Královéhradecký kraj vybral nové dopravce, Transdev míří k zakázce v dalším regionu

Autobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDSAutobus SOR společnosti CDS Náchod. Foto: CDS

Francouzská společnost Transdev má po ovládnutí většiny autobusové dopravy v Moravskoslezském kraji našlápnuto k průniku do dalšího regionu. Radní Královéhradeckého

Francouzská společnost Transdev má po ovládnutí většiny autobusové dopravy v Moravskoslezském kraji našlápnuto k průniku do dalšího regionu. Radní Královéhradeckého kraje včera vybrali vítěze soutěží na zajištění dopravní obslužnosti ve čtyřech oblastech na deset let. Transdev uspěl ve dvou z nich, pokaždé ve sdružení s rychnovským dopravcem Audis Bus. O výsledcích dalšího výběru informoval Královéhradecký kraj na svém twitterovém účtu.

Transdev s Audisem mají jezdit v oblasti Trutnovsko a Novoměstsko. Vítězství dopravce není ještě definitivní: s Královéhradeckým krajem běží aktuálně správní řízení u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na podnět společnosti Autobusová doprava Podbořany; proti výsledku se pak mohou odvolat i další firmy

V dalších oblastech vyhrálo opět sdružení firem: pro Broumovsko se spojily společnosti CDS Náchod a P-Transport z Broumova, na Náchodsku dala nejnižší nabídku společnost CDS Náchod.

Už minulý týden radní rozhodli o výběru společnosti BusLine KHK pro oblast Královédvorska. Radní zároveň rozhodli o vyloučení dvou uchazečů soutěže z celkem šesti oblastí kvůli nedodržení podmínek zadávací dokumentace.

Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy loni v říjnu. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun, je proto nejnákladnější veřejnou soutěží v historii kraje. Tendr má zajistit autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.

Veřejná zakázka se dělí na osm dílčích částí: Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského. Referenční rozsah dopravního výkonu byl stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů. Zakázka řeší zajištění veřejné autobusové dopravy na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházející třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2030.

Tagy BusLine KHK CDS Náchod Královéhradecký kraj P-Transport Transdev zajištění dopravní obslužnosti Královéhradeckého kraje
Žádné komentáře