hlavne, ze kavicka a wifi je zdarma.

Kdyz tady chcete kritizovat, jak vse je u CD spatne a jen soukromnik to zachrani, tak si bezte praci na zeleznici sami vyzkouset. A potom tady odborne mudrujte!

AAA

A bylo to cestujícím nějak na škodu?

Tomáš Fuk

Foukej do lejna,fialek nevykřešeš.

PetrN

Ne, nefungující brzdy rozhodně na škodu nejsou, pouze hrozí neštěstí, to je ok, na usmířenou vám stevardka donese Laté :D… Jak může někdo napsat takovou blbost ? 😀

AAA

Nejsem sice expert ale tak nějak jsem pochopil (doufám že správně) že se počítá jak brzdí souprava jako celek, či snad ne? A jestli máte informace že byla ohrožena bezpečnost cestujících jistě jste hned volal tísňovou linku Policie, předpokládám.

Ale samozřejmě se můžete svést u modrých, na usmířenou dostanete kupón na 30 Kc.

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/kovanda-vlak-prvni-druha-trida-jizdenka-mistenka-ceske-drahy.A190709_110806_eko-doprava_svob

PetrN

Ekonom Kovanda je určitě chytrý člověk, ale to, že neví o koncertu Eda Sheerana a o produktu jménem místenka o něm taky leccos vypovídá…Takhle ty vlaky rozhodně normálně nevypadají, ale těch 80 000 lidí se na ten koncert nějak dopravit muselo 😉 … Radim je tam nedovezl, ten má “ vyprodáno“

Přemek

Lukáš Kovanda je pouze průměrný ekonom, který si všímá smítek v cizích očích a břevno ve svém nevidí. S libertariány je vždy potíž…

AAA

No i s místenkou toto zrovna není standard který by člověk očekával v první třídě

Přemek

Kdybyste uplatnil selský rozum, tak by vám řekl, že souprava složená z brzdících vagonů brzdí nesrovnatelně lépe zvláště při plném obsazení než souprava z polovinou nebrzdících. Zkuste příště přemýšlet.

AAA

Mě bohatě stačí pokud brzdí podle platných norem a předpisů.

Y.K.

No jako máte do jisté míry pravdu, ale jsou aktivní vždy všechny brzdy na vozech ČD? Splňovala ta souprava brzdová procenta? Jestli ano, tak je to zcela legální (ač ne ideální).

ondra

Těžko říct,jak jim po vypnutí 3 vozů z brzdy vycházeli procenta,pokud se skutečnými vešli do potřebných procent,tak nic neporušili,že takto jezdí týden-to je už na pováženou.

Jiří G

Souhlas!!!

zesp

Ano, ta neúdržba je u ČD vidět opravdu opravdu na každém kroku, člověk tam ani pracovat nemusí… I naprostý laik, který jede vlakem jen občas, se s tím v nějaké podobě setká. Ať už je to ta nefunkční klima, wc, dveře, či jan tak vypadne proud v celém voze… O nějakém dodržování řazení, či opětovnému stále častějšímu nasazování šrotů na elitní vlaky, nefunkční motory na 380, atd, atd… Pokud se to stane třeba u toho RJ, který si všechno musí hradit ze svého a nikdo mu nic nedá, dá se to pochopit. Ale u našeho Národního dopravce, kterému všichni dlouhodobě… Číst vice »

Pako

Za mě z ,, modré armády,, palec nahoru, ☺ ale i tak snad ,,bude líp,, 😀

Přemek

Když se podíváte, v jakých taktech jezdí příměstské soupravy ČD a v jakých ekvivalent soukromníků, zkuste popřemýšlet, kolik času zbývá při daném počtu spojů a záloh na opravy třeba klimatizací u Slonů. Mimochodem, obdobné výpadky má i Žluťák, a to se kasá svělým stavem svých souprav. A to je zadlužený až po uši a náklady osekává na dřeň…

MartinS.

… kolik času zbývá při daném počtu spojů a záloh na opravy … a on někdo nutí národního dopravce, aby bral všechny objednávky, které si kraje/stát vymyslí? navíc zálohy si už některé kraje u národního dopravce objednávají a platí mu za ně a stejně je to zbytečné, zálohy nejsou a nasadí se cokoliv, co jede…

Ušatá

A jezdit nakonec bude kdo? Kdo pokryje potřeby a zájem cestujících? Přemýšlejte než něco napíšete. To, že státní činitelé nic pro rozvoj železnice nedělají a nedělaly, není vinou ČD.

Roman Svačina

Tak předpis pro obsluhu brzdového zařízení hovoří jasně. U vlaků do rychlosti 160km/h lze vypnout z brzdy pouze 1 vůz a nesmí to být poslední vůz. Tečka

Jiří Kocurek

A teď si představte, že u nákladního vlaku je letitá praxe, LETITÁ!, že se na prvních vagonech za mašinou brzda přestaví do méně účinného režimu (z P do G), popřípadě vypne úplně. A to je nákladní vlak výrazně těžší, takže brzdy mají víc práce.

Apollo17

„na prvních vagonech za mašinou brzda přestaví do méně účinného režimu (z P do G), popřípadě vypne úplně. A to je nákladní vlak výrazně těžší, takže brzdy mají víc práce.“

Jenže v tom případě má vlak nižší brzdící procento a nižší stanovenou rychlost.Víc práce mají brzdy osobních vozů-brzdí z vyších rychlostí a na kratší dráze.

ondra

Záleží na hmotnosti vlaku/Tuším 900 t a více/ ,a přepíná se z důvodu pomalejšího náběhu brzdy u režimu G,tak aby u těch 5 vozů nebyly „přetíženy zdrže“,než se snížení tlakové vlny v potrubí průběžné brzdy dostane až ke konci vlaku

Jiří G

Oddělení údržby a provozu v praxi, už to tady máme.Mimochodem je to jen garáž, kde se před pár lety dělaly jednoduché MO na 810. Necháme se překvapit

Přemek

Pochopitelně že se předpokládá společná investice do servisního zázemí. Nicméně většina věcí stejně půjde do limitu MO.

GoodSpeed

ČD nezvládá servisovat vlastní, ale tendence být velkým evropským hráčem v údržbě a servisu ji nepouští.

Petr Novotný

Spíše by se dalo říci, že vyhozením Kupce to dostali nařízené…

GoodSpeed

Kupec naopak osamostatnění dep a vytvoření „komerčních servisů“ prosazoval.

Přemek

Což kupodivu koliduje s podmínkami veřejné podpory nejen v rámci OPD… Svatá prostoto…

Skinheads & Punks united

A on už Přerov není docela velkým hráčem v opravárenství?

Přemek

Je to o využití nevyužité kapacity. Hledat využití využité kapacity zjevně postrádá smysl.

Přemek

Je hezké, že zveřejňujete své pocity a dojmy, ale což takhle nějakou informční hodnotu? Politických floskulí má kdekdo plné kapsy…

bkp

No jestli se dohodnou, to bude infarktů a Bohnic

-aha-

Takže vyhrají konkurz, aniž by měli vozidla a personál. Kupec jako nepohodlná figurka pro svůj postoj vůči soukromníkům a krajům je pryč a najednou „vlídná tvář“ ČD nezištně poskytuje svoji infrastrukturu. Bude následovat pronájem strojvedoucích ČD nebo ta vlídnost bude pokračovat ještě hlouběji? Nebo nejhlouběji? Byl důvod odvolání Kupce, že nebyl doszatečně „vlídný“? A co páteř, je dostatečně politicky ohnutá?

bkp

Jaká ohnutá páteř, podobná praxe je v soukromém sektoru běžná.

-aha-

Stejně tak jako účastnit se konkurzů bez vozidel, personálu a infrastruktury? Super…

Kubrt

Ukažte mi někoho, kdo najme lidi, nakoupí stroje a pak pro ně začne shánět práci. Tak se fakt podnikat nedá.

-aha-

Arriva na ML garantovala nízkopodlažní jednotky. Současný stav = nula těchto jednotek. Ok 👌

York

A to jste vyčetl kde? Ve smlouvě jsou vozidla 845, takže dnes plní přesně podle smlouvy.

Karel

Máte velmi špatné informace, milé Aha. Arriva převzala ML v Praze s tím, že na ni budou nasazeny 845. Objednatel požadoval po modrém dopravci dlouhodobě řešení vozidel na ML s tím, jak se zhoršoval stav panťáků. Modrý dopravce předvedl absolutní impotenci, problém nedokázal řešit a panťáky se rozpadly pod rukama. Objednatel opakovaně upozorňoval modrého dopravce, že na ML za žádnou cenu nechce Regionovy. Ovšem modrý dopravce nenabídl nic jiného s tím, že Regionova tam přeci stačí. A tak modrý dopravce o linku přišel. Arriva získala příležitost vstoupit na ML díky neschopnosti ČD, tohle mohou modří vyčítat jedině sami sobě. Arriva… Číst vice »

-aha-

Než tu zase budete psát bludy, přečtěte si specifikace na vozidla ML.

Karel

To nejsou bludy, milé Aha, to je skutečně realita toho příběhu. A modří sami vědí, že to zvorali.

Jan Sůra

Tady máte smlouvu. Můžete tam prosím najít tu pasáž, kde se píše o nízkopodlažnosti. Pokud ji tam nenajdete, budu velmi rád, když si k šíření bludů najdete jiný server. Děkuji. https://www.hlidacstatu.cz/Detail/7538267

železničář v důchodu

Naprostá pravda, jen s s tím, že nikoli „ČD“, ale konkrétně Kupec = když ještě ve funkci šéfa vršovického depa: pokud vím, právě on (byť asi po dohoděs dalšími škůdci „na pobřeží“) zakázal dále udržovat „žabotlamy“, ačkoli byly na „ML-S49“ pořád to nejlepší, co bylo, ale žádnou adekvátní náhradu za ně neměl (a neměly ani celé ČD).

Přemek

Tak jest. Proto toleruji koženky všude tam, kde není nic jiného lepšího, a to ani od soukromníků. Až příliš někteří z nás zpohodlněli…

Znalý

Kupec nikdy „šéfem“ vršovického depa nebyl. Také 451/452 ve Vršovicích nikdy nebyly. Ten pán byl vrchní přednosta DKV Praha a „žáby“ byly na ONJ. Jinak za koncem těchto panťáků stojí žalostný a neopravitelný stav samonosných vozových skříní. A také to, že již opravdu nevyhovují provozu z hlediska komfortu. To, že dráha nebyla schopna pořídit (po dohodě s Prahou) na městskou linku jednoho či dva pantery je věc jiná. Mohli pak sloužit vesele na té lince dvacet let… Ale třeba je politická vůle jiná.
A Kupec opravdu není můj oblíbenec, nezastávám se ho…

Přemek

Koukám, že paušální odsudky se některých drží jako smůla ševce a ten kopyta. Pokud někdo něco u modrých zvoral (ne že ne), tak ukazovat prstem na osobní odpovědnost. Ta se koncentruje ve vedení, jak známo, protože řiditel, tedy nikoli ředitel, řídí na vlastní odpovědnost co nejlépe.

Ketchup1970

Myslite jak po nehode ve Studence brali autobusy NAD sjednane CD vsechny cestujici bez ohledu na barvu jizdenky a pak , kdyz se pan Yellow probudil sehnal busy , vozil si uz jen sve klienty a modrym ukazal zada? Mozna ze by i podekoval ale to by nebylo konkurencni….

Tronda

Prášky a rychle!

-aha-

Jo, dej si…

Tronda

Tak se mnou to po přečtení tohoto článku, narozdíl od tebe, vzteky necloumá.

Vašek

A můžete mi povědět, co s tím depem mají ČD dělat? Nechat ho pustnout, jenom proto, aby jej náhodou nevyužívala konkurence?

Skinheads & Punks united

Tak i takové věci jsou snad v konkurenčním prostředí běžné..

Přemek

Pak je to na zrušení konkurence, ne?

Tronda

Nejlépe jako depo ve Všetatech, tam to fuj fuj soukromník nedostane.

Tomáš

Koukám ty máš z Arrivy slušnej mindrák…. 😀😀😀😀

-aha-

Mě je Arriva u… je mi to jedno. Ovšem co není jedno jsou neplněný stávající smluvní závazky, ač byl garantován opak. Upřímně – jak to pak bude vypadat i jinde, kde se zatím nepředstavili… Ať si výběrko vyhraje Regio, Leo, Arriva nebo kdokoliv jinej je na pohodu v okamžiku, že se splní to, co se i garantuje. A přispěchat hned s berličkama a s tzv. „vstřícností“ v okamžiku, kdy sám nemám všechno ok, je dost prapodivný.

asdfrb

Ako viez, ze maju nedostatok kapacit. Moze byt pripad, ze mam kopec vaganov ktore treba opravit, mam ludi ktore by ich opravili ale nemam zaco kupit nahradne diely za ktore by som tie vagony opravil. Takze kludne budem mat ludi, ktori sa mi motaju na dielni a nemaju do coho pichnut, lebo nieto za co kupit nahradne diely.

StephensonovaRaketa

A můžete udat konktétní neplnění? Ideálně výňatek ze smlouvy vs důkaz o neplnění. Pokud ne, nemá smysl s Vámi dále debatovat. Doporučuji sundat modré brýle a nasaďte si brýle reality. Ne však té virtuální. Ale skutečné. Arriva jezdí jak má, kvalita se na S49 zlepšila a Desira jsou pro cestující v Praze do značné míry překvapením a údivem v pozitivním smyslu. Takový pocit sem zažil naposled, když místo žabotlamu přijel ešus. Byl jsem jak Jiříkově vidění. Někdo prostě snahu bude neustále hanit, možná jen proto, že venku je zima a teplo…

železničář v důchodu

Kvalita dopravy na „ML-S49“ se sice rozhodně nezlepšila (věšinu chybí nízkopodlažnost), ale stále funguje ve dobrém standardu a ke spokojenosti všech jejích uživatelů – a to je to podstatné!

Přemek

Víte, normální cestující ocení ergonomii a základní komfort na dálce, nikoli na ML. Já jsem se už kvůli jisté nostalgii rát vozil v žabotlamech, těch pár desítek minut s mou fyziologií ani psýcho nic zlého neučinilo…

Martin V.

Asi jsme každý četli jiný článek. Já z toho naopak pochopil, že ČD chtějí poskytnout stoji infrastrukturu zištně.

-aha-

No jo no, když mají po dílnách tolik volných kapacit a všechna vozidla v pořádku, že vlastně není do čeho píchnout, tak to pak jo. Akorát nevím, proč ty kariérní inzeráty.

Přemek

Zkuste se na ty inzeráty přihlásit, jistě tak schopné jedince rádi přijmou. Jinak ekonomika a provozní stránka dep ČD vypadá poněkud jinak než představy z rychlíku…

Tomáš

Však jo, já ten svůj příspěvek psal k tomu původnímu od uživatele -aha- .
Taky v tom vidím smysl. Proč by asi nemohly ČD poskytnout servis Arrivě a udržet tak ty lidi co tam mají v práci. Podle mě super nápad, akorát zarytým odpůrcům konkurence na kolejích to bude hodně proti srsti. Že jako mechanik ČD bude opravovat motorák Arrivy…. Jestli to dopadne tak z toho někomu praskne žilka… 😀😀😀😀😀

-aha-

No jasně, odpůrci konkurence, to má váhu. Takhle budu argumentovat v argumentační nouzi. Akorát jste poněkud mimo. Tedy pokud nevysvětlíte, že jeden podnik má současně přebytek kapacit a zároveň nedostatek těch naprosto stejných kapacit… Přesunout údržbu svých vozidel do svých volných kapacit z míst, kde ty kapacity nejsou, je skutečný manažerský rozhodnutí, ne? Nebo ty inzeráty na mechaniky, elektroniky apod. fakt nevidíte?

Martin V.

Ale tam jde nejspíš o pravidelnou denní (týdenní) údržbu, kdy není možné posílat vozidla na servis třeba z Prahy do Vsetína. S nedostatkem a přebytkem zaměstnanců v časoprostoru to bude podobné.

Apollo17

“ Že jako mechanik ČD bude opravovat motorák Arrivy…. Jestli to dopadne tak z toho někomu praskne žilka…“

No já myslím,že to takové drama nebude.Například v Děčíně v depu běžně mechanik ČD opravuje Bobinu Arrivy 140.079.

Petr Novotný

Je otázka, zda ta vlídná tvář ČD není nařízená… chceš šéfovat modrým drahám, tak pro ně budeš dělat, politik rozhodl.
ČD s nejspíše čeká podobný osud ČSA. Co je státní je nutné rozdat a co se nerozdá, tak bude přispívat soukromníkovi.

Haha

Ta tvář je spíš tržní, lepší chechtáky z údržby za cizí vozidla v objektu, který bych stejně musel platit pro svá vozidla, než nic.

Petr Novotný

ČD by v první řadě potřebují personál pro svoje vlastní loko a vozy, což by vedlo ke zlepšení situace. A ne aby za každou cenu opravovali něco někomu.

Přemek

Když máte volnou kapacitu a do ní ne a ne sehnat personál (každý dnes chce sedět v teple a kynout, ne makat tak, jak vyžaduje aktuální potřeba), tak budete sháně dál marně personál? ČD by se měly strategicky věnovat vlastní výchově svých zaměstnanců, jenže po zkušenostech se strojvůdci mají tamní ředitelé pocit, že vyrábějí na své náklady personál pro jiné. Takže časové závazky úvazků, ale při jakém platu, když místní oligarchie nepodporuje veřejné projekty? Špatně je celý systém, my jej změníme.

AAA

Jo, koho chleba jíš….

Jan Sůra

Myslím, že důvod odvolání Kupce je vidět čím dál častěji v podobě odstavených vozidel. To je skutečné dědictví pána s přebujelým sebevědomím.

Přemek

S tím nelze nesouhlasit. Navíc, když se to hodí vzhledem ke zvýšené pozornosti plnění podmínek projektů OPD…

Přemek

Nezištně? To máte ze své hlavy?