Přehledně: 900 km silnic I. třídy, kde bude nově mýto. Dopravcům stoupne kauce

Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan SůraMýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Ministerstvo dopravy zveřejnilo seznam silnic I. třídy, na které chce zavést od ledna příštího roku povinnost pro nákladní dopravce platit

Ministerstvo dopravy zveřejnilo seznam silnic I. třídy, na které chce zavést od ledna příštího roku povinnost pro nákladní dopravce platit mýto. Celkem 36 úseků se objevilo v návrhu novely vyhlášky užívání pozemních komunikací zpoplatněných mýtným, kterou má redakce k dispozici.

Vyhláška přinese dopravcům ještě další změnu: za palubní jednotku budou muset nově platit vratnou kauci 2468 korun, dosud se platí 1550 Kč. Ministerstvo zdražení vysvětluje tím, že s novým systémem elektronického mýtného přichází nová, dražší zařízení.

V seznamu zpoplatněných úseků na silnicích silnic I. třídy jsou uvedeny stávající i zcela nové, celkem bude zpoplatněno 1102,3 km úseků silnic I. třídy, dosud je to zhruba dvě stě kilometrů. Ještě loni ministr dopravy Dan Ťok sliboval krajům, že další úseky silnic I. třídy nezpoplatní, jeho nástupce Vladimír Kremlík ale dohodu s kraji nedodržel. Kraje mají obavy, že budou auta objíždět zpoplatněné úseky po jejich silnicích.

Novela vyhlášky počítá i s otevřením dvou dalších úseků dálnic, které budou zpoplatněné: jde o 13,9 kilometrů dálnice D1 mezi Předmostím a Lipníkem nad Bečvou a mýto se začne platit i na D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným na celkem 21 kilometrech. Celkem se zvýší délka výkonově zpoplatněných dálnic na cca 1307 km. Rozdíl mezi stávajícím a novým rozsahem výkonově zpoplatněných dálnic netvoří pouze nově zprovozněné dálnice, ale i přesné zaměření jednotlivých mýtných úseků. Nové zaměření mýtných úseků na výkonově zpoplatněných dálnicích tak tvoří cca 30 km.

Seznam silnic I. třídy, jejichž užití bude podléhat mýtnému od 1. ledna 2020

Označení

Úsek

Délka (km)

I/3

Mirošovice–Mezno

43,5

I/4

Praha–Jíloviště

5,2

I/6

Bošov–Karlovy Vary

29,7

I/7

Panenský Týnec–Smolnice (exity 37–41)

4,0

I/7

Spořice–Chomutov (exity 78–82)

3,4

I/11

Hradec Králové-Kukleny–Hradec Králové

2,7

I/11

Ropice–Mosty u Jablunkova

28,6

I/11

Krásné Pole–Ostrava

8,7

I/12

Praha–Kolín

32,5

I/16

Mladá Boleslav–Úlibice

37,0

I/19

Oltyně–Čekanice

10,0

I/19

Tábor–Pelhřimov

34,0

I/20

Plzeň–České Budějovice

112,5

I/26

Plzeň–Folmava

51,7

I/30

Lovosice–Ústí nad Labem

14,4

I/33

Plotiště nad Labem–Náchod

29,0

I/34

České Budějovice–Jindřichův Hradec

40,7

I/34

Jarošov nad Nežárkou–Havlíčkův Brod

55,6

I/35

Bílý Kostel nad Nisou–Ohrazenice

35,0

I/35

Turnov–Jičín

13,8

I/35

Úlibice–Hradec Králové

30,2

I/35

Hradec Králové–Mohelnice

89,3

I/35

Křelov–Olomouc

2,9

I/37

Hradec Králové–Pardubice

17,3

I/38

Jestřebí–Mladá Boleslav

31,1

I/38

Poděbrady–Jihlava

86,9

I/43

Brno–Svitavy

44,8

I/46

Olomouc-Slavonín–Olomouc-centrum

0,9

I/47

Kroměříž–Hulín

3,4

I/47

Přerov–Bělotín

22,7

I/48

Bělotín–Rychaltice

37,3

I/50

Holubice–Rovné

86,1

I/52

Brno–Rajhrad

5,9

I/52

Pohořelice–Mikulov

22,3

I/55

Přerov–Hulín

11,4

I/58

Skotnice–Krmelín

10,3

I/63

Bystřany–Řehlovice

7,5

 

Tagy Ministerstvo dopravy mýto mýto po roce 2020 palubní jednotky
51 komentářů