Poslední kladívko a hruškovice pro Ťoka: Na jihu otevřel největší staveniště

Budoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na severním okraji Českých Budějovic byla dnes zahájena stavba dálničního obchvatu města v úseku Úsilné – Hodějovice. Na základní kámen

Na severním okraji Českých Budějovic byla dnes zahájena stavba dálničního obchvatu města v úseku Úsilné – Hodějovice. Na základní kámen velké dálniční stavby si naposledy poklepal ministr dopravy Dan Ťok. Otevřením více než sedm kilometrů dlouhého staveniště se z D3 stala nejvíce rozestavěná dálnice, ve výstavbě je aktuálně téměř 40 kilometrů. V celé republice se pak staví 140 kilometrů dálnic.

Obchvat Českých Budějovic. Pramen: ŘSD

Obchvat Českých Budějovic.
Pramen: ŘSD

„Je to zvláštní okamžik, naposledy stojím na takovémto podiu,“ zahájil Ťok. Spočítal, že za více než čtyři roky v čele rezortu zahájil stavbu 163 kilometrů dálnic na zelené louce. Od jihočeské hejtmanky Ivany Stráské dostal za odměnu několik lahví hruškovice v krabici od vína. Raději ji na místě otevřel a láhve všem ukázal.

Úsek D3 Úsilné – Hodějovice je severní částí obchvatu města. Jeho součástí bude i kilometrový tunel Pohůrka. Dálnici postaví sdružení firem Hochtief, Colas a M-Silnice, cena podle smlouvy činí 5,286 miliardy korun. Hotovo má být v září 2022, ve stejný okamžik se otevře i jižní třináctikilometrová část obchvatu mezi Hodějovicemi a Třebonínem, jejíž stavba už několik týdnů běží. Obchvat má odvést z krajského města tranzitní dopravu.

„V intenzivní přípravě jsou i zbývající úseky dálnice D3, hned v příštím roce bychom rádi zahájili soutěž na zhotovitele navazujícího úseku mezi Třebonínem a Kaplicí,“ sdělil šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa. Směrem k česko-rakouské hranici zbývá zahájit ještě tři úseky: Kroupou zmíněný Třebonín – Kaplice nádraží (8,6 km), Kaplice nádraží – Nažidla (12 km) a Nažidla – Dolní Dvořiště (3,5 km). Poslední úsek by měl být podle Ťoka hotov v roce 2025.

Budoucí D3, obchvat Českých Budějovic.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDan Ťok a základní kámen D3 Úsilné - Hodějovice.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPři zahájení stavby D3 Úsilné - Hodějovice panoval ještě optimismus.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZahájení stavby D3.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMinistr dopravy Dan Ťok s kladívkem na D3 Hodějovice - Třebonín (březen 2019).
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObchvat Českých Budějovic.
Pramen: ŘSDTady zatím D3 před Budějovicemi končí.. 
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářHotový úsek D3 kolem Úsilného.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Horší je to se středočeskou částí D3, kde je poklepání základního kamene v nedohlednu. Na staveništi u Budějovic bylo proto dnes podepsáno memorandum, ve kterém se Jihočeský a Středočeský kraj, ŘSD i ministerstvo dopravy zavazují ke spolupráci při prosazování dostavby D3 ku Praze. „Budeme tlačit tak dlouho, dokud tu D3 neposuneme, Středočeský kraj jí velmi potřebuje. Když Praha stojí, tak automobily jezdí přes naše silnice 2. a 3. třídy a ničí je,“ uvedla středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová.

Tagy D3 dálnice obchvat Českých Budějovic ŘSD ťok
26 komentářů