Problémů s expresy do Mnichova ubývá. DLB umístila do Plzně druhého Herkula
Největší problémy s nepravidelností, zpožděním a výpadky provozu u Západních expresů z Prahy do Mnichova zmizely. Společnost Die Länderbahn (DLB),
Největší problémy s nepravidelností, zpožděním a výpadky provozu u Západních expresů z Prahy do Mnichova zmizely. Společnost Die Länderbahn (DLB), která je na trase partnerem Českých drah, se zpožděním nasadila do Plzně novou záložní lokomotivu, která má pomoci řešit zpoždění na jednokolejné trati.
„V Plzni je nasazená zhruba čtvrtým týdnem, přesnost vlaků se od té doby zlepšila. Bohužel teď pro změnu komplikují provoz výluky na české straně,“ řekl mluvčí DLB Jörg Puchmüller. Jde o lokomotivu ER 20.
DLB čelí od zahájení nového konceptu Západních expresů velké kritice za výpadky. Firma část chyb přiznává, za některé ale podle svých slov nemůže. „Problémem je třeba také stav infrastruktury. Z Plzně až do Schwandorfu je trať jednokolejná, na takové trati se vždy zpoždění přenáší rychleji. V případě úseku z Regensburgu do Mnichova jsme pak v poslední době zaznamenali časté problémy se zabezpečovacím zařízením na infrastruktuře,“ dodal Puchmüller. „Expresy do Mnichova jsou projektem, kde jsou ČD naším partnerem, rozhodně bychom nechtěli házet vinu jen na českou stranu, problematikou se společně zabýváme,“ tvrdí.
Zlepšení přesnosti podle něj dokládá i fakt, že firma má dlouhodobě záložní soupravu ve Schwandorfu pro případ, že má vlak z Česka velké zpoždění a je jisté, že nestihne spojení s vlakem z Hofu do Mnichova. Dříve k jejímu použití docházelo i několikrát denně, dnes jen několikrát za týden.
Za výpadky je podle Puchmüllera i personální krize na německé železnici, kde je akutní nedostatek strojvedoucích. I proto musí řada německých dopravců některé spoje zcela zrušit. DLB nedostatek řeší i výchovou nových zaměstnanců v Srbsku. „Spojili jsme síly se školou v Bělehradu a vychováváme společně nové zaměstnance,“ dodal Puchmüller.
DLB zatím ale nenasazuje na trasu všechny vozy podle smlouvy. Firma získala od italských státních železnic starší vozy, které modernizovala, stále je ale všechny nenasazuje. Důvodem jsou podle Puchmüllera problémy s prvky elektrické výzbroje. „Intenzivně toto řešíme, v tuto chvíli už jsme přišli snad na možnou příčinu problému. Čekáme brzy nasazení do zkušebního provozu,“ říká Puchmüller. Kdy přesně dojde k plnému nasazení, ale neuvedl.