Přes Moldavu po kolejích do Německa? Sasové zadali studii proveditelnosti
Někdejší moldavsko-freiberská dráha přes hřebeny Krušných hor by se mohla v budoucnu opět spojit. Němci vážně uvažují o obnovení osmi
Někdejší moldavsko-freiberská dráha přes hřebeny Krušných hor by se mohla v budoucnu opět spojit. Němci vážně uvažují o obnovení osmi chybějících kilometrů mezi Moldavou a Holzhau, kde vlaky od konce války nejezdí.
Saský ministr hospodářství, práce a dopravy Martin Dulig oznámil, že jeho úřad si nechává zpracovat k obnově tratě studii proveditelnosti, a to na celý úsek Most – Freiberg. Upozornil na to web Denik.cz. Dulig o tom jednal i s českým ministrem dopravy Vladimírem Kremlíkem.
„Trať chybí pouze na německém území, Česká republika s obnovou trati nemá žádný problém. Klíčová je však pozice federálního ministerstva dopravy, které má železniční infrastrukturu ve své gesci,“ cituje Deník mluvčí ministerstva dopravy Lenku Rezkovou.
O trati píše i českodrážní čtrnáctideník Železničář, podle kterého má obnova kolejí podporu vedle krušnohorských starostů a spolků i na ústeckém hejtmanství a českém generálním konzulátu v Drážďanech. Prvním krokem má být oficiální mezivládní deklarace.
Podle Železničáře na podporu obnovy tratě už vznikla výzva, kterou podepsalo na pět desítek zástupců místní veřejné správy. Hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček výzvu předal premiérovi Andreji Babišovi. Podle místních se dráha Most – Moldava – Freiberg stane významnou dopravní trasou, která oblast oživí a pomůže cestovnímu ruchu.
Provoz na trati do Moldavy na jaře 2017 zastavil sesuv, náročná oprava v horském terénu probíhala následující rok a půl.