Přehledně: 900 km silnic I. třídy, kde bude nově mýto. Dopravcům stoupne kauce
Mýtná brána, foto: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Ministerstvo dopravy zveřejnilo seznam silnic I. třídy, na které chce zavést od ledna příštího roku povinnost pro nákladní dopravce platit
Zajímalo by mě, čím ministerští úředníci přemýšleli, když rozhodovali o zavedení mýta na silnici č. I/12 Praha – Kolín, která v úseku hranice Prahy do Kolína protíná tři obce (Úvaly, Roztoklaty a Přistoupim) s celkovým stoupáním 257 a klesáním 334 metry a nezavedení mýta na silnici č. I/2, která v úseku od hranice Prahy po silnici č. I/38 protíná 15 obcí včetně Ŕíčan a Kutné Hory s celkovým stoupáním 318 a klesáním 411 metrů. Silnice I/2 vedená přes obce tak zůstane jedinou neplacenou trasou vedoucí z Prahy na východ. To mohl vymyslet jen totální bezmozek.
II/610 a II/611 zůstanou také nezpoplatněny.
A myslíte, že si kamioňáci vyberou silnici druhé třídy, když bude nezpoplatněná jednička? Navíc II/610 vede jiným směrem – Mladá Boleslav, II/611 by teoreticky mohla fungovat jako náhrada za D11, ale ne pro D1 jako tomu bude u I/2 s pokračováním na I/38.
Podle mně je nezbytné naprogramovat satelitní mýto tak, aby se kamiony nasměrovaly především na dálnice, silnice první třídy byly dražší a silnice druhé a třetí třídy nejdražší. Silnice ve městech, turistických oblastech a komplikovaných místech by měly mít prohibitivní sazbu.
Tak třeba silnici I/20 z Budějovic kamiony objíždějí po silnici II/105, II/122 a dokonce II/159 ! Neuvěřitelně tam překážejí.
Můžete mi někdo vysvětlit proč se zvedá kauce? V Rakousku je mýtné vyšší, dálniční síť je delší a kauce za vlastně stejnou krabičku jako je nyní u nás činí pouze 5 Euro, což je cca 1/12 kauce už nás. A má se ještě zvyšovat. Nějak mi to hlava nebere. Proč? Kdo spravuje účet, na kterém leží peníze z kauci? Kam směřují úroky z tohoto účtu? Vážené MDČR, z mého hlediska to jaksi smrdí.
V dnešní době jsou na běžných účtech nějaké úroky?
Myslíte, že ty peníze jdou na pbyčejný běžný účet?
Ne, určite jdou na nějaký neobyčejný, kde dávají aspoň 10% úrok. Kam by asi měly jít když musí být v podstatě kdykoli zase k vyplacení?
Hlavně by měli z mýta vyjmout některá vozidla, například obytný auta… Dávat je do jednoho pytle s náklaďákama není úplně dobrý. A určitě by se takovývch výjimek našlo více. A Taky by ty silnice měly vypadat sjízdně, když se to bude kasírovat. Často jsou to tankodromy. Brno – Svitavy u Březový semafory, provoz jedním pruhem, kolony od nevidím do nevidím U Lipůvky taky věčná zácpa – za co jako mám platit?
Mate tady spoustu kolegu kteri vam odpovi
Jezdete vlakem
A nebo budete platit danit zpoplatnovat kasirovat proste vyjimku jedine pro 810 kdyby dostala pneumatiky
810 s pneumatikama se jmenuje Karosa ŠL11. Ale nějak nemám pocit, že by 810 dokázala nahradit obytný přívěs ve kterém je kuhyň i ložnice.
No pokud bude stav odpovídat, tak nemám nic proti.
Jen tak na okraj,kdo myslíte,že ty vybrané peníze navíc zaplatí,dopravci?Jistěže ne,ceny za přepravu jsou hodně nízko,mnoho by jich to přivedlo do vážných existenčních potíží,budou ty náklady dál přeúčtovávat zadavatelům a ti zase do ceny svých výrobků,zboží.Zaplatíme to my všichni.Je to jen další skrytá daň.Tím nechci říct,že by se „jedničky“ neměli zpoplatňovat,jen je třeba si uvědomit,že nakonec to stejně zaplatíme my všichni.
Například cesta (České Budějovice-) Písek – Plzeň je silnicí první třídy jen na papíře, ve skutečnosti je to taková průměrná okreska. Každou chvíli vesnice, zúžení, prudké zatáčky, parametry silnic první třídy ani náhodou. Za tohle se má platit mýto?
Zaplať pánbůh a spediteri, že to ale trvalo. Teď jen aby mýtné nebylo limitne blízké nule a aby si to MD ještě nerozmyslelo.
Jo nebojte zaplatite to
Nyní budou na řadě cyklistické stezky,následují přechody pro žáby.ANO,je to tak.
No jo – státní finance na suchu, tak Babiš vymýšlí nové a nové poplatky a daně. Vzhůru k prosperitě! 🤔😏
Na Slovensku to taky je a všichni jezdí radši po dálnici zdravý rozum si to umí spočítat ve spotřebě
Mapa by nebyla? Kdysi jsem ji někde viděl, ale od té doby se vše několikrát změnilo tam a zase zpátky.
To je dobrá demence. Já bych naopak chtěl, aby kamiony jezdily JEN po těchto silnicích ne po okreskách, které je sotva unesou a kde se dva ani nevyhnou.
Tam si obce dají cedule zákaz vjezdu nad 12 tun mimo dopravní obsluhy.
A to jistě ty kamiony zastaví.
Když je značka nezastaví, tak je obecní radar vyfotí a obecní kasu obohati nejen pokuta za rychlost ale i za porušení zákazu vjezdu.
To je velice naivní názor. Třeba ulice M.Horákové v Českých Budějovicích má zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 tuny. Každý den tam projede minimálně 50 kamionů a MÚ ani PČR to absolutně nezajímá. Mnohokrát jsme jim poslali fotografie i svědecké výpovědi a úplně na to se*rou.
Samozřejmě. Když pak pojede kamion do Rakovníka, tak prostě nepojede! A místní fabrika na dlaždičky to prostě zabalí a nebo si všecko zboží přeloží do dodávek. A tím se ušetří fakt dost paliva, protože dodávka žere třetinu. BUM! KONÁME DOBRO, UHNĚTE Z CESTY!
Obce to nemohou udělat. To schvaluje kraj čijaký úřad.
To jděte vykládat Vláďovi Kořenovi…
A že se chlapec zapotili než tu s prominutím hloupost prosadil. Díky němu musí LKW z jihu (ČB, TA…) do Mukařova přes Jižní Spojku, Měcholupy a Uhříněves y všichni na trase jej kvůli tomu milují.
Jistě. O tom, že to je populistický zmetek, není pochyb.
Pane, a co mají dělat dva autobusy když se na takové komunikaci potkají? Možná vám řeknu tajemství – autobusy (zejména dvounápravové) se zatížením náprav vyrovnají kamionu a široké jsou stejně (2,55m). Z toho vyplývá, že až na vyjímky by okresky měly být širší.
Toto je pro pana Despera, špatně se to zařadilo.
Zrovna sedím v Hoštejně před obchodem a užívám si klid. A najednou čtu tohle. Takže Mohelnice-Hradec Králové..no takže po I/11 přes Červenou Vodu se do těch serpentyn nikdo pouštět nebude, takže že Zábřehu přes Hoštejn a Lanškroun do Ústí a tam přes Vamberk do Hradce. Jo. Na přes držku tohle. Značku na zákaz vjezdu tady dát nejde bo na Strážné je fabrika. Ten okap v Kosově naproti úřadu půjde v zatáčce půjde k zemi 😂😁🤣
Já si fakt nemyslím, že někomu bude zrovna tento úsek stát za to objíždět.
Bude záležet individuálně na konkrétních úsecích, ale obecně lze prohlásit, že některé (vybrané) okresky, kde se zkratka opravdu nabízí (zvláště HK se vyplatí objet) zažijí středověk….
Zmínil jsem to jako příklad… takové zamyšlení
Na druhou stranu – I/35 v úseku HK – Mohelnice je páteřní silnicí pro kamionovou dopravu. Nechápu, proč ji nezpoplatnili už v první vlně. Můžete se na to podívat i opačně – spousta kamionů tam jede jen proto, aby se v relaci Ostrava – Praha nebo třeba Haná – Praha vyhnuli D1. Tedy v protikladu k vaší úvaze. Už jsem to napsal dříve někam jinam, ale kdyby si jednotlivé evropské země nepřetahovali pomocí sazby spotřební daně na paliva řidiče tankující do velkých nádrží, tak mnohem spravedlivější by bylo zrušit mýta a zvednout daň na naftu. Pak by zcela přirozeně jezdili… Číst vice »
V době satelitního mýtného by bylo nejjednoduší zpoplatnit všechny silnice pro nákladní automobily dle jejich hmotnosti.
Super jen se nechte dobrovolne zdanit
jo a zvednutou daň na naftu odskáčou i osobáci. to je cesta taky někam…Už teď je spotřební daň na palivo tak velká, že se velmi vyplatí přemýšlet, jak získat palivo bez oné daně a nejlépe pokud to jde tak i bez DPH, že. Pokud vezmu litr nafty za 29,80Kč, pak DPH je něco kolem 5,17, spotřební daň nějakých 11Kč… to máme 16Kč z litru jde do „Babišákova“ reálná cena nafty je 13,80- tj srovnatelná s LPG. Zvýšení daní jen zvýší tlak na „alternativní“ cesty ELTO a podobně.
Ano dane zvednout zavedeme mytne pro nakladaky osobaky a za to co vyberem si koupime volice a budou jezdit vlackem zadarmo.
Ale taky se muze stat ze ti co ty dane plati si reknou dost kasleme na to a cesta bude prazdna a vlacek bude stat😁😁
Ss huhuuu
cesta nikdy zcela prázdná nebude. Je spoustu řidičů, kteří si neodřeknou to své „svaté právo“ posunout se někam autem. Podobně je spoustu firem, kterým se nechce do změny a neobjednají zboží vlakem. Radši si připlatí….
Kdysi jsem vozil modrou cedulu. Bábi totiž fakt nemohla na nohy a kdyby měla do nemocnice vlakem, tak by ji těch 100 schodů a 6 km pěšky asi zabilo. Sotva vyšla do patra. Nový bojler se mi taky bude vlakem vozit skvěle – neprojde dveřma do vagonu.
Hlavně není důvod, aby byla jiná (12.95) sazba pro benzín a jiná (10.95) pro naftu.
Prave ze je celej prumysl je tezce zavislej na nafte a jakakoliv korunka nahoru je hodne velkej zarez ale urcite by bylo super to sjednotit smerem dolu😉
Já bych šel o kousek dál. V litru benzínu si kupujete méně energie než v litru nafty. Takže podle MJ spalného tepla, tudíž by spotřební daň na benzín vyšla asi o 15 % nižší.
To je moc jednoduche najdete neco slozitejsi
To byste se divil, kolik kamionů jezdí třeba po silnici II/159 přes Paseky do Písku po silnici, kde se ztěží vyhnou dva cyklisti v protisměru.
Copak k zákazové značce nejde dát dodatková tabule?
Samozřejmě, že jde. A k tomu policajta, který bude kontrolovat nákladový list: „Tak vy veze mléko z kravína jo? Jenže JÁ JSEM VEGAN!“