Leo Express prodává jízdenky na vlak, u kterého nemá jistotu, že vyjede
Vlak Leo Expressu na nádraží v Ostravě-Kunčicích. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Trasa je vedena po tratích a uzlech ohrožených přetížením, varuje Správa železnic.
Docela by mě zajímala přidělená kapacita přes Elbtál, výluky zde je Evergreen a bude hůř, minimálně do roku 2030.
Pokud to jede přímo na letiště a ideálně z Brna/garantovaný přípoj bez čekání směr Brno, tak to dává smysl. Kolik hodin by to tuto část trasy jelo cca?
Pozdě podaná žádost o přidělení dopravní cesty, dle SŽ na pár místech u nás přetížená dráha, celkově nejasno, ale i tak celých půl hodiny na obrat ve Frankfurtu… Tomu říkám vata… I když to trochu chápu, musel by platit za pobyt, odstavné nádraží atd…
Pravděpodobně bude točit tři soupravy. Pak záleží, jak dostanou přidělenou kapacitu a jaký jizdni řád, protože i to bude rozhodovat jaká bude úspěšnost spojů. A pak se dostáváme do dlouhodobého konfliktu, kdy nedotované spoje na tržní riziko nemusí dostat kapacitu, nákladní doprava nemá kapacitu a objednáváme regionální dopravu, kterou je placena z veřejných peněz.
No jak znám jejich obraty v Polsku či v Košicích (ale ono skoro všude), tak silně pochybuju o tom, že bude ve Frankfurtu stát celý den…
A taky by mě zajímalo, jak chce objíždět soupravu na Frankfurt Flughafen Fernbahnhof. Ta stanice na to fakt není vhodná.
Zajímavá logika
Bohužel to samé udělal RegioJet u vlaků do/z Polska (1029, 1028)…
No to asi ne, vždyť mají v ČR trasu co jezdí léta, ne? Tak max ten cancour do Bohumína je změna….
Kdežto Leo chce nově trasu napříč ČR a v odpolední špičce ještě projet půlkou Prahy…:)
No je pravda že směr na východ má Prahu v půl šestý odpo, to možná nepůjde udělat trasu na prokličkování uzlu jak si představuje….
Na druhou stranu je „úsměvné“ že v očích SŽ tohle může nějak poškodit obraz železnice, nikoliv to že v Roudnici asi dvacetkrát spadla trolej, ale jeden šotospoj od Leo, to je problém, tak určitě…
Na takto dlouhém spoji je úplně fuk, jestli pojede po pravobřežní či levobřežní, ten kdo to bude skutečně potřebovat si prostě nastoupí v Kolíně.
Po pravobřežce to vezme kdyby náhodou v Roudnici spadla trolej, ale to je vyjímka, to se stává maximálně dvacetkrát do roka…
Otázka je, zda jsou spoje tohoto druhu opravdu nutné.
Soukromník zjistí odpověď. Samozřejmě na vlastní komerční riziko
Škoda, že u článku není možné hlasovat, zda vyjede nebo nevyjede 🤣
Myslím si, že nevyjde.
To můžeme udělat teď!! Kdo hlasuje, že vyjede palec nahoru a kdo si myslí, že nevyjede tak mi dejte palec dolů.