obnoveny

Leo Express prodává jízdenky na vlak, u kterého nemá jistotu, že vyjede

Vlak Leo Expressu na nádraží v Ostravě-Kunčicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýVlak Leo Expressu na nádraží v Ostravě-Kunčicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Trasa je vedena po tratích a uzlech ohrožených přetížením, varuje Správa železnic.

Společnost Leo Express se minulý týden pochlubila plánem na zavedení nového přímého vlaku z německého Frankfurtu do polské  Přemyšle a začala na tyto spoje prodávat jízdenky. Plán dopravce má ale jeden zásadní problém. Oznámený jízdní řád není vůbec jistý, dopravce si teprve minulý týden požádal o kapacitu na českém území.

Vyplývá to z odpovědi Správy železnic na dotaz deníku Zdopravy.cz. Podle mluvčího Dušana Gavendy si dopravce požádal o kapacitu na českém území 15. prosince. Vedení vlaku přes Prahu znamená další problém do řešení přetížené kapacity pražského uzlu.

„V tuto chvíli proto teprve zjišťujeme realizovatelnost záměru a pokoušíme se harmonizovat se sousedními infrastrukturami, zatím však od nich nemáme uspokojující odpověď. Dosažení nebo alespoň přiblížení se k požadované časové poloze bude velice obtížné, protože trasa je vedena po tratích a uzlech ohrožených přetížením. Zda se například průjezd uzlem Praha podaří, se v tuto chvíli ještě říct nedá, konstrukce trasy je teprve na začátku,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Mluvčí Leo Express Emil Sedlařík uvedl minulý týden, že o trasy pro spojení Frankfurt – Praha – Přemyšl usiluje Leo Express dlouhodobě. „Dlouhodobě také jednáme se správci infrastruktury. Konkrétně s DB Infrago probíhají jednání již rok. Oficiální žádost pak byla podána dne 14. dubna 2025,“ řekl Sedlařík.  Žádost z minulého týdne byla podle něj jen opakovaným podáním pod mezinárodní číslem. „Reálně jsme podávali žádost už v dubnu,“ dodal Sedlařík. Podle něj německá strana trasu na svém území potvrdila už v srpnu

Frankfurt – Praha – Přemyšl. Leo Express spustí přes 1300 km dlouhé spojení, cesta potrvá téměř 18 hodin

Nezdar ohrozí vnímání železnice jako celku

Správa železnic ve svém vyjádření uvedla, že prezentování teprve záměru jízdního řádu ad hoc vlaků často před jeho konstrukcí, někdy i před podáním vlastní žádosti, nepovažuje za šťastné. „I když učiníme maximum, vedeni zájmem vyhovět obchodnímu záměru dopravce v co možná nejvyšší míře, případný nezdar může v očích veřejnosti zhoršit vnímání železnice jako celku,“ dodal Gavenda.

Nová linka, která bude s 1300 kilometry jednou z nejdelších v Evropě, má vyjet 25. června. Jízdní řád je zde.

Nová linka bude v provozu denně. Vlak vyrazí z Přemyšle ve 13:31 a dorazí do cílové stanice na letišti ve Frankfurtu následující den v 7:53. Zpět vyrazí v 08:27 a do Přemyšle dorazí ve 2:23. První spoj vyjede 25. června 2026. Cena jízdného mezi cílovými stanicemi začíná na 239 Kč.

V rezervačním systému není možné na tak dlouhý spoj zatím koupit místenky, pouze jízdenky. Vozy s místenkami nabídne dopravce v lednu, stejně tak Business třídu. Zákazníci, kteří si jízdenku zakoupili bez místenky, budou po změně usazeni na sedadlo, které si sami zvolí.

Tagy LEO Express přetížená dráha přidělování kapacity na železnici Správa železnic
23 komentářů