Podél Berounky bez omezení. Další úsek je hotový o osm měsíců dříve, vlaky zrychlí na 145 km/h

Z obslužné silnice bude cyklostezka.
Společnosti Swietelsky Rail a Elektrizace železnic dokončily po více než dvou letech od zahájení modernizaci dalšího úseku koridorové tratě podél Berounky. Akci za téměř dvě a tři čtvrtě miliardy korun dokončily o osm měsíců dříve, než bylo v plánu.
Jde o úsek mezi Karlštejnem a Berounem. Obnovou prošlo téměř deset kilometrů dvoukolejné trati. Součástí prací byla také rekonstrukce zastávky Srbsko, která získala nová nástupiště a přístřešky. Její historickou podobu připomíná replika původního secesního domku.
Obnovou prošly mosty a propustky, pro přejíždění z jedné koleje na druhou v případě mimořádností nebo výluk slouží nová odbočka Lom, která vznikla přibližně v polovině úseku.
Značnou část prací tvořilo zajištění skal podél trati. To se v těžko dostupném terénu provádělo s využitím horolezecké techniky a s ohledem na výskyt chráněných rostlin a živočichů. Některé druhy zvířat, například užovka podplamatá, navíc putují mezi skalami a řekou přímo přes trať, migraci jim usnadňují propustky pod kolejištěm.
„Zbývá nám ještě provést terénní úpravy a spustit vlakový zabezpečovač ETCS. Po jeho aktivaci se v příštím roce zvýší traťová rychlost na 145 km/h,“ uvádí Mojmír Nejezchleb, který je pověřený řízením Správy železnic. Obslužná silnice podél trati, která sloužila pro stavební techniku, se využije jako cyklostezka.
Celkové náklady na stavbu dosáhly 2,728 miliardy korun. Stavbu detailně popisuje informační leták. Modernizace koridoru mezi Prahou a Berounem má pokračovat v dalších letech. Podle aktuálních údajů v mapové aplikaci SŽ až v roce 2027.





