Poslední kladívko a hruškovice pro Ťoka: Na jihu otevřel největší staveniště

Budoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBudoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na severním okraji Českých Budějovic byla dnes zahájena stavba dálničního obchvatu města v úseku Úsilné – Hodějovice. Na základní kámen

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
novyv

super.jen at se stavi a snad se to dotahne az na hranice,stejne zeleznicni koridor od tabora na jih …

Kajman

Dovoluji si upozornit na překlep, hejtmanka je Stráská, nikoli Stránská.

VRT

Samozřejmě jsem rád, že se staví jak se staví. Pokaždé mě ale u D3 napadá jedna otázka. Až ta dálnice dorazí ku Praze, kam se ta auta ztratí? Vysublimují? Nebo snad někdo věří tomu, že 95 % provozu bude tranzit a všichni od Tábora a Sedlčan Prahu jen objedou?

mfr

Po dálnici na Prahu už nikdo jezdit nebude, vždyť mají nové letiště!

trunda

…. tak obecně mě už dlouho zajímá, proč je česká dálniční síť tak zatvrzele pragocentrická. Z pražského okruhu bude největší kruhový objezd v Evropě. Jiné plány, než vloni prezentovaný utopický systém velkého „okruhu“ kolem republiky, jsem zatím nezaregistroval.
Morava je na tom strukturou trasování jinak a řekl bych výrazně lépe.

PetrN

No Čechy nejsou ale takový ojedinělým případem, Maďarská dálniční síť je taky zatvrzele Budapešťocentrická, Slovinská zas Lublaňocentrická. Je to dáno polohou hlavního města velikostí a rozmístěním ostatních sídel, které jsou prostě paprskovitě kolem dokola (Plzen, Usti, Liberec, Mechov, Pce, Brno, ČB.. Na Moravě je to jinak protože na jedné straně je Brno na druhé Ostravská aglomerace a mezi tím Olomouc a na boku Zlín.. Je to výrazně vhodnější uspořádání sídel.. Tangenciální směry v Čechách nemají tak velký potenciál, bohužel.. Nelze srovnávat s většími státy jako třeba Německo, Polsko, apod.. tam mají zas výrazně větší sídla pro takové propojení

trunda

Úvahy o tangentách možná v současné době smysl nemají, ale jednou na ně v nějaké podobě dojde. Jen mě to zajímá, i s ohledem na procento tranzitu kolem Prahy teď a řekněme za 30 let. Nikde jsem nic neobjevil. Hlavně že ta naše sídla česká nevýrazná budují mezinárodní letiště, asi aby se zvýraznila. A jen na okraj: Už teď je odstrašujícím příkladem Kbelská nebo Spořilovská. Po dokončení východní části Pražského okruhu (a tedy zrychlení) bude intenzita dopravy v Kbelské katastrofální, už jen kvůli sjezdu Kbelská – Novopacká (pro kamiony max 30 km/h – a troufám si tvrdit, že většina je… Číst vice »

MildaIV

Vemte si třeba jen D35, která spojí velkou část Moravy se severními Čechami a umožní se zcela vyhnout Praze. Sám dost často jezdím Brno – Mladá Boleslav přes Prahu a spojení po D43 a D35 bude teoreticky výhodnější. Takových příkladú je hodně. Není nutné všechno stavět rovnou jako dálnice, dá se i začít v polovičním profilu s tím že bude pouze příprava na rozšíření na plný profil.

a8n

Akorát D43 a D35 za Hradcem budou ještě hodně dlouho teoretické.

Lektor

Za HK z které strany? ale sem přesvědčen, že D35 bude hotová dřív jak D3.

Frantisek

Troufáte si tvrdit, nebo máte nějaká čísla? Není to také hodně „tranzitu“ do hal za Prahou? A jsou tyto do budoucna vhodným řešením?

trunda

Jen si troufám. A ano, máte pravdu. Nerozumím ale poslední otázce. Jedním z důvodů, proč tam ty haly jsou, je právě dopravní infrastruktura.

železničář v důchodu

Ano, „dopravní infrastruktura“, ale pouze silniční – protože stavební úřady ani nepominutelní účastníci územních a stavebních řízení od investorů nevyžadují, aby ty své často dost ohromné areály už během výstavby zavlečkovali, a to ani v případech, kdy by to nebylo technicky nijak náročné (a ani příliš nákladné). A tak se budují jen další a další dálnice a přípojky z nich k těm halám …

Georg

a povinne zavleckovani by vedlo k temuz, co vidime na jinych zavleckovanych arealech, nebo byste k tomu uzakonil vseobecnou zeleznicni povinnost?

Jiří Kocurek

A do toho skladu u Prahy to zboží jezdí vždy jen z jediného místa? Nebo se tam sjíždějí kamiony ze všech koutů ČR, aby to pak po Praze rozvela šestitunka. Nebo budeme vozit Harmasan do Motolské nemocnice vlakem?

PetrN

Samozřejmě že některé tangenciální směry jsou potřebné a vhodné, dokonce některé jsou i v současnosti plánované, mezi ně zařadím třeba D35 Mechov-Turnov. Co by ale pak bylo také velmi vhodné je dobudování Podkrušnohorské „rychlostní silnice“ aby byl souvisle čtyřpruh z Teplic až do Karlových Varů a rychlost 110km/h, z velké části čtyřpruh v trase již je..
No a pak spíše z kategorie „dlouhodobá vize“ by stálo za doplnění tangenciální trasy Humpolec(D1)-Tábor-Písek-Plzeň(D5) (klidně střídavý třípruh 2+1, nebo úsporný čtyřpruh R21,5).. Pak je otazníkem spojení Liberce s Ústím/Děčínem, tam neznám místní poměry

trunda

Díky za informace.

Georg

ponechme stranou smysluplnost, ale oprasit vojenske letiste na civilni je investice v radu stovek milionu, v budejovicich to bylo 500 milionu, coz je cca. 5 kilometru dalnice. u tangent se bavime o stovkach kilometru, tj. o desitkach miliard.

Paja

A kam se ta auta podle vás ztrácí teď? Nebo jen tím, že teď do Prahy jedou po D1 tak „nejsou vidět“?

VRT

Ale D1 má pokračování až k Muzeu.

Paja

A z D3 k D1 nevede D0? A připravený přivaděč u Vestce?

xd cestující

Nevysublimují, spíše se rozjedou na různé směry. Po okruhu na oba směry, Vídeňskou směr centrum, na P+R u konečné metra D… Bude to dost podobné jako u D11.

Tomáš

Skvělá je ta poslední fotka, kde je porouchaný trabant a jeho řidič mění kolo, zatímco zbytek posádky předpisově čeká na náspu mimo dálnici!

mfr

Perfektní 😀

petr.r

no jestli je tam něco předpisovýho, nevím, já znám předpisy jiné.