Obnovení provozu po téměř 9 měsících. Na trati třemi zeměmi budou vlaky rychlejší než auta

Vlaky z Liberce do Žitavy zvládnou jízdu za méně než 30 minut, zlepší se návaznost.
Po téměř devítiměsíční výluce se vrací provoz na přeshraniční trať z Liberce do saské Žitavy. Po trati dnes odpoledne vyjely poprvé jednotky Siemens Desiro společnosti Die Länderbahn pod značkou Trilex v rámci zkušebního provozu bez cestujících. Zítra ráno začne běžný provoz podle jízdního řádu.
Vlaky na trati nejezdily od 1. dubna kvůli rozsáhlé modernizaci, Správa železnic termín zprovoznění opakovaně odkládala kvůli zpoždění se stavebními pracemi. Pro cestující bude zásadní změnou zkrácení jízdních dob a výrazné zlepšení přípojů v saské Žitavě. Končí také náhradní autobusová doprava, kterou musel dopravce kvůli výluce zavést.
Blamáž s výlukou v Trojzemí. Stavba má další zpoždění, vlaky vyjedou až na Štědrý den
Díky modernizaci a opravě se jízdní doby mezi Libercem a Žitavou dostanou pod půlhodinu, nejrychlejší spoje mají zvládnout jízdu za 24 minut. Z Liberce do Varnsdorfu dojedou vlaky za zhruba 50 minut. Ve všech případech půjde o nejrychlejší jízdní doby na trati, která vede třemi zeměmi. Kromě Česka a Německa překonává krátce polské území. Právě oprava na polském území přispěla ke zkrácení jízdních dob. Tam, kde se vlaky musely roky ploužit většinou rychlostí 30 km/h, nyní po opravě mohou jet až 100 km/h.
Konec polské přeshraniční ostudy. Peáž po desítkách let žádostí prochází kompletní proměnou
Kromě kompletní modernizace stanic Chrastava a Hrádek nad Nisou Správa železnic prodloužila a v některých místech také mírně posunula nástupiště na zbývajících zastávkách. V Hrádku a Chrastavě ještě poběží práce i na jaře, cestujícím už stanice slouží. Z trati zmizeli výpravčí, až do Žitavy je nyní trať řízena dálkově z Liberce. Na polském úseku musí vlak ještě zpomalit v Porajówě, kde není dokončen kompletně železniční přejezd. Díky podbití většiny trati je nyní jízda po trati plynulejší a i pro cestující komfortnější.
Obrazem: 11 dnů do návratu vlaků. Miliardová modernizace příhraniční trati má zpoždění
Kromě zkrácení jízdních dob dojde k lepší návaznosti vlaků v Žitavě. Každý spoj od Liberce bude mít přípoj na Drážďany a na Cottbus, zlepší se tak i možnosti dojet vlakem z Liberce do Berlína.
Na trati proběhlo během výluky několik akcí v hodnotě přes miliardu a čtvrt. Kromě samotné modernizace stanic v Chrastavě a Hrádku nad Nisou došlo k prosté rekonstrukci úseku z Chrastavy do Hrádku a instalaci ETCS. To zatím ale není v provozu. Opravu polského úseku si zajistil polský správce infrastruktury PKP PLK.







