Nekonečný příběh. V Roudnici opět došlo ke stržení trakčního vedení

Vánoční cestování zkomplikoval zastavený koridor.
Příběh se strženými trolejemi v Roudnici nad Labem nebere konce. Dnes dopoledne došlo v místě k dalšímu poškození trakčního vedení. Informoval o tom mluvčí Správy železnic (SŽ) pro mimořádnosti Martin Kavka.
Tentokrát měl trakční vedení poškodit vlak Českých drah (ČD), konkrétně R 690 Labe z Prahy na Děčín. Na svém webu pro mimořádnosti to uvádí České dráhy. Incident se stal kolem půl dvanácté dopoledne a i tentokrát si vyžádal zastavení koridoru. K obnovení provozu po jedné koleji došlo ve 12:45. Po druhé koleji se začalo jezdit o necelou hodinu později.
Z vlaku R 690 měli hasiči Správy železnic evakuovat asi 400 cestujících. Nakonec to nebylo nutné. V regionální dopravě i dálkové dopravě lze podle ČD očekávat navýšení zpoždění o 15 – 30 minut. Mnoha lidem se tak komplikuje předvánoční cestování.
Hákovnice, hákovnice a zase ta hákovnice
Strojvedoucí na tomto místě opakovaně chybují a vjíždějí do tzv. hákovnice. Ta sice zabraňuje vjetí drážního vozidla do beznapěťového úseku pod Špindlerovým mostem, který aktuálně prochází rekonstrukcí, současně však většinou zcela zničí sběrač lokomotivy či jednotky. Jedna nepozornost strojvedoucího tak dokáže zastavit provoz na několik hodin. Situaci se nepodařilo uklidnit ani po nedávné instalaci speciálních zábleskových návěstidel.
Na konci listopadu deník Zdopravy.cz informoval, že od začátku rekonstrukce mostu došlo k celkem šestnácti případům stržení troleje. Žádné jiné výlukové místo na české železnici nemá tak vysokou četnost stejných incidentů.
Zatímco Správa železnic tvrdí, že jiné řešení v místě není, strojvedoucí správce infrastruktury za přístup k řešení situace kritizují. Nově poslali proto i podnět k prošetření událostí Drážní inspekci.
16 stržených trolejí a sběračů za rok. Stahovačka v Roudnici rozděluje SŽ a strojvedoucí