Obrazem: V Estonsku vyjíždí do provozu s cestujícími nové vlaky od Škody

Nové jednotky Škoda dodala ve dvou verzích.
Pět let pod podpisu smlouvy nasadí estonský dopravce Eesti Liinirongid (Elron) první jednotku od Škody do pravidelného provozu. Dopravce to oznámil na svých stránkách poté, co představil jednotku veřejnosti během uplynulého víkendu.
První vlaky vyjedou s novým jízdním řádem 15. prosince. Dopravce je nasadí na trasu Tallinn – Kloogaranna. Od 5. ledna se plánuje zahájení obsluhy trasy Tallinn – Tapa. Na trať Tallin – Tartu vyjedou vlaky až po dokončení prací na infrastruktuře.
Celkem si Elron u skupiny Škoda objednal 16 vlaků, z nichž 11 je dálkových a 5 příměstských. Dálkové vlaky, určené primárně pro dopravu do Tartu a Narvy, mají 236 sedadel včetně byznys třídy, kavárnu, 15 míst pro jízdní kola a 2 místa pro invalidní vozíky. Příměstské vlaky mají 262 sedadel, 356 míst k stání a 15 míst pro jízdní kola. Maximální rychlost vlaků je 160 km/h.
Obrazem: 47 tun závaží, 6000 kilometrů. Škoda začala s testováním nového vlaku pro Estonsko
Celková hodnota zakázky činí přibližně 147 milionů eur (3,5 miliardy korun). Nové elektrické vlaky vycházejí z typu RegioPanter, avšak jsou kompletně přizpůsobeny specifikům estonské železniční sítě, včetně širokého rozchodu 1520 mm a dvousystémového napájení 3 kV a 25 kV 50 Hz. Soupravy o délce přibližně 85 metrů nabízejí klimatizaci, moderní audiovizuální informační systém, Wi-Fi připojení, zásuvky i USB porty, prostory pro osoby s omezenou mobilitou, kočárky či jízdní kola.
Interiér navíc designéři Škoda Group navrhli tak, aby se uspořádání prostoru pro cestující mohlo flexibilně měnit podle sezónních potřeb – například zvýšením kapacity pro přepravu kol v letních měsících.















